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고객 여정 분석(CJA) 시장 : 컴포넌트별, 터치 포인트별, 배포별, 조직 규모별, 애플리케이션별, 업종별, 지역별(2025-2033년)

Customer Journey Analytics Market Report by Component, Touchpoint, Deployment, Organization Size, Application, Industry Vertical, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 고객 여정 분석(CJA) 시장 규모는 2024년에 150억 달러에 달했습니다. 향후 이 시장은 2033년까지 522억 달러에 달할 것으로 예측되며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 14.8%입니다. 전략적 의사결정을 지원하기 위해 정보를 디지털 형식으로 변환하는 요구가 증가하고 있으며, 그 결과 업무 효율성이 향상되고 있는 것이 주로 시장을 강화하고 있습니다.

고객 여정 분석은 고객 여정의 모든 접점에서 고객 경험을 분석 및 추적하는 프로세스를 말합니다. 이 분석에는 획득, 활성화, 도입의 세 가지 주요 단계가 포함됩니다. 고객 여정 분석은 고객 행동에 대한 실시간 인사이트를 제공하기 위해 조직과 기업에서 널리 사용되고 있습니다. 고객 여정 분석에는 고객 세분화, 예측 분석, 실시간 분석과 같은 고급 분석 기법이 포함됩니다. 고객 여정 분석은 모든 채널의 데이터를 하나의 인터페이스로 통합하여 전체적인 관점에서 더 나은 의사결정을 내릴 수 있도록 돕습니다. 또한 고객 행동 예측, 소비자 경험 개선, 매출 증대, 고객 확보 촉진에도 도움이 됩니다. 그 결과, IT, 통신, 헬스케어, 호텔, 여행, 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 업계에서 널리 활용되고 있습니다.

고객 여정 분석 시장 동향 :

세계 디지털화의 진전은 시장 성장에 대한 밝은 전망을 낳고 있습니다. 이와 더불어, 다양한 조직에서 전략적 의사결정을 지원하기 위한 인사이트를 얻기 위해 정보를 디지털화할 필요성이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 트래픽 분석 및 E-Commerce 분석을 수행하기 위한 제품의 보급이 시장 개발을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로, 고객 여정 동안 지능적이고 편리하며 정보에 입각한 고객 경험을 제공하는 데 도움이 되는 인공지능(AI)의 통합과 같은 다양한 기술 발전이 시장 성장에 탄력을 받고 있습니다. 또한 소매업 및 E-Commerce 업계에서는 여러 채널에 걸친 고객 여정을 실시간으로 추적하는 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 개인화된 옴니채널 경험의 도입이 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 다양한 산업에서 분석 소프트웨어의 확산, 스마트폰 보급률 증가, 여러 플랫폼에서 일관된 고객 지원에 대한 수요 증가 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 고객 여정 분석 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계의 고객 여정 분석 시장 성장률은?
  • 세계 고객 여정 분석 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 고객 여정 분석 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 고객 여정 분석 시장의 컴포넌트별 시장 현황은?
  • 터치포인트 기반 세계 고객 여정 분석 시장 현황은?
  • 전 세계 고객 여정 분석 시장 현황은?
  • 전 세계 고객 여정 분석 시장의 용도별 분석 현황은?
  • 고객 여정 분석 시장의 업종별 분석은?
  • 전 세계 고객 여정 분석 시장의 주요 지역은?
  • 세계 고객 여정 분석 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 고객 여정 분석 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 컴포넌트별

  • 솔루션
  • 서비스

제7장 시장 내역 : 터치 포인트별

  • Web
  • 소셜미디어
  • 모바일
  • 이메일
  • 브랜치·스토어
  • 콜센터
  • 기타

제8장 시장 내역 : 배포별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반

제9장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업

제10장 시장 내역 : 애플리케이션별

  • 고객 세분화·타깃팅
  • 고객 행동 분석
  • 고객 해약 분석
  • 브랜드 관리
  • 캠페인 관리
  • 제품 관리
  • 기타

제11장 시장 내역 : 업종별

  • BFSI
  • IT·통신
  • 소매·E-Commerce
  • 헬스케어
  • 미디어·엔터테인먼트
  • 여행·접객(Hoapitality)
  • 기타

제12장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제13장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제14장 밸류체인 분석

제15장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제16장 가격 분석

제17장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Adobe Inc.
    • Callminer Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Genesys Telecommunications Laboratories Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • NICE Ltd.
    • Oracle Corporation
    • Salesforce Inc.
    • SAP SE
    • Teradata Corporation
    • Verint Systems Inc.
KSA 25.04.21

The global customer journey analytics market size reached USD 15.0 Billion in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 52.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.8% during 2025-2033. The rising requirement for converting information into digital forms to support strategic decision-making, which, in turn, provides operational efficiency, is primarily bolstering the market.

