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근거리 무선 통신(NFC) 시장 : 제공별, 동작 모드별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Near Field Communication Market Report by Offering, Operating Mode, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 근거리 무선 통신(NFC) 시장 규모는 2024년 254억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 435억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 5.83%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다.

NFC는 두 기기가 저전력 프로토콜을 사용하여 통신할 수 있도록 하는 근거리 무선 기술입니다. 태그, 집적회로(IC), SIM 카드, 리더기 등이 일반적으로 사용되는 NFC 장치이며, NFC는 스마트폰, 태블릿, 노트북, 웨어러블, 카메라, 프린터 등에서 마케팅, 결제, 발권, 게임 등의 용도로 널리 사용되고 있습니다. NFC는 빠른 결제 거래를 가능하게 하고, 편리성, 범용성, 기기 간 원활한 통신을 제공하기 때문에 소매, 운송, 자동차, 의료, 숙박, 가전, 은행, 금융 서비스, 보험(BFSI) 분야에서 널리 채택되고 있습니다.

NFC 시장 동향:

세계 NFC 시장은 주로 비접촉식 결제 및 정보 시스템에서의 제품 사용 증가에 의해 주도되고 있습니다. 이와 함께 COVID-19의 출현으로 인한 사회적 거리두기 습관이 확산되면서 현금 없는 결제나 비접촉식 결제와 같은 지능형 결제 솔루션의 채택이 증가하면서 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 소매 마케팅에서 머신러닝(ML)과 NFC의 통합은 제품 및 서비스에 대한 자세한 정보 제공, 데모 제공, 문의에 대한 응답을 통해 참여와 개인화된 쇼핑 경험을 강화함으로써 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 소비자들이 보다 쉽고 빠르게 모바일 거래를 할 수 있는 NFC 기술이 탑재된 스마트폰에 대한 수요 증가도 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, NFC 지원 스마트 포스터, 탑승권, 센서의 도입은 시장에 긍정적인 전망을 가져다주고 있습니다. 기타 요인으로는 사물인터넷(IoT)과 NFC 지원 스마트 웨어러블의 통합, 현금 없는 경제를 촉진하는 다양한 정부 이니셔티브의 시행, 광범위한 연구개발(R&D) 활동 등이 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 NFC 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 NFC 시장 예상 성장률은?
  • 세계 NFC 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 NFC 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 NFC 시장에서의 제공별 구분은?
  • 전 세계 NFC 시장의 작동 모드별 현황은?
  • 세계 NFC 시장의 최종사용자별 분류는?
  • NFC 세계 시장 내 주요 지역은?
  • NFC 세계 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 NFC 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제공별

  • 비보조 제품
    • 주요 부문
      • NFC ICS·안테나
      • NFC 태그
      • NFC 리더
  • 보조 제품
    • 주요 부문
      • NFC MicroSD 카드
      • NFC SIM/UICC 카드
      • NFC 커버
  • 소프트웨어

제7장 시장 내역 : 동작 모드별

  • R/W모드
  • P2P 모드
  • 카드 에뮬레이션 모드

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 소매
  • 운송
  • 자동차
  • 주택·상업시설
  • 의료·헬스케어
  • 가전제품
  • 은행·금융
  • 호스피탈리티
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Avery Dennison Corporation
    • Broadcom Inc.
    • Hid Global Corporation(Assa Abloy AB)
    • Identiv Inc.
    • Infineon Technologies AG
    • Magtek Inc.
    • NXP Semiconductors N.V.
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Sony Group Corporation
    • STMicroelectronics
    • Texas Instruments Incorporated
    • Thales Group
ksm 25.05.19

The global near field communication (NFC) market size reached USD 25.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 43.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.83% during 2025-2033.

