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군용 레이더 시장 보고서 : 제품 유형, 플랫폼, 주파수 대역, 차원, 용도, 지역별(2025-2033년)

Military Radars Market Report by Product Type, Platform, Frequency Band, Dimension, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 131 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 군용 레이더 시장 규모는 2024년에 169억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 233억 달러에 달하며,2025-2033년의 성장률(CAGR)은 3.6%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 국방 현대화 프로그램의 증가, 기술의 진보, 우주 기반 레이더 시스템에 대한 수요의 증가, 국방 예산의 증가가 시장 성장을 지원하고 있습니다.

군용 레이더는 전파를 이용해 공중, 지상, 해상에서 목표물의 존재, 방향, 거리, 속도 등을 파악하는 감지 장비를 말합니다. 전자기 신호를 발생시키는 송신기와 신호를 방사하는 안테나로 구성됩니다. 해군 감시 레이더, 화기 관제 레이더, 육상 다기능 레이더, 우주 감시 레이더, 지상 감시 레이더, 육상 기상 레이더, 합성 개구부 레이더, 이동 표적 지시 레이더 등이 일반적으로 사용되는 군용 레이더의 일부입니다. 군용 레이더는 군와 국방군이 감시, 움직임 추적, 표적 식별, 다가오는 위협에 대한 대응 조치를 지시하는 데 사용됩니다. 군용 레이더는 구름, 눈, 안개를 투과할 수 있고, 비행하는 미사일을 감지할 수 있으며, 움직이는 물체와 고정된 물체를 구분할 수 있습니다. 또한 영공 감시, 항해 목적, 기상 감시, 교통 관리 등에도 널리 사용되고 있습니다.

군용 레이더 시장 동향 :

전 세계에서 국경을 넘나드는 분쟁과 영토 분쟁이 증가하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 군용 레이더는 근거리, 중거리, 장거리에서 여러 표적을 감지하고 추적하기 위해 널리 사용되고 있습니다. 또한 폭격기와 전투기가 장애물 회피, 공대공 미사일 제어, 적군 무기 위치 파악, 지상 목표물 발견을 위해 폭격기 및 전투기에 널리 채택된 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 최신 능동형 전자 스캐닝 어레이 레이더의 개발 등 다양한 기술 발전이 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이러한 레이더는 소프트웨어 용도를 통해 제어되며, 소형 표적을 감지할 수 있습니다. 이에 따라 저전력, 비용 효율성, 경량화라는 특성으로 인해 무인항공기(UAV)에 대한 레이더 수요 증가가 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한 기존 국방 인프라의 급속한 업그레이드와 첨단 휴대용 레이더에 대한 수요 증가도 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 군용 레이더 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 감시 및 공중 조기 경계 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 추적 및 사격 관제 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 다기능 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 무기 위치 특정과 C-RAM 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 항공기 조류 충돌 회피 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 항공 관제 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기상 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 플랫폼별

  • 육상
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 해군
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 낙하산
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 우주
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 주파수 대역별

  • VHF/UHF 밴드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • L밴드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • S밴드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • C밴드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • X밴드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • Ku/Ka/K밴드
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 차원별

  • 2D 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 3D 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 4D 레이더
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 용도별

  • 방공 미사일 방어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 정보 수집, 감시, 정찰
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 내비게이션과 무기 유도
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 우주 상황인식
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 내역 : 국가별
    • 시장 예측

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Airbus SE
    • BAE Systems plc
    • Elbit Systems Ltd.
    • Honeywell International Inc.
    • Israel Aerospace Industries
    • L3Harris Technologies Inc.
    • Leonardo S.p.A.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Northrop Grumman Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Saab AB
    • Teledyne Technologies Incorporated
    • Thales Group
KSA 25.03.05

The global military radars market size reached USD 16.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 23.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.6% during 2025-2033. The rising defense modernization programs, technological advancements, growing demand for space-based radar systems, and the escalating defense budgets are propelling the market growth.