Customer journey analytics refers to the process of analyzing and tracking customer experience across every touchpoint in the customer journey. It involves acquisition, activation and adoption as its three main stages. It is widely used by organizations and enterprises to provide real-time insights into customer behavior. Customer journey analytics encompasses advanced analytics methods, such as customer segmentation, predictive analytics and real-time analytics. It combines data from every channel into a single interface that assists in making better decisions with a holistic view. It also aids in predicting customer behavior, improving consumer experience, increasing revenue and boosting customer acquisition. As a result, it is widely used across telecommunications, healthcare, hospitality, travel, and banking, financial services and insurance (BFSI) industries.

Customer Journey Analytics Market Trends:

The emergence of digitalization across the globe is creating a positive outlook for market growth. In addition to this, the increasing need to convert information into digital form to gain insights that support strategic decision-making in various organizations is favoring the market growth. Moreover, the widespread product adoption to perform traffic and e-commerce analytics is driving the development of the market. Apart from this, various technological advancements, such as the integration of artificial intelligence (AI) that assists in providing intelligent, convenient and informed customer experience during the customer journey, are providing an impetus to the market growth. Furthermore, the increasing product demand in the retail and e-commerce industries to track the customer journey across multiple channels in real-time and the introduction of personalized omnichannel experience is positively impacting the market growth. Other factors, including widespread adoption of analytics software in various industries, increasing penetration of smartphones, and the growing demand for consistent customer support across multiple platforms, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solution
  • Services

Breakup by Touchpoint:

  • Web
  • Social Media
  • Mobile
  • Email
  • Branch and Store
  • Call Center
  • Others

Breakup by Deployment:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Organization Size:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium-sized Enterprises

Breakup by Application:

  • Customer Segmentation and Targeting
  • Customer Behavioral Analysis
  • Customer Churn Analysis
  • Brand Management
  • Campaign Management
  • Product Management
  • Others

Breakup by Industry Vertical:

  • BFSI
  • IT and Telecommunications
  • Retail and E-Commerce
  • Healthcare
  • Media and Entertainment
  • Travel and hospitality
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc., Callminer Inc., Cisco Systems Inc., Genesys Telecommunications Laboratories Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, NICE Ltd., Oracle Corporation, Salesforce Inc., SAP SE, Teradata Corporation and Verint Systems Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global customer journey analytics market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global customer journey analytics market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global customer journey analytics market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global customer journey analytics market?
  • 5.What is the breakup of the global customer journey analytics market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global customer journey analytics market based on the touchpoint?
  • 7.What is the breakup of the global customer journey analytics market based on the deployment?
  • 8.What is the breakup of the global customer journey analytics market based on application?
  • 9.What is the breakup of the global customer journey analytics market based on the industry vertical?
  • 10.What are the key regions in the global customer journey analytics market?
  • 11.Who are the key players/companies in the global customer journey analytics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Customer Journey Analytics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Touchpoint

  • 7.1 Web
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Social Media
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Mobile
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Email
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Branch and Store
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Call Center
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Others
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Deployment

  • 8.1 On-premises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Cloud-based
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Organization Size

  • 9.1 Large Enterprises
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Small and Medium-sized Enterprises
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Application

  • 10.1 Customer Segmentation and Targeting
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Customer Behavioral Analysis
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Customer Churn Analysis
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Brand Management
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Campaign Management
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Product Management
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast
  • 10.7 Others
    • 10.7.1 Market Trends
    • 10.7.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Industry Vertical

  • 11.1 BFSI
    • 11.1.1 Market Trends
    • 11.1.2 Market Forecast
  • 11.2 IT and Telecommunications
    • 11.2.1 Market Trends
    • 11.2.2 Market Forecast
  • 11.3 Retail and E-Commerce
    • 11.3.1 Market Trends
    • 11.3.2 Market Forecast
  • 11.4 Healthcare
    • 11.4.1 Market Trends
    • 11.4.2 Market Forecast
  • 11.5 Media and Entertainment
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Forecast
  • 11.6 Travel and hospitality
    • 11.6.1 Market Trends
    • 11.6.2 Market Forecast
  • 11.7 Others
    • 11.7.1 Market Trends
    • 11.7.2 Market Forecast

