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세계의 문제 관리 소프트웨어 시장 : 컴포넌트별, 전개 유형별, 업종별, 지역별(2025-2033년)

Problem Management Software Market Report by Component, Deployment Type, Industry Verticals (Banking, Financial Services and Insurance, HealthCare, Retail, IT and Telecom, Manufacturing, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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문제 관리 소프트웨어 시장 세계 시장 규모는 2024년 83억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 IT 프로세스 자동화 및 최적화에 대한 수요 증가, 고객 만족과 경험에 대한 관심 증가, 인공지능(AI) 및 머신러닝(ML)과 같은 다양한 기술의 대규모 통합, 광범위한 조사 및 개발(R&D) 활동 등으로 인해 2033년에는 236억 달러에 달할 것으로 예상하고 있습니다. AI), 머신러닝(ML) 등 다양한 기술의 대규모 통합, 광범위한 연구개발(R&D) 활동 등이 시장을 견인하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.

문제 관리 소프트웨어는 조직이 정보기술(IT) 문제를 관리하고 해결하는 데 도움을 주는 도구나 플랫폼을 말합니다. 문제를 추적, 식별, 분석 및 해결하기 위한 체계적인 접근 방식을 제공하고, 문제의 재발을 방지하는 데 도움을 줍니다. 문제 관리 소프트웨어는 보고된 모든 문제 및 이슈를 추적하고 기록하며, 인시던트를 기록하고 문서화할 수 있는 중앙 집중식 시스템을 제공합니다. 문제 해결 프로세스 간소화, 다운타임 감소, 서비스 품질 향상, 고객 만족도 향상을 지원합니다. 그 결과, 은행/금융서비스/보험(BFSI), 헬스케어, 소매, IT 및 통신, 제조업 등 다양한 분야에서 활용되고 있습니다.

문제 관리 소프트웨어 시장 동향 :

IT 프로세스 자동화 및 최적화에 대한 수요 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 문제 관리 소프트웨어는 불일치 위험을 제거하고, 다운타임을 줄이며, 문제 해결의 질을 향상시키는 데 도움이 됩니다. 이에 따라 결함, 연결성 문제, 소프트웨어 버그와 같은 문제를 관리하고 해결하기 위한 소프트웨어의 채택이 확대되고 있으며, 이는 시장에 긍정적인 전망을 가져다주고 있습니다. 또한, 디지털 기술의 보급과 IT 서비스에 대한 의존도가 높아짐에 따라 네트워크 문제, 보안 침해 및 서비스 중단의 발생률이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로 인공지능(AI), 머신러닝(ML), 자동화 등 다양한 기술의 통합으로 보다 효율적인 문제 식별, 분석, 해결이 가능해지면서 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한, 헬스케어 조직에서 서버, 네트워크, 데이터베이스, 데이터베이스, 소프트웨어 용도 등 IT 인프라 관련 문제를 관리하고 해결하기 위한 문제 관리 소프트웨어의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 기타 요인으로는 IT 시스템의 복잡성 증가, 고객 만족과 고객 경험에 대한 중요성 증가, 광범위한 조사 개발 활동, 효율적이고 효과적인 문제 해결 및 관리에 대한 요구 증가 등이 시장에 유익한 성장 기회를 제공합니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 문제 관리 소프트웨어 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
  • 세계 문제 관리 소프트웨어 시장 성장 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
  • 각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 세계 문제 관리 소프트웨어 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 문제 관리 소프트웨어 시장은 어느 국가인가?
  • 구성요소별 시장 분석은?
  • 문제 관리 소프트웨어 시장에서 가장 매력적인 구성 요소는 무엇인가?
  • 전개 유형별 시장 분석은?
  • 문제 관리 소프트웨어 시장에서 가장 매력적인 배포 유형은?
  • 업종별 시장 현황은?
  • 문제 관리 소프트웨어 시장에서 가장 매력적인 업종은?
  • 세계 문제 관리 소프트웨어 시장 경쟁 구도는?
  • 문제 관리 소프트웨어 시장 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 문제 관리 소프트웨어 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 구성요소별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 전개 유형별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반

