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시장보고서
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단백질바 시장 보고서 : 공급원별, 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)Protein Bar Market Report by Source, Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
IMARC Group은 2024년 단백질바 세계 시장 규모가 38억 달러에 달했으며, 2025-2033년 4.8%의 연평균 성장률(CAGR)로 2033년에는 57억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 건강 지향과 편의성을 추구하는 소비자의 라이프 스타일, 고단백 및 식물성 식품으로의 식습관 변화, 맛과 원료의 혁신 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 일부입니다.
단백질바는 대추, 말린 과일, 견과류, 견과류, 씨앗, 귀리, 퀴노아 등 통곡물로 만든 영양 바입니다. 탄수화물, 지방, 미네랄, 비타민, 단백질, 기타 필수 영양소가 풍부하게 함유되어 있습니다. 정기적으로 섭취하면 에너지 증진, 뼈와 근육 강화, 체중 조절 촉진, 당질 수준 최소화 등 여러 가지 건강상의 이점을 얻을 수 있습니다. 초콜릿, 캐러멜, 꿀, 코코넛, 오렌지 등 다양한 맛이 있습니다. 오늘날 레크리에이션 스포츠, 피트니스 및 운동 활동에 대한 개인의 참여가 증가하고 신체의 영양 요구 사항을 충족해야 할 필요성이 증가함에 따라 단백질바는 전 세계적으로 인기를 얻고 있습니다.
현재 개인의 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 단백질바와 같은 건강하고 편리한 간식 옵션에 대한 소비자의 선호도가 변화하고 있습니다. 이는 세계 시장 성장을 강화하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 단백질바 섭취의 이점에 대한 대중의 인식이 높아짐에 따라 전체 매출을 주도하고 있습니다. 또한, 노동 인구 증가, 급속한 도시화, 소득 수준의 상승이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로 제품 제조업체는 글루텐 프리, 식물성, 유기농 제품 변형을 도입하여 제품 포트폴리오를 확장하고 기존 매출을 늘리고 있습니다. 또한, 독특한 프리미엄 제품을 선물하는 새로운 트렌드를 배경으로 혁신적인 포장지 및 라벨에 집중하고 있으며, 이는 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 대형 마트, 슈퍼마켓, 편의점, 전자상거래 플랫폼 증가로 인해 쉽게 구할 수 있고, 문앞까지 배달되며, 다양한 결제 수단을 제공함으로써 이 업계에서 사업을 운영하는 주요 기업에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 이와 더불어, 헬스장의 새로운 트렌드와 그에 따른 단백질 기반 식단의 채택 증가는 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
The global protein bar market size reached USD 3.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 5.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.8% during 2025-2033. The growing health consciousness and convenience-driven consumer lifestyles, rising dietary shifts toward high-protein and plant-based options, and increasing innovations in flavors and ingredients are some of the key factors impelling the market growth.
A protein bar is a nutrition bar made from dates, dried fruit, nuts, seeds, and whole grains like oats and quinoa. It is rich in carbohydrates, fats, minerals, vitamins, protein, and other essential nutrients. Its regular consumption offers several health benefits, such as boosting energy, strengthening bones and muscles, promoting weight management, and minimizing sugar levels. It is commonly available in various flavors, including chocolate, caramel, honey, coconut, and orange. Nowadays, due to the rising participation of individuals in recreational sports and fitness and athletic activities and the need for meeting the nutritional requirements of the body, protein bar is gaining popularity across the globe.
At present, due to the increasing health consciousness among individuals, there is a shift in consumer preference toward healthy and convenient snacking options like protein bars. This represents one of the major factors strengthening the market growth around the world. Moreover, the growing awareness among the masses about the benefits of consuming protein bars is driving overall sales. In addition, the rising working population, rapid urbanization and inflating income levels are contributing to the market growth. Apart from this, product manufacturers are introducing gluten-free, plant-based, and organic product variants to expand their product portfolio and increase existing sales. They are also focusing on innovative wrappers and labels on account of the emerging trend of gifting unique premium items, which is creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing number of hypermarkets, supermarkets, convenience stores, and e-commerce platforms that provide easy availability, doorstep delivery, and numerous payment methods is offering lucrative growth opportunities to key players operating in the industry. Besides this, the emerging trend of gymming and consequently rising adoption of protein-based diets are anticipated to impel the growth of the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amway Corp., Caveman Foods LLC, Clif Bar & Company (Mondelez International Inc.), General Mills Inc., Hormel Foods Corporation, Kellogg Company, Mars Incorporated, Nestle S.A., NuGo Nutrition, Orgain Inc., Premier Nutrition Company LLC (BellRing Brands Inc.) and The Simply Good Foods Company.