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배터리 충전기 시장 보고서 : 용도별, 카테고리별, 제품 유형별, 지역별(2025-2033년)

Battery Charger Market Report by Application (Smartphones, Laptops, Electric Vehicles, Tablets, Digital Cameras, Feature Phones, and Others), Category (OEM, Replacement), Product Type (Wired, Wireless), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

배터리 충전기 세계 시장 규모는 2024년 269억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 398억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.23%에 달할 것으로 전망하고 있습니다. 이 시장은 급속 충전 기능 및 스마트 충전 시스템에 대한 수요 증가, 사물인터넷(IoT) 기기의 스마트홈 생태계로의 통합 증가, 재생에너지 저장 솔루션에 대한 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다.

배터리 충전기는 충전식 배터리에 전류를 흘려 에너지를 공급하는 장치입니다. 일부 배터리 충전기는 정전압 전원에서 수동으로 분리해야 하는 경우도 있고, 일정한 간격으로 전원을 차단하는 타이머를 사용하는 경우도 있습니다. 현재 전자 산업의 확장은 배터리 충전기에 대한 수요를 자극하는 주요 요인이 되고 있습니다. 전기자동차(EV)와 커넥티드 디바이스의 수요 증가도 배터리 충전기 시장의 성장을 촉진하는 큰 힘이 되고 있습니다.

최근 몇 년 동안 충전기의 소형화, 강력하고 빠르면서도 점점 더 컴팩트한 크기로 발전하는 등 시장에는 몇 가지 트렌드가 있습니다. 또한, 충전기가 별도의 케이블 없이도 다양한 기능을 지원할 수 있도록 다양한 개발이 이루어지고 있습니다. 충전 관리의 중요성에 대한 관심과 인식이 높아짐에 따라 제조업체는 안전하고 빠른 충전 기술 개발을 더욱 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로 소비자층을 확대하기 위해 제조업체는 무선, 스마트, 고온 내성 배터리 충전기를 출시하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 배터리 충전기 시장 규모는?
  • 2025-2033년 배터리 충전기 시장 세계 시장 성장률은?
  • 세계 배터리 충전기 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 배터리 충전기 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 배터리 충전기 시장의 주요 지역은?
  • 세계 배터리 충전기 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 배터리 충전기 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • 가격 분석
    • 주요 가격 지표
    • 가격 구조
    • 마진 분석
  • COVID-19의 영향
  • 시장 내역 : 용도별
  • 시장 내역 : 카테고리별
  • 시장 내역 : 제품 유형별
  • 시장 내역 : 지역별
  • 시장 예측
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
    • 개요
    • 연구개발
    • 원자재 조달
    • 제조
    • 마케팅
    • 유통
    • 최종 용도
  • Porter's Five Forces 분석
    • 개요
    • 구매자의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 경쟁 정도
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협

제6장 시장 내역 : 용도별

  • 스마트폰
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 노트북
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 전기자동차
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 태블릿
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 디지털 카메라
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 피처폰
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 카테고리별

  • OEM
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 교환
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 유선
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 무선
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 아시아태평양
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 북미
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 유럽
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 라틴아메리카
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 배터리 충전기 제조 공정

  • 제품 개요
  • 원자재 요건
  • 제조 공정
  • 핵심성공요인과 위험요인

제11장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Accutronics Limited
    • Analytic Systems Ware Ltd.
    • Anoma Corporation
    • Associated Equipment Corporation
    • Energizer Holdings Inc.
    • Exide Technologies
    • Ferro Magnetics Corporation
    • FRIWO AG
    • HindlePower, Inc.
    • Panasonic Corporation of North America
    • Phihong USA Corporation
    • Powerbase Industrial(HK) Ltd.
    • Saft S.A.
    • Salcomp Plc
    • Schumacher Electric Corporation
    • Scud(Fujian) Electronics Co. Ltd.
    • Shun Shing Standard Corporation Development Ltd.
    • Spectrum Brands Inc.
    • Uniross Batteries S.A.S
    • Yuasa Battery Inc.
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The global battery charger market size reached USD 26.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 39.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.23% during 2025-2033. The market is driven by the growing demand for quick charging capabilities and smart charging systems, increasing integration of Internet of Things (IoT) devices into smart home ecosystems, and rising demand for renewable energy storage solutions.

A battery charger is a device which is used for transferring energy into a rechargeable battery by passing an electric current through it. Some battery chargers need to be manually disconnected by the constant voltage source whereas others may use a timer for cutting off the power at fixed intervals. Currently, the expansion of the electronics industry is the primary factor catalysing the demand for battery chargers. An increasing demand for electrical vehicles(EVs) and connected devices acts as another major force stimulating the growth of the battery charger market.

