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WiGig 시장 : 제품별, 프로토콜별, 기술 유형별, 기업 규모별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

WiGig Market Report by Product, Protocol, Technology Type (System-on-Chip, Integrated Circuit Chip ), Enterprise Size, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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WiGig 시장 세계 시장 규모는 2024년 37억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 133억 달러에 도달하여 2025년부터 2033년까지 14.6%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

WiGig는 핸드헬드 기기 및 가전제품 등 다양한 기기에서 사용되는 단거리 고속 전송을 위한 무선 기술을 말하며, WiGig는 혼잡한 환경에서 간섭을 줄이기 위해 용량을 확장하고 기기 간 통신을 집중시키는 이점을 제공합니다. 또한, Wi-Fi 장비는 혼잡하지 않은 주파수 대역에 넓은 채널로 접근하여 초당 수 기가비트(GB)의 속도로 효율적으로 데이터를 전송할 수 있습니다. 그 결과, Wi-Fi는 현재 게임, 멀티미디어 스트리밍, 개인용 컴퓨터(PC) 도킹, 범용 네트워킹, 파일 전송, 고속의 대용량 데이터 연결이 필요한 기업용 애플리케이션 등에 전 세계적으로 활용되고 있습니다.

WiGig 시장 동향:

공공 Wi-Fi는 디지털 격차 해소, 사물인터넷(IoT) 기반 도시 서비스 실현, 주민, 학생, 방문객, 관광객을 위한 편의시설 제공 등 다양한 스마트 시티의 목적을 달성하는 데 도움이 됩니다. 이는 많은 국가의 행정기관의 스마트 시티 개발에 대한 투자 증가와 함께 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 이와는 별도로, WiGig 디바이스는 직원들이 유선 연결의 번거로움 없이 다수의 디바이스에서 업무를 완료할 수 있도록 다양한 기업에서 활용되고 있습니다. 또한, 사무실 내 효율적인 네트워킹, 대용량 파일 전송, 대역폭이 많은 애플리케이션의 원활한 실행, 회의실이나 강당에서 대형 스크린에 그래픽과 음성을 초저지연으로 투사하는 등 다양한 용도로 활용되고 있습니다. 또한 WiGig 제품은 편리한 공공 키오스크 서비스나 스마트폰, 노트북, 프로젝터, 태블릿 등의 기기 간 무선 도킹에도 활용되고 있습니다. 또한 고해상도(HD) 영화의 고속 다운로드, 여러 개의 초고화질(UHD) 비디오의 동시 스트리밍, 몰입형 게임, 증강현실(AR), 가상현실(VR) 체험 등에도 널리 사용되고 있습니다. 이는 디지털 미디어에 대한 소비 지출 증가와 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 WiGig 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 WiGig 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 WiGig 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 WiGig 시장에 미치는 영향은?
  • 전 세계 WiGig 시장의 제품별 분석은?
  • 전 세계 WiGig 시장의 프로토콜별 분석은?
  • 전 세계 WiGig 시장의 기업 규모별 현황은?
  • 세계 WiGig 시장의 최종 용도별 산업별 분석은?
  • 세계 WiGig 시장의 주요 지역은?
  • 세계 WiGig 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 WiGig 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 네트워크 디바이스
  • 가전제품

제7장 시장 내역 : 프로토콜별

  • 802.11ac
  • 802.11ad

제8장 시장 내역 : 기술 유형별

  • SoC
  • IC

제9장 시장 내역 : 기업 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제10장 시장 내역 : 최종 이용 산업별

  • BFSI
  • 헬스케어
  • IT·통신
  • 소매
  • 미디어·엔터테인먼트
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Blu Wireless
    • Broadcom Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • Intel Corporation
    • Marvell Technology Inc.
    • NXP Semiconductors N.V.
    • Panasonic Corporation
    • Peraso Technologies Inc.
    • Qualcomm Technologies Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Sivers Semiconductors AB
    • Tensorcom Inc.
ksm 25.05.19

The global WiGig market size reached USD 3.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.6% during 2025-2033.