Near-field communication (NFC) refers to a short-range wireless technology that allows two devices to communicate using a low-power protocol. Tags, integrated circuits (ICs), SIM cards, and readers are some commonly used NFC devices. It is widely used for marketing, making payments, ticketing, and gaming applications in smartphones, tablets, laptops, wearables, cameras, and printers. NFC allows faster payment transactions and offers convenience, versatility, and seamless communication between devices, due to which it is widely adopted in retail, transportation, automotive, healthcare, hospitality, consumer electronics, banking, financial services, and insurance (BFSI) sectors.

Near Field Communication (NFC) Market Trends:

The global near-field communication (NFC) market is primarily being driven by the increasing product utilization in contactless payment and information systems. In line with this, the rising practice of social distancing to minimize human contact due to the advent of COVID-19 disease has increased the adoption of intelligent payment solutions like cashless or contactless payments, which is propelling the market growth. Additionally, the integration of machine learning (ML) with NFC in retail marketing to enhance engagement and personalized shopping experience by providing detailed information about products and services, offering demos, and addressing queries are providing an impetus to the market growth. Furthermore, the increasing demand for smartphones enabled with NFC technology that allows consumers to make easier and faster mobile transactions is acting as another growth-inducing factor. Moreover, the introduction of NFC-enabled smart posters, boarding passes, and sensors is creating a positive outlook for the market. Other factors, including the integration of the Internet of Things (IoT) with NFC-compatible smart wearables, the implementation of various government initiatives promoting a cashless economy, and extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Offering:

  • Non-Auxiliary Products
  • NFC ICS and Antennas
  • NFC Tags
  • NFC Readers
  • Auxiliary Products
  • NFC Micro Sd Cards
  • NFC SIM/UICC Cards
  • NFC Covers
  • Software

Breakup by Operating Mode:

  • Read and Write Mode
  • Peer-To-Peer Mode
  • Card Emulation Mode

Breakup by End User:

  • Retail
  • Transportation
  • Automotive
  • Residential and Commercial
  • Medical and Healthcare
  • Consumer Electronics
  • Banking and Finance
  • Hospitality
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avery Dennison Corporation, Broadcom Inc., Hid Global Corporation (Assa Abloy AB), Identiv Inc., Infineon Technologies AG, Magtek Inc., NXP Semiconductors N.V., Samsung Electronics Co. Ltd., Sony Group Corporation, STMicroelectronics, Texas Instruments Incorporated and Thales Group.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global Near Field Communication (NFC) market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global Near Field Communication (NFC) market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global Near Field Communication (NFC) market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global Near Field Communication (NFC) market?
  • 5.What is the breakup of the global Near Field Communication (NFC) market based on the offering?
  • 6.What is the breakup of the global Near Field Communication (NFC) market based on the operating mode?
  • 7.What is the breakup of the global Near Field Communication (NFC) market based on end user?
  • 8.What are the key regions in the global Near Field Communication (NFC) market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global Near Field Communication (NFC) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Near Field Communication (NFC) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Offering

  • 6.1 Non-Auxiliary Products
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 NFC ICS and Antennas
      • 6.1.2.2 NFC Tags
      • 6.1.2.3 NFC Readers
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Auxiliary Products
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 NFC Micro Sd Cards
      • 6.2.2.2 NFC SIM/UICC Cards
      • 6.2.2.3 NFC Covers
    • 6.2.3 Market Forecast
  • 6.3 Software
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Operating Mode

  • 7.1 Read and Write Mode
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Peer-To-Peer Mode
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Card Emulation Mode
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Retail
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Transportation
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Automotive
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Residential and Commercial
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Medical and Healthcare
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Consumer Electronics
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Banking and Finance
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Hospitality
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast
  • 8.9 Others
    • 8.9.1 Market Trends
    • 8.9.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Avery Dennison Corporation
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Broadcom Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Hid Global Corporation (Assa Abloy AB)
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Identiv Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 Infineon Technologies AG
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Magtek Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 NXP Semiconductors N.V.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Sony Group Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 STMicroelectronics
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Texas Instruments Incorporated
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Thales Group
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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