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시장보고서
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에너지바 시장 보고서 : 유형별, 유래별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)Energy Bar Market Report by Type, Nature, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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IMARC Group은 2024년 에너지바 세계 시장 규모가 39억 달러에 달했으며, 2025-2033년 5.68%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록하여 2033년에는 65억 달러에 이를 것으로 예측했습니다. 건강 지향 증가, 휴대가 간편한 스낵 옵션에 대한 수요 증가, 식물성 식단의 인기 증가, 맛의 다양화, 전략적 마케팅에 대한 관심 증가, 전 세계 소매 채널을 통한 광범위한 제품 가용성 등으로 인해 시장이 활기를 띠고 있습니다.
에너지바는 통곡물 시리얼, 귀리, 그래놀라, 퀴노아, 씨앗, 말린 과일로 만든 건강보조식품 바입니다. 비타민, 미네랄, 단백질, 식이섬유, 포화지방, 탄수화물이 강화되어 영양 부족을 보충하는 데 도움이 됩니다. 몸에 필요한 영양소를 공급하여 즉각적으로 에너지를 보충하고 피로를 예방합니다. 또한 식욕을 억제하고 하루 섭취 칼로리를 줄여 체중 감량에도 도움이 됩니다. 이 외에도 규칙적이고 적당한 섭취는 뼈와 근육 강화, 혈당 유지, 정신 선명도 향상, 면역 체계 강화 등 다양한 건강상의 이점을 제공합니다. 현재 화이트 초콜릿, 다크 초콜릿, 꿀, 귀리, 땅콩, 캐슈넛, 아몬드, 캐슈넛, 아몬드 맛이 있습니다.
스포츠, 피트니스 및 레크리에이션 활동 참여자 증가는 에너지바 수요를 자극하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 개인들의 건강에 대한 인식이 높아지고 에너지바와 같은 건강하고 영양가 높은 간식에 대한 선호도가 높아지면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 헬스장, 에어로빅 교실, 피트니스 센터의 확장도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 급속한 도시화, 전 세계 노동 인구 증가, 개인의 빠르게 변화하는 라이프 스타일은 편리한 간식 옵션에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 주요 제품 제조업체들은 제품 포트폴리오를 확장하고 수익성을 높이기 위해 글루텐 프리, 저지방, 저칼로리, 저칼로리, 유기농 제품의 변형을 도입하고 있습니다. 또한, 소셜 미디어 플랫폼과 매력적인 패키지를 통한 마케팅 전략과 판촉 활동에도 주력하고 있습니다. 이와는 별도로 슈퍼마켓, 대형마트, 편의점, 식료품점, 전자상거래 플랫폼 등 오프라인 및 온라인 유통 채널의 확장은 이 업계에서 사업을 운영하는 주요 업체들에게 유리한 성장 기회를 제공합니다.
The global energy bar market size reached USD 3.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.68% during 2025-2033. The market is thriving due to the rising health consciousness, increasing demand for convenient and portable snack options, growing popularity of plant-based diets, introduction of diversification in flavors, escalating focus on strategic marketing, and widespread product availability across retail channels across the globe.
An energy bar is a supplemental food bar made from whole grain cereals, oats, granola, quinoa, seeds, and dried fruits. It is fortified with vitamins, minerals, protein, fiber, saturated fat, and carbohydrates, which help fill nutritional gaps. It provides instant energy and prevents fatigue by delivering essential nutrients to the body. It also aids in weight loss by curbing appetite and reducing the daily calorie intake. Besides this, its regular and moderate consumption offers numerous health benefits, such as strengthening bones and muscles, maintaining glycemic levels, improving mental clarity, and boosting the immune system. At present, they are available in white and dark chocolate, honey, rolled oats, peanuts, cashew nuts, and almonds flavors.
The increasing participation of individuals in sports, physical fitness, and recreational activities represent one of the key factors catalyzing the demand for energy bars as they provide post-workout nutrition to repair minor muscle tears and build new muscle tissue. In addition, the rising health consciousness among individuals and their shifting preferences toward healthy and nutritious snacking options like energy bars is impelling the market growth. The expansion of gyms, aerobic classes, and fitness centers is also strengthening the market growth. In addition, rapid urbanization, increasing global working population, and the fast-paced lifestyle of individuals are driving the demand for convenient snacking options. Furthermore, leading product manufacturers are introducing gluten-free, low-fat, low-calorie, and organic product variants to expand their product portfolio and increase profitability. They are also focusing on marketing strategies and promotional activities through social media platforms and attractive packaging. Apart from this, the expansion of offline and online distribution channels, such as supermarkets, hypermarkets, convenience stores, grocery stores, and e-commerce platforms, is offering lucrative growth opportunities to key players operating in the industry.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Clif Bar & Company, EAT Anytime, Fullwell Mill Limited, General Mills Inc., Kellogg Company, Kind LLC (Mars Incorporated), NuGo Nutrition, OTE Sports Ltd, PowerBar, Probar LLC, Quest Nutrition (The Simply Good Foods Company) and Your Bar Factory.