Military radars refer to the detection devices that utilize radio waves to determine the presence, direction, distance and speed of the air, ground and sea targets. They consist of a transmitter that produces electromagnetic signals and an antenna to radiate the signals. Naval surveillance, fire control, land multi-function, space surveillance ground-penetrating, land weather, synthetic aperture and moving target indicator are some of the commonly used military radars. They are used by armed and defense forces for surveillance, tracking movements, locating targets and directing countermeasures against incoming threats. Military radars can penetrate clouds, snow and mist, detect incoming missiles and differentiate between moving and stationary objects. They are also widely used for airspace monitoring, navigation purposes, weather monitoring and traffic management.

Military Radars Market Trends:

The rising incidence of cross-border and territorial conflicts across the globe is one of the key factors driving the market growth. Military radars are widely utilized to detect and track multiple targets from short-, medium- and long-range distances. Additionally, the widespread product adoption in bomber and combat aircraft to avoid obstacles, control air-to-air missiles, locate hostile weapons and find surface targets is acting as another growth-inducing factor. Moreover, various technological advancements, such as the development of modern active electronically-scanned array radars, are providing a thrust to the market growth. These radars are controlled through software applications and can detect small-sized targets. In line with this, the increasing demand for radars in the unmanned aerial vehicles (UAV) due to their low power consumption, cost-effective and lightweight properties is positively impacting the market growth. Other factors, including the rapid upgradation of existing defense infrastructure, along with the increasing demand for advanced portable radars, are anticipated to drive the market toward growth.

Global Military Radars Industry Segmentation:

Breakup by Product Type:

Surveillance and Airborne Early Warning Radar

Tracking and Fire Control Radar

Multi-Function Radar

Weapon Locating and C-RAM Radar

Aircraft Bird Strike Avoidance Radar

Air Traffic Control Radar

Weather Radar

Others

Breakup by Platform:

Ground-based

Naval

Airborne

Space

Breakup by Frequency Band:

VHF/UHF Band

L Band

S Band

C Band

X Band

Ku/Ka/K Band

Breakup by Dimension:

2D Radar

3D Radar

4D Radar

Breakup by Application:

Air and Missile Defense

Intelligence, Surveillance and Reconnaissance

Navigation and Weapon Guidance

Space Situational Awareness

Others

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia-Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, BAE Systems plc, Elbit Systems Ltd., Honeywell International Inc., Israel Aerospace Industries, L3Harris Technologies Inc., Leonardo S.p.A., Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Saab AB, Teledyne Technologies Incorporated and Thales Group.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global military radars market in 2024?
  • 2. What is the expected growth rate of the global military radars market during 2025-2033?
  • 3. What are the key factors driving the global military radars market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global military radars market?
  • 5. What is the breakup of the global military radars market based on the product type?
  • 6. What is the breakup of the global military radars market based on the platform?
  • 7. What is the breakup of the global military radars market based on the frequency band?
  • 8. What are the key regions in the global military radars market?
  • 9. Who are the key players/companies in the global military radars market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Military Radars Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Surveillance and Airborne Early Warning Radar
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Tracking and Fire Control Radar
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Multi-Function Radar
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Weapon Locating and C-RAM Radar
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Aircraft Bird Strike Avoidance Radar
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Air Traffic Control Radar
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Weather Radar
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Others
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Platform

  • 7.1 Ground-based
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Naval
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Airborne
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Space
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Frequency Band

  • 8.1 VHF/UHF Band
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 L Band
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 S Band
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 C Band
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 X Band
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Ku/Ka/K Band
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Dimension

  • 9.1 2D Radar
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 3D Radar
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 4D Radar
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Application

  • 10.1 Air and Missile Defense
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Intelligence, Surveillance and Reconnaissance
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Navigation and Weapon Guidance
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Space Situational Awareness
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Others
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Airbus SE
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 BAE Systems plc
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
      • 16.3.2.4 SWOT Analysis
    • 16.3.3 Elbit Systems Ltd.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
    • 16.3.4 Honeywell International Inc.
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Israel Aerospace Industries
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 L3Harris Technologies Inc.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
    • 16.3.7 Leonardo S.p.A.
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 Lockheed Martin Corporation
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Northrop Grumman Corporation
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Raytheon Technologies Corporation
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 Saab AB
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
      • 16.3.11.4 SWOT Analysis
    • 16.3.12 Teledyne Technologies Incorporated
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
      • 16.3.12.4 SWOT Analysis
    • 16.3.13 Thales Group
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
      • 16.3.13.3 Financials
      • 16.3.13.4 SWOT Analysis
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