시장보고서
상품코드
1675606

세계의 산업용 초콜릿 시장 : 제품 유형별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Industrial Chocolate Market by Product Type (Cocoa Powder, Cocoa Liquor, Cocoa Butter, Compound Chocolate), Application (Bakery Products, Confectionery, Bakery Premixes, Beverages, Frozen Desserts and Ice Creams, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

산업용 초콜릿 시장 세계 시장 규모는 2024년 84억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 119억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 3.81%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상하고 있습니다. 무설탕 초콜릿과 유기농 초콜릿에 대한 수요 급증, 고급 다크 초콜릿의 인기 상승, 베이커리 및 제과 업계에서 제품 사용 확대 등이 시장을 이끄는 주요 요인입니다.

산업용 초콜릿은 제빵, 제과류, 음료 등의 상업적 목적으로 대량 생산되는 초콜릿 제품입니다. 코코아 원두를 코코아 리커로 가공하고 설탕, 분유, 식물성 기름 등 다양한 원료를 조합하여 제조됩니다. 대규모의 기계화 된 가공 방법을 수반하며, 효율적이고 비용 효율적인 생산을 위해 전문 시설에서 이루어집니다. 산업용 초콜릿은 캔디바, 초콜릿 코팅 스낵, 베이킹 믹스, 핫 초콜릿 믹스 등 다양한 식품에 사용됩니다. 또한 디저트, 페이스트리, 음료 등 외식산업에도 폭넓게 사용되고 있습니다.

산업용 초콜릿 시장 동향 :

건강을 중시하는 소비자들이 기존 초콜릿보다 무설탕, 저칼로리, 유기농 초콜릿을 선호하는 경향이 시장 성장을 가속하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 더불어, 고품질의 고급 초콜릿에 대한 수요 증가, 코코아 버터 대체품에 대한 수요 증가, 다크 초콜릿 섭취로 인한 다양한 건강상의 이점에 대한 소비자의 인식이 높아짐에 따라 시장에 대한 유리한 전망을 창출하고 있습니다. 또한, 캔디바 및 초콜릿 코팅 스낵을 생산하기 위해 제과 산업에서 산업용 초콜릿에 대한 대규모 수요와 화장품, 의약품 및 건강 보조 식품 산업에서 광범위한 제품 사용이 시장 확장을 촉진하고 있습니다. 이와 더불어, 특히 외출이 잦은 밀레니얼 세대와 젊은이들 사이에서 초콜릿을 기반으로 한 디저트, 스낵바, 음료에 대한 수요가 증가하면서 시장에 유익한 성장 기회를 가져다주고 있습니다. 이와 함께, 지속적인 제품 혁신, 초콜릿 선물의 대중화 추세, 초콜릿 케이크, 페이스트리, 도넛, 컵케이크와 같은 구운 식품의 인기 증가는 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 외식 산업의 성장 촉진, 개인의 가처분 소득 증가, 다수의 온-오프라인 소매점을 통한 혁신적인 제품 변형의 쉬운 접근성 등이 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 산업용 초콜릿 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
  • 세계 산업용 초콜릿 시장 성장 촉진요인, 억제요인, 기회는 무엇인가?
  • 각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 세계 산업용 초콜릿 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 산업용 초콜릿 시장은 어느 국가인가?
  • 제품 유형별 시장 분석은?
  • 산업용 초콜릿 시장에서 가장 매력적인 제품 유형은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업용 초콜릿 시장에서 가장 매력적인 용도는?
  • 세계 산업용 초콜릿 시장 경쟁 구도는?
  • 세계 산업용 초콜릿 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 산업용 초콜릿 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 코코아 파우더
  • 코코아 리큐어
  • 코코아 버터
  • 콤파운드 초콜릿

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 베이커리 제품
  • 제과
  • 베이커리 프리믹스
  • 음료
  • 냉동 디저트 및 아이스크림
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Berry Callebaut AG
    • Campco Chocolates
    • Cargill Incorporated
    • Cemoi Chocolatier
    • Clasen Quality Chocolate
    • Foleys Candies LP
    • Fuji Oil Co. Ltd.
    • Guittard Chocolate Company
    • Kerry Group PLC
    • Natra SA
    • The Hershey Company
LSH 25.04.09

The global industrial chocolate market size reached USD 8.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 11.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.81% during 2025-2033. The surging demand for sugar-free and organic chocolates, the rising popularity of premium dark chocolates, and the growing product usage in the bakery and confectionery industry represent some of the key factors driving the market.

