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1702023

불만 관리 소프트웨어 시장 : 유형별, 컴포넌트별, 전개 모드별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

Complaint Management Software Market Report by Type, Component, Deployment Mode, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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불만 관리 소프트웨어 세계 시장 규모는 2024년 27억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 60억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 9.3%를 보일 것으로 예측했습니다.

불만 관리 소프트웨어는 고객의 불만과 요청을 처리, 관리, 보고하고 적시에 대응하기 위한 플랫폼을 말합니다. 고객 불만을 접수하고, 분류하고, 제출부터 해결까지 추적하여 조직을 지원합니다. 또한 다양한 기준에 따라 불만의 우선순위를 정하고, 서비스 담당자에게 경고를 보내고, 문제가 해결되면 고객에게 알리고, 전체 프로세스를 간소화하여 신속한 해결을 실현합니다. 최근 몇 년 동안 불만 관리 소프트웨어는 자동화된 불만 및 보고서 처리를 제공하고, 워크플로우를 개선하고, 고객 서비스를 개선하고, 고객 피드백을 실시간으로 모니터링하는 등 기업들 사이에서 인기를 얻고 있습니다.

불만 관리 소프트웨어 시장 동향 :

고객 경험 향상과 브랜드 이미지 보호에 대한 요구가 높아지면서 시장 성장을 가속하는 주요 요인이 되고 있습니다. 불만 관리 소프트웨어는 고객의 불만과 피드백을 정기적으로 모니터링하고 기록함으로써 기업이 제품 및 서비스의 품질을 향상시킬 수 있도록 도와줍니다. 그 결과, 클라우드 기반 불만 관리 소프트웨어 솔루션이 제공하는 효율적인 자원 활용, 직접적인 IT 관리, 비용 효율성 등 다양한 이점에 대한 인식이 높아지면서 제품 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 고객 중심 전략의 광범위한 채택과 자동화된 워크플로우 및 불만 관리 업무에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이 외에도 인공지능(AI), 머신러닝(ML) 등 혁신 기술과 불만 관리 소프트웨어의 통합, IT 인프라의 상당한 발전은 시장에 유리한 기회를 제공합니다. 또한, 헬스케어, 정부 및 공공 부문의 제품 사용 증가, 일부 제품 혁신, 연구 및 개발(R&D) 활동에 대한 투자 증가는 시장 성장을 가속하는 다른 요인 중 일부입니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 불만 관리 소프트웨어 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 불만 관리 소프트웨어 시장 성장률 전망은?
  • 코로나19가 세계 불만 관리 소프트웨어 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 불만 관리 소프트웨어 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 불만 관리 소프트웨어 시장의 유형별 세계 시장 점유율은?
  • 세계 불만 관리 소프트웨어 시장의 구성 요소별 분석은?
  • 세계 불만 관리 소프트웨어 시장의 전개 방식별 분석은?
  • 세계 불만 관리 소프트웨어 시장의 최종 사용 산업별 분석은?
  • 세계 불만 관리 소프트웨어 시장의 주요 지역은?
  • 세계 불만 관리 소프트웨어 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 불만 관리 소프트웨어 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 통합형
  • 스탠드얼론

제7장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제8장 시장 분석 : 전개 모드별

  • 클라우드 기반
  • On-Premise

제9장 시장 분석 : 최종 이용 산업별

  • 정부 및 공공 부문
  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • 소매
  • IT 및 통신
  • 호스피탈리티
  • 헬스케어
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AssurX Inc.
    • EtQ LLC
    • Freshworks Inc.
    • HappyFox Inc.
    • Intelex Technologies(Industrial Scientific Corporation)
    • MasterControl Inc.
    • Quantivate LLC
    • Salesforce.com Inc.
    • Sparta Systems Inc.
    • Zendesk Inc.
    • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
LSH 25.05.28

The global complaint management software market size reached USD 2.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.3% during 2025-2033.

Complaint management software refers to a platform used to handle, manage, report, and respond to customer grievances and requests in a timely manner. It assists organizations in accepting, categorizing and tracking customer complaints from submission to resolution. It also prioritizes complaints based on various criteria, alerts service personnel, notifies customers when their issue has been addressed and streamlines the entire process to ensure faster resolutions. In recent years, complaint management software has gained traction among enterprises as it offers automated complaint and report processing, improves workflow, enhances customer service, and monitors customer feedback in real-time.

Complaint Management Software Market Trends:

The rising need to improve customer experience and protect brand image represents the primary factor driving the market growth. Complaint management software enables organizations to enhance the quality of their products or services by regularly monitoring and recording customer grievances and feedback. As a result, the growing awareness regarding numerous benefits offered by cloud-based complaint management software solutions, such as efficient resource utilization, direct IT control and cost-effectiveness, is augmenting the product demand. Additionally, the widespread adoption of customer-centric strategies and the escalating demand for automated workflow and complaint management operations are catalyzing the market growth. Besides this, the integration of innovative technologies, such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), with complaint management software and significant advancements in IT infrastructure are providing lucrative opportunities to the market. Furthermore, the rising product usage in the healthcare, government and public sectors, several product innovations, and increasing investments in research and development (R&D) activities are some of the other factors propelling the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Integrated
  • Stand-alone
  • Breakup by Component:
  • Software
  • Services

Breakup by Deployment Mode:

  • Cloud-based
  • On-premises

Breakup by End Use Industry:

  • Government and Public Sector
  • BFSI
  • Retail
  • IT and Telecom
  • Hospitality
  • Healthcare
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AssurX Inc., EtQ LLC, Freshworks Inc., HappyFox Inc., Intelex Technologies (Industrial Scientific Corporation), MasterControl Inc., Quantivate LLC, Salesforce.com Inc., Sparta Systems Inc., Zendesk Inc. and Zoho Corporation Pvt. Ltd.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global complaint management software market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global complaint management software market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global complaint management software market?
  • 4.What are the key factors driving the global complaint management software market?
  • 5.What is the breakup of the global complaint management software market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global complaint management software market based on the component?
  • 7.What is the breakup of the global complaint management software market based on the deployment mode?
  • 8.What is the breakup of the global complaint management software market based on the end-use industry?
  • 9.What are the key regions in the global complaint management software market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global complaint management software market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Complaint Management Software Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Integrated
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Stand-alone
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Component

  • 7.1 Software
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Services
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Deployment Mode

  • 8.1 Cloud-based
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 On-premises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Industry

  • 9.1 Government and Public Sector
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 BFSI
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Retail
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 IT and Telecom
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Hospitality
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Healthcare
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Others
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 AssurX Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 EtQ LLC
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Freshworks Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 HappyFox Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Intelex Technologies (Industrial Scientific Corporation)
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 MasterControl Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Quantivate LLC
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Salesforce.com Inc.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Sparta Systems Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Zendesk Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 Zoho Corporation Pvt. Ltd.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
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