12 Market Breakup by Region

  • 12.1 North America
    • 12.1.1 United States
      • 12.1.1.1 Market Trends
      • 12.1.1.2 Market Forecast
    • 12.1.2 Canada
      • 12.1.2.1 Market Trends
      • 12.1.2.2 Market Forecast
  • 12.2 Asia-Pacific
    • 12.2.1 China
      • 12.2.1.1 Market Trends
      • 12.2.1.2 Market Forecast
    • 12.2.2 Japan
      • 12.2.2.1 Market Trends
      • 12.2.2.2 Market Forecast
    • 12.2.3 India
      • 12.2.3.1 Market Trends
      • 12.2.3.2 Market Forecast
    • 12.2.4 South Korea
      • 12.2.4.1 Market Trends
      • 12.2.4.2 Market Forecast
    • 12.2.5 Australia
      • 12.2.5.1 Market Trends
      • 12.2.5.2 Market Forecast
    • 12.2.6 Indonesia
      • 12.2.6.1 Market Trends
      • 12.2.6.2 Market Forecast
    • 12.2.7 Others
      • 12.2.7.1 Market Trends
      • 12.2.7.2 Market Forecast
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
      • 12.3.1.1 Market Trends
      • 12.3.1.2 Market Forecast
    • 12.3.2 France
      • 12.3.2.1 Market Trends
      • 12.3.2.2 Market Forecast
    • 12.3.3 United Kingdom
      • 12.3.3.1 Market Trends
      • 12.3.3.2 Market Forecast
    • 12.3.4 Italy
      • 12.3.4.1 Market Trends
      • 12.3.4.2 Market Forecast
    • 12.3.5 Spain
      • 12.3.5.1 Market Trends
      • 12.3.5.2 Market Forecast
    • 12.3.6 Russia
      • 12.3.6.1 Market Trends
      • 12.3.6.2 Market Forecast
    • 12.3.7 Others
      • 12.3.7.1 Market Trends
      • 12.3.7.2 Market Forecast
  • 12.4 Latin America
    • 12.4.1 Brazil
      • 12.4.1.1 Market Trends
      • 12.4.1.2 Market Forecast
    • 12.4.2 Mexico
      • 12.4.2.1 Market Trends
      • 12.4.2.2 Market Forecast
    • 12.4.3 Others
      • 12.4.3.1 Market Trends
      • 12.4.3.2 Market Forecast
  • 12.5 Middle East and Africa
    • 12.5.1 Market Trends
    • 12.5.2 Market Breakup by Country
    • 12.5.3 Market Forecast

13 SWOT Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Strengths
  • 13.3 Weaknesses
  • 13.4 Opportunities
  • 13.5 Threats

14 Value Chain Analysis

15 Porters Five Forces Analysis

  • 15.1 Overview
  • 15.2 Bargaining Power of Buyers
  • 15.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 15.4 Degree of Competition
  • 15.5 Threat of New Entrants
  • 15.6 Threat of Substitutes

16 Price Analysis

17 Competitive Landscape

  • 17.1 Market Structure
  • 17.2 Key Players
  • 17.3 Profiles of Key Players
    • 17.3.1 Adobe Inc.
      • 17.3.1.1 Company Overview
      • 17.3.1.2 Product Portfolio
      • 17.3.1.3 Financials
      • 17.3.1.4 SWOT Analysis
    • 17.3.2 Callminer Inc.
      • 17.3.2.1 Company Overview
      • 17.3.2.2 Product Portfolio
    • 17.3.3 Cisco Systems Inc.
      • 17.3.3.1 Company Overview
      • 17.3.3.2 Product Portfolio
      • 17.3.3.3 Financials
      • 17.3.3.4 SWOT Analysis
    • 17.3.4 Genesys Telecommunications Laboratories Inc.
      • 17.3.4.1 Company Overview
      • 17.3.4.2 Product Portfolio
    • 17.3.5 Google LLC (Alphabet Inc.)
      • 17.3.5.1 Company Overview
      • 17.3.5.2 Product Portfolio
    • 17.3.6 International Business Machines Corporation
      • 17.3.6.1 Company Overview
      • 17.3.6.2 Product Portfolio
      • 17.3.6.3 Financials
      • 17.3.6.4 SWOT Analysis
    • 17.3.7 Microsoft Corporation
      • 17.3.7.1 Company Overview
      • 17.3.7.2 Product Portfolio
      • 17.3.7.3 Financials
      • 17.3.7.4 SWOT Analysis
    • 17.3.8 NICE Ltd.
      • 17.3.8.1 Company Overview
      • 17.3.8.2 Product Portfolio
      • 17.3.8.3 Financials
      • 17.3.8.4 SWOT Analysis
    • 17.3.9 Oracle Corporation
      • 17.3.9.1 Company Overview
      • 17.3.9.2 Product Portfolio
      • 17.3.9.3 Financials
      • 17.3.9.4 SWOT Analysis
    • 17.3.10 Salesforce Inc.
      • 17.3.10.1 Company Overview
      • 17.3.10.2 Product Portfolio
      • 17.3.10.3 Financials
      • 17.3.10.4 SWOT Analysis
    • 17.3.11 SAP SE
      • 17.3.11.1 Company Overview
      • 17.3.11.2 Product Portfolio
      • 17.3.11.3 Financials
      • 17.3.11.4 SWOT Analysis
    • 17.3.12 Teradata Corporation
      • 17.3.12.1 Company Overview
      • 17.3.12.2 Product Portfolio
      • 17.3.12.3 Financials
    • 17.3.13 Verint Systems Inc.
      • 17.3.13.1 Company Overview
      • 17.3.13.2 Product Portfolio
      • 17.3.13.3 Financials
      • 17.3.13.4 SWOT Analysis
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