Industrial chocolates are mass-produced chocolate products made for commercial purposes, such as baking, confectionery, and beverages. It is produced by processing cocoa beans into cocoa liquor and combining various other ingredients such as sugar, milk powder, and vegetable oil. It involves large-scale, mechanized processing methods and is carried out in specialized facilities for efficient and cost-effective production. Industrial chocolate is used in various food products, such as candy bars, chocolate-coated snacks, baking mixes, and hot chocolate mixes. In addition to this, it finds numerous applications across the food service industry in making desserts, pastries, and beverages.

Industrial Chocolate Market Trends:

The shifting preference for sugar-free, low-calorie, and organic chocolates over traditional chocolates among the rising health-conscious consumers represents the prime factor driving the market growth. Besides this, the surging need for high-quality, premium chocolates, the growing demand for cocoa butter substitutes, and the escalating consumer awareness about the numerous health benefits of consuming dark chocolate are creating a favorable outlook for the market. Moreover, the largescale demand for industrial chocolates from the thriving confectionery industry for producing candy bars and chocolate-coated snacks, combined with extensive product utilization in the cosmetics, pharmaceutical, and nutraceutical industries, are aiding in market expansion. In addition to this, expanding demand for chocolate-based desserts, snack bars, and beverages, especially among on-the-go millennials and youngsters, is presenting remunerative growth opportunities for the market. Concurrent with this, ongoing product innovations, the widespread trend of gifting chocolates, and the increasing popularity of baked products, such as chocolate cakes, pastries, donuts, and cupcakes, are contributing to the market growth. Furthermore, the bolstering growth of the food service industry, the inflating disposable income of individuals, and the easy availability of innovative product variants through numerous online and offline retail stores are positively impacting the market growth.

Key Market Segmentation:

Product Type Insights:

  • Cocoa Powder
  • Cocoa Liquor
  • Cocoa Butter
  • Compound Chocolate

Application Insights:

  • Bakery Products
  • Confectionery
  • Bakery Premixes
  • Beverages
  • Frozen Desserts and Ice Creams
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Europe was the largest market for industrial chocolate. Some of the factors driving the Europe industrial chocolate market included the rising demand for chocolate-based products, such as candies, snack bars, shakes, and baked goods, the growing popularity of premium chocolates, and continuous product innovations.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global industrial chocolate market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Berry Callebaut AG, Campco Chocolates, Cargill Incorporated, Cemoi Chocolatier, Clasen Quality Chocolate, Foleys Candies LP, Fuji Oil Co. Ltd., Guittard Chocolate Company, Kerry Group PLC, Natra SA, The Hershey Company, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global industrial chocolate market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global industrial chocolate market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global industrial chocolate market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive industrial chocolate market?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • Which is the most attractive product type in the industrial chocolate market?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • Which is the most attractive application in the industrial chocolate market?
  • What is the competitive structure of the global industrial chocolate market?
  • Who are the key players/companies in the global industrial chocolate market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Industrial Chocolate Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Cocoa Powder
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cocoa Liquor
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Cocoa Butter
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Compound Chocolate
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Bakery Products
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Confectionary
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Bakery Premixes
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Beverages
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Frozen Desserts and Ice Creams
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Berry Callebaut AG
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
    • 13.3.2 Campco Chocolates
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Cargill Incorporated
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Cemoi Chocolatier
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Clasen Quality Chocolate
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 Foleys Candies LP
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 Fuji Oil Co. Ltd.
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
    • 13.3.8 Guittard Chocolate Company
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 Kerry Group PLC
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 Natra SA
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
    • 13.3.11 The Hershey Company
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제