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세계의 민간 항공기용 카본 브레이크 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 항공기 유형별, 재료별, 제조 공정별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Commercial Aircraft Carbon Brakes Market Size, Share, Trends and Forecast by Aircraft Type, Material, Manufacturing Process, End User, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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민간 항공기용 카본 브레이크 세계 시장 규모는 2024년에 10억 8,039만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 19억 6,906만 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년간 6.55%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 35.0% 인상에 달했습니다. 민간 항공기 생산의 대폭적인 증가, 연료 효율과 지속가능성에 대한 수요 증가, 브레이크 재료의 급속한 기술 발전, 항공 교통량의 지속적인 증가와 기체 확장 등이 민간 항공기용 카본 브레이크 시장 점유율을 높이는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.

카본 브레이크는 회전 디스크와 고정식 디스크 사이의 마찰을 이용하여 움직이는 항공기를 정지시키는 데 도움을 줍니다. 이 브레이크는 내구성이 뛰어나고 고온, 열충격, 기계적 피로에 강합니다. 따라서 민간 항공기에서는 강철 브레이크보다 널리 선호되고 있습니다. 특정 기종의 항공기에 이 브레이크를 장착하면 연료 소비를 줄이고 이산화탄소(CO2) 배출량을 줄일 수 있습니다. 또한, 제조 및 정비 절차의 개선으로 카본 브레이크의 전체 비용이 절감되어 소형 및 단거리 민간 항공기에 대한 적용이 확대되고 있습니다.

가처분 소득 증가, 출장 증가, 온라인 예약의 용이성 등을 배경으로 한 항공 승객 수 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 민간 항공기의 고성능 브레이크에 대한 수요 증가와 함께 국제 무역의 확대도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 긴 서비스 간격, 낮은 유지 보수 비용, 높은 에너지 흡수율, 빠른 냉각 속도 등 카본 브레이크와 관련된 장점은 기존 브레이크에 비해 카본 브레이크의 채택을 증가시키고 있습니다. 이와는 별도로, 환경 문제가 대두됨에 따라 각국 정부 기관은 항공 산업의 온실 가스(GHG) 배출에 대한 엄격한 기준을 부과하고 있으며, 이는 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 그러나 코로나19의 확산으로 인한 여행 및 관광 활동 감소와 국내외 항공사의 운항 중단은 시장 성장에 부정적인 영향을 미치고 있습니다. 폐쇄 규제가 완화되면 성장이 예상됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 민간 항공기용 카본 브레이크 시장 규모는?
  • 민간 항공기용 카본 브레이크 시장 전망은?
  • 민간 항공기용 카본 브레이크 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 민간 항공기용 카본 브레이크 시장 점유율이 가장 높은 지역은?
  • 세계 민간 항공기용 카본 브레이크 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 민간 항공기용 카본 브레이크 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 항공기 유형별

  • 협폭동체 항공기
  • 광폭동체 항공기
  • 기타

제7장 시장 분석 : 재료별

  • 석유 피치
  • 폴리 아크릴로니트릴

제8장 시장 분석 : 제조 공정별

  • 화학 증기 침투
  • 액상 침투

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 제조업체
  • 애프터마켓

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 분석 : 국가별
    • 시장 예측

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • Crane Company
    • Honeywell International Inc.
    • Meggitt Plc
    • Mersen
    • Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
    • Parker-Hannifin Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Safran S.A.
    • SGL Carbon SE
LSH 25.03.19

The global commercial aircraft carbon brakes market size was valued at USD 1,080.39 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 1,969.06 Million by 2033, exhibiting a CAGR of 6.55% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 35.0% in 2024. The significant growth in commercial aircraft production, heightened demand for fuel efficiency and sustainability, rapid technological advancements in brake materials, and ongoing growth in air traffic and fleet expansion are some of the major factors bolstering the commercial aircraft carbon brakes market share.

Carbon brakes help stop a moving aircraft by exploiting friction between the rotating and stationary discs. These brakes are durable and resistant against high temperature, thermal shock and mechanical fatigue. Consequently, they are widely preferred over steel brakes in commercial aircraft. The retrofitting of these brakes in certain airplanes models can help decrease fuel consumption and reduce carbon dioxide (CO2) emissions. Moreover, improvements in the manufacturing and overhaul procedures have reduced the overall cost of carbon brakes, which is expanding their applications in small, short-haul commercial aircraft.

The rising air passenger traffic on account of inflating disposable incomes, increasing business travels and the easy availability of online travel bookings represents one of the key factors bolstering the market growth. Moreover, the growing international trade, along with the escalating demand for high-performance brakes in commercial aircraft, is also stimulating the market growth. Furthermore, advantages associated with carbon brakes, such as long service intervals, low maintenance costs, high energy absorption and fast cooling rates, are increasing their adoption over conventional brakes. Apart from this, with the rising environmental concerns, governing agencies of various countries are imposing stringent standards on greenhouse gas (GHG) emission from the aviation industry, which is influencing the market positively. However, a decline in travel and tourism activities due to the spread of the coronavirus disease (COVID-19) and suspension of various domestic and international airline services is negatively impacting the market growth. It is anticipated to experience growth once lockdown restrictions are relaxed.

Key Market Segmentation:

Breakup by Aircraft Type:

  • Narrow-body Aircraft
  • Wide-body Aircraft
  • Others

Breakup by Material:

  • Petroleum Pitch
  • Polyacrylonitrile

Breakup by Manufacturing Process:

  • Chemical Vapor Infiltration
  • Liquid Phase Infiltration

Breakup by End User:

  • OEM
  • Aftermarket

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Airbus SE, Crane Company, Honeywell International Inc., Meggitt Plc, Mersen, Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Parker-Hannifin Corporation, Raytheon Technologies Corporation, Safran S.A. and SGL Carbon SE.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the commercial aircraft carbon brakes market?
  • 2.What is the future outlook of commercial aircraft carbon brakes market?
  • 3.What are the key factors driving the commercial aircraft carbon brakes market?
  • 4.Which region accounts for the largest commercial aircraft carbon brakes market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global commercial aircraft carbon brakes market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Commercial Aircraft Carbon Brakes Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Aircraft Type

  • 6.1 Narrow-body Aircraft
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Wide-body Aircraft
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Others
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Material

  • 7.1 Petroleum Pitch
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Polyacrylonitrile
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Manufacturing Process

  • 8.1 Chemical Vapor Infiltration
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Liquid Phase Infiltration
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 OEM
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Aftermarket
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Airbus SE
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Crane Company
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Honeywell International Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Meggitt Plc
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Mersen
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Mitsubishi Heavy Industries Ltd.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Parker-Hannifin Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Raytheon Technologies Corporation
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Safran S.A.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 SGL Carbon SE
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
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