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우유 단백질 농축물(MPC) 시장 : 성질별, 형태별, 농도별, 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Milk Protein Concentrate Market Report by Nature, Form, Concentration, Application, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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우유 단백질 농축물(MPC) 시장 세계 시장 규모는 2024년 43억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 65억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 4.41%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

MPC는 캡슐화된 생물학적으로 이용 가능한 칼슘을 함유한 농축 유제품입니다. 또한 카제인, 카제인산염, 유청 단백질 농축물과 분리물을 동일한 우유 비율로 함유하고 있습니다. 탈지분유를 가공하고 막분리 기술로 단백질 분획을 농축하여 제조합니다. 칼로리 섭취를 억제하고 단 것을 먹고 싶은 욕구를 억제하여 체중 조절을 촉진합니다. 저유당, 고단백질이기 때문에 다양한 단백질 강화 음료, 스낵, 에너지 바, 디저트, 저탄수화물 식품을 제조할 때 주요 원료로 사용됩니다. 이 외에도 MPC는 단백질 보충제, 영유아 영양제, 라시, 다희, 파니르, 치즈 슬라이스 등 포장된 유제품의 제조에도 광범위하게 사용되고 있습니다.

MPC 시장 동향:

비만, 당뇨병 및 기타 생활습관병의 증가로 인해 전 세계적으로 영양 식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 건강한 라이프스타일과 균형 잡힌 식습관의 이점에 대한 대중의 인식이 높아지면서 MPC의 전반적인 매출이 증가하고 있습니다. 영아용 조제분유의 영양학적 이점에 대한 부모들의 인식이 높아지면서 전 세계적으로 MPC에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 이러한 농축액은 유아의 적절한 발달을 위해 필요한 식이 요건을 충족시켜 이유식에 사용됩니다. 이와는 별도로, 스포츠 활동 및 피트니스 프로그램에 참여하는 기업들의 적극적인 참여는 단백질 보충제에 대한 수요를 증가시키고 있으며, 이는 시장 성장을 강화하고 있습니다. 또한, 우유 생산량이 크게 증가함에 따라 MPC의 공급이 증가하여 제조업체에게 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 또한, 우유 단백질 성분의 향과 맛을 강화한 더 많은 제품 변형을 출시하기 위한 연구 개발(R&D) 활동에 대한 주요 시장 기업의 투자 증가는 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 MPC 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 MPC 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 MPC 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 MPC 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 MPC 시장의 형태별 분류는?
  • 전 세계 MPC 시장의 집중도별 분석은?
  • 전 세계 MPC 시장의 용도별 분류는?
  • 세계 MPC 시장의 주요 지역은?
  • 세계 MPC 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 MPC 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 성질별

  • 유기농
  • 기존

제7장 시장 내역 : 형태별

  • 분말
  • 액체

제8장 시장 내역 : 농도별

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 패키지 제품
  • 영양 제품
  • 유아용 조제분유
  • 기타

제10장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 하이퍼마켓·슈퍼마켓
  • 편의점
  • 전문점
  • 온라인 스토어
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AMCO Proteins
    • Cabot Creamery Co-operative(Agri-Mark Inc.)
    • Erie Foods International Inc.
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Glanbia PLC
    • Grassland Dairy Products Inc.
    • Idaho Milk Products
    • Kerry Group plc
    • Royal FrieslandCampina N.V.
    • Saputo Inc.
    • TATURA Milk Industries Pty. Ltd.(Bega Cheese Limited)
    • Westland Milk Products(Yili Group)
ksm 25.05.19

The global milk protein concentrate market size reached USD 4.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.41% during 2025-2033.

Milk protein concentrate (MPC) is a concentrated dairy product that contains encapsulated bioavailable calcium. It also contains casein, caseinates, and whey protein concentrates and isolates in the same milk ratio. It is prepared by treating skimmed milk and concentrating the protein fractions through membrane separation technology. It promotes weight management by reducing calorie intake and the desire to consume sugary foods. It is used as a key ingredient in preparing various protein-fortified drinks, snacks, energy bars, desserts, and low-carbohydrate foods due to its low-lactose and high-protein consistency. Besides this, MPC finds extensive applications in formulating protein supplements, infant nutrition, and packaged dairy products, such as lassi, dahi, paneer, and cheese slices.

Milk Protein Concentrate Market Trends:

The increasing prevalence of obesity, diabetes, and other lifestyle diseases is catalyzing the demand for nutritional food products across the globe. In addition, rising awareness among the masses about the benefits of leading a healthy lifestyle and consuming a balanced diet is increasing the overall sales of MPC. The increasing awareness among parents about the nutritional benefits of infant formula is driving the demand for MPC across the globe. These concentrates are used in baby foods for the proper development of infants by fulfilling the required dietary needs. Apart from this, the active participation of individuals in sports activities and fitness programs is increasing the requirement for protein supplements, which, in turn, is strengthening the market growth. Furthermore, a significant rise in milk production is increasing the supply of MPC and offering lucrative growth opportunities for manufacturers. Additionally, rising investments by leading market players in research and development (R&D) activities to launch more product variants with enhanced aroma and flavor of dairy protein ingredients are anticipated to propel the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Nature:

  • Organic
  • Conventional

Breakup by Form:

  • Powder
  • Liquid

Breakup by Concentration:

  • Low
  • Medium
  • High

Breakup by Application:

  • Packaged Products
  • Nutritional Products
  • Infant Formula
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Hypermarkets and Supermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialty Stores
  • Online Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AMCO Proteins, Cabot Creamery Co-operative (Agri-Mark Inc.), Erie Foods International Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC, Grassland Dairy Products Inc., Idaho Milk Products, Kerry Group plc, Royal FrieslandCampina N.V., Saputo Inc., TATURA Milk Industries Pty. Ltd. (Bega Cheese Limited) and Westland Milk Products (Yili Group).

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global milk protein concentrate market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global milk protein concentrate market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global milk protein concentrate market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global milk protein concentrate market?
  • 5.What is the breakup of the global milk protein concentrate market based on the form?
  • 6.What is the breakup of the global milk protein concentrate market based on the concentration?
  • 7.What is the breakup of the global milk protein concentrate market based on application?
  • 8.What are the key regions in the global milk protein concentrate market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global milk protein concentrate market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Milk Protein Concentrate Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Nature

  • 6.1 Organic
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Conventional
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Powder
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Liquid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Concentration

  • 8.1 Low
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Medium
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 High
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Packaged Products
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Nutritional Products
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Infant Formula
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Distribution Channel

  • 10.1 Hypermarkets and Supermarkets
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Convenience Stores
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Specialty Stores
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Online Stores
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Others
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 AMCO Proteins
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
    • 16.3.2 Cabot Creamery Co-operative (Agri-Mark Inc.)
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Erie Foods International Inc.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Fonterra Co-operative Group Limited
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
      • 16.3.4.4 SWOT Analysis
    • 16.3.5 Glanbia PLC
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
    • 16.3.6 Grassland Dairy Products Inc.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 Idaho Milk Products
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 Kerry Group plc
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
    • 16.3.9 Royal FrieslandCampina N.V.
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
    • 16.3.10 Saputo Inc.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 TATURA Milk Industries Pty. Ltd. (Bega Cheese Limited)
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
    • 16.3.12 Westland Milk Products (Yili Group)
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
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