WiGig refers to a wireless technology used in a wide range of devices, such as handheld equipment and consumer electronics, for short-range, high-speed transmission. It offers the benefits of expanded capacity and focused communication between devices to reduce interference in crowded environments. Moreover, it allows Wi-Fi devices to access the uncongested frequency band with wide channels and transmit data efficiently at a multi-gigabit (GB) per second speed. As a result, it is currently being used in gaming, multimedia streaming, personal computer (PC) docking, general-purpose networking, file transferring, and enterprise applications requiring high speed, data-intensive connections worldwide.

WiGig Market Trends:

Public Wi-Fi helps achieve various smart city objectives, which include bridging the digital divide, enabling internet of things (IoT) based city services, and providing amenities for residents, students, visitors, and tourists. This, in confluence with rising investments in smart city developments by governing agencies of numerous countries, represents one of the key factors impelling the market growth. Apart from this, WiGig devices are utilized in different businesses for enabling employees to complete work from a multitude of devices without the hassle of a wired connection. They are also utilized for efficient in-office networking, transferring large files, running bandwidth-heavy applications seamlessly, and projecting graphics and audio to a large screen in a conference room or auditorium with very low latency. Furthermore, WiGig products find usage in convenient public kiosk services and wireless docking between devices like smartphones, laptops, projectors, and tablets. They are also widely being adopted for fast download of high definition (HD) movies, simultaneous streaming of multiple, ultra-HD videos, and immersive gaming, augmented reality (AR), and virtual reality (VR) experiences. This, coupled with increasing consumer spending on digital media, is contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Networking Devices
  • Consumer Electronics

Breakup by Protocol:

  • 802.11ac
  • 802.11ad

Breakup by Technology Type:

  • System-on-Chip (SoC)
  • Integrated Circuit Chip (IC)

Breakup by Enterprise Size:

  • Small and Medium-sized Enterprises
  • Large Enterprises

Breakup by End Use Industry:

  • BFSI
  • Healthcare
  • IT and Telecom
  • Retail
  • Media and Entertainment
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Blu Wireless, Broadcom Inc., Cisco Systems Inc., Intel Corporation, Marvell Technology Inc., NXP Semiconductors N.V., Panasonic Corporation, Peraso Technologies Inc., Qualcomm Technologies Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., Sivers Semiconductors AB and Tensorcom Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global WiGig market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global WiGig market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global WiGig market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global WiGig market?
  • 5.What is the breakup of the global WiGig market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global WiGig market based on the protocol?
  • 7.What is the breakup of the global WiGig market based on the enterprise size?
  • 8.What is the breakup of the global WiGig market based on the end use industry?
  • 9.What are the key regions in the global WiGig market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global WiGig market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global WiGig Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Networking Devices
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Consumer Electronics
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Protocol

  • 7.1 802.11ac
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 802.11ad
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Technology Type

  • 8.1 System-on-Chip (SoC)
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Integrated Circuit Chip (IC)
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Enterprise Size

  • 9.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Large Enterprises
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End Use Industry

  • 10.1 BFSI
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Healthcare
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 IT and Telecom
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Retail
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Media and Entertainment
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Others
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Blu Wireless
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Broadcom Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
      • 16.3.2.4 SWOT Analysis
    • 16.3.3 Cisco Systems Inc.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
      • 16.3.3.4 SWOT Analysis
    • 16.3.4 Intel Corporation
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Marvell Technology Inc.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 NXP Semiconductors N.V.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Panasonic Corporation
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
      • 16.3.7.4 SWOT Analysis
    • 16.3.8 Peraso Technologies Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
    • 16.3.9 Qualcomm Technologies Inc.
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 Sivers Semiconductors AB
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
    • 16.3.12 Tensorcom Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
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