제8장 시장 분석 : 업종별

  • 은행/금융서비스/보험(BFSI)
  • 헬스케어
  • 소매
  • IT 및 통신
  • 제조
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 촉진요인 및 억제요인·기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Atlassian Corporation
    • Freshwork Inc.
    • ServiceNow Inc.
    • Softexpert Software S.A.
    • SolarWinds Worldwide LLC
    • Sunrise Software Limited
    • Zendesk Inc.
LSH 25.04.08

The global problem management software market size reached USD 8.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 23.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.69% during 2025-2033. The increasing demand for automation and optimization of IT processes, growing focus on customer satisfaction and experience, large-scale integration of various technologies, such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), and extensive research and development (R&D) activities represent some of the key factors driving the market.

Problem management software refers to tools or platforms that help organizations manage and resolve information technology (IT) problems. It provides a systematic approach to tracking, identifying, analyzing, and resolving problems, and helps to prevent them from recurring in the future. Problem management software helps track and log all reported issues or problems, providing a centralized system for recording and documenting incidents. It assists in streamlining the problem-resolution process, reducing downtime, improving service quality, and enhancing customer satisfaction. As a result, it finds extensive applications across the banking, financial services and insurance (BFSI), healthcare, retail, IT and telecom, and manufacturing industries.

Problem Management Software Market Trends:

The increasing demand for automation and optimization of IT processes is one of the key factors favoring the market growth. Problem management software helps to eliminate the risk of inconsistencies, reduce downtime, and improve the quality of problem resolution. In line with this, the widespread software adoption to manage and address issues, such as malfunctions, connectivity problems, or software bugs, is creating a positive outlook for the market. Moreover, the growing incidence of network issues, security breaches, and service disruptions due to the proliferation of digital technologies and the increasing reliance on IT services is contributing to the market growth. Apart from this, the integration of various technologies, such as artificial intelligence (AI), machine learning (ML), and automation to enable more efficient problem identification, analysis, and resolution, is providing an impetus to the market growth. Furthermore, the increasing adoption of problem management software in healthcare organizations to manage and resolve issues related to their IT infrastructure, including servers, networks, databases, and software applications, is positively influencing the market growth. Other factors, including the increasing complexity of IT systems, growing focus on customer satisfaction and experience, extensive research and development (R&D) activities, and rising need for efficient and effective problem resolution and management, are presenting remunerative growth opportunities for the market.

Key Market Segmentation:

Component Insights:

  • Software
  • Service

Deployment Type Insights:

  • On-premises
  • Cloud-based

Industry Verticals Insights:

  • Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
  • HealthCare
  • Retail
  • IT and Telecom
  • Manufacturing
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for problem management software. Some of the factors driving the North America problem management software market included rapid technological advancements, extensive research and development (R&D) activities, and a rising need for efficient and effective problem resolution and management.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global problem management software market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Atlassian Corporation, Freshwork Inc., ServiceNow Inc., Softexpert Software S.A., SolarWinds Worldwide LLC, Sunrise Software Limited, Zendesk Inc., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global problem management software market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global problem management software market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global problem management software market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive problem management software market?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • Which is the most attractive component in the problem management software market?
  • What is the breakup of the market based on the deployment type?
  • Which is the most attractive deployment type in the problem management software market?
  • What is the breakup of the market based on the industry verticals?
  • Which is the most attractive industry verticals in the problem management software market?
  • What is the competitive structure of the global problem management software market?
  • Who are the key players/companies in the global problem management software market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Problem Management Software Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Service
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Type

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Industry Verticals

  • 8.1 Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 HealthCare
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Retail
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 IT and Telecom
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Manufacturing
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Atlassian Corporation
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Freshwork Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 ServiceNow Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Softexpert Software S.A.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 SolarWinds Worldwide LLC
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Sunrise Software Limited
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Zendesk Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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