Over the years, several trends have been observed in the market like miniaturisation which have made these chargers powerful and faster, yet increasingly compact in size. In addition, various developments have been made so that battery chargers can cater to different functions without the need for separate cables. Growing focus and awareness regarding the importance of charging management is further encouraging the manufacturers to develop safe and rapid charging technologies. Apart from this, in order to expand their consumer-base, manufacturers have introduced wireless, smart and high temperature-resistant battery chargers.

Key Market Segmentation:

Breakup by Application:

  • Smartphones
  • Laptops
  • Electric Vehicles
  • Tablets
  • Digital Cameras
  • Feature Phones
  • Others

On the basis of the application, the market has been segmented into smartphones, laptops, electric vehicles, tablets, digital cameras, feature phones and others.

Breakup by Category:

  • OEM
  • Replacement

On the basis of the category, the market has been segmented into OEM and replacement.

Breakup by Product Type:

  • Wired
  • Wireless

On the basis of the product type, the market has been segmented into wired and wireless.

Breakup by Region:

  • Asia Pacific
  • North America
  • Europe
  • Middle East and Africa
  • Latin America

Region-wise, the market has been segmented into North America, Asia Pacific, Europe, Middle East and Africa, and Latin America.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being Accutronics Limited, Analytic Systems Ware Ltd., Anoma Corporation, Associated Equipment Corporation, Energizer Holdings Inc., Exide Technologies, Ferro Magnetics Corporation, FRIWO AG, HindlePower, Inc., Panasonic Corporation of North America, Phihong USA Corporation, Powerbase Industrial (HK) Ltd., Saft S.A., Salcomp Plc, Schumacher Electric Corporation, Scud (Fujian) Electronics Co. Ltd., Shun Shing Standard Corporation Development Ltd., Spectrum Brands Inc., Uniross Batteries S.A.S, and Yuasa Battery Inc.

This report provides a deep insight into the global battery charger market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the battery charger industry in any manner.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global battery charger market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global battery charger market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global battery charger market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global battery charger market?
  • 5.What are the key regions in the global battery charger market?
  • 6.Who are the key players/companies in the global battery charger market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary /Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Battery Charger Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Price Analysis
    • 5.3.1 Key Price Indicators
    • 5.3.2 Price Structure
    • 5.3.3 Margin Analysis
  • 5.4 Impact of COVID-19
  • 5.5 Market Breakup by Application
  • 5.6 Market Breakup by Category
  • 5.7 Market Breakup by Product Type
  • 5.8 Market Breakup by Region
  • 5.9 Market Forecast
  • 5.10 SWOT Analysis
    • 5.10.1 Overview
    • 5.10.2 Strengths
    • 5.10.3 Weaknesses
    • 5.10.4 Opportunities
    • 5.10.5 Threats
  • 5.11 Value Chain Analysis
    • 5.11.1 Overview
    • 5.11.2 Research and Development
    • 5.11.3 Raw Material Procurement
    • 5.11.4 Manufacturing
    • 5.11.5 Marketing
    • 5.11.6 Distribution
    • 5.11.7 End-Use
  • 5.12 Porter's Five Forces Analysis
    • 5.12.1 Overview
    • 5.12.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.12.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.12.4 Degree of Competition
    • 5.12.5 Threat of New Entrants
    • 5.12.6 Threat of Substitutes

6 Market Breakup by Application

  • 6.1 Smartphones
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Laptops
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Electric Vehicles
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Tablets
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Digital Cameras
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Feature Phones
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Category

  • 7.1 OEM
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Replacement
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Product Type

  • 8.1 Wired
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Wireless
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 Asia Pacific
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Middle East and Africa
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Battery Charger Manufacturing Process

  • 10.1 Product Overview
  • 10.2 Raw Material Requirements
  • 10.3 Manufacturing Process
  • 10.4 Key Success and Risk Factors

11 Competitive Landscape

  • 11.1 Market Structure
  • 11.2 Key Players
  • 11.3 Profiles of Key Players
    • 11.3.1 Accutronics Limited
    • 11.3.2 Analytic Systems Ware Ltd.
    • 11.3.3 Anoma Corporation
    • 11.3.4 Associated Equipment Corporation
    • 11.3.5 Energizer Holdings Inc.
    • 11.3.6 Exide Technologies
    • 11.3.7 Ferro Magnetics Corporation
    • 11.3.8 FRIWO AG
    • 11.3.9 HindlePower, Inc.
    • 11.3.10 Panasonic Corporation of North America
    • 11.3.11 Phihong USA Corporation
    • 11.3.12 Powerbase Industrial (HK) Ltd.
    • 11.3.13 Saft S.A.
    • 11.3.14 Salcomp Plc
    • 11.3.15 Schumacher Electric Corporation
    • 11.3.16 Scud (Fujian) Electronics Co. Ltd.
    • 11.3.17 Shun Shing Standard Corporation Development Ltd.
    • 11.3.18 Spectrum Brands Inc.
    • 11.3.19 Uniross Batteries S.A.S
    • 11.3.20 Yuasa Battery Inc.
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