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첨단 상처 치료 시장 보고서 : 제품, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Advanced Wound Care Market Report by Product, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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첨단 상처 치료 세계 시장 규모는 2024년에 111억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 174억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 5.1%를 보일 것으로 전망하고 있습니다. 만성 상처 발생률 증가, 기술 발전, 외과 수술 증가 등 다양한 요인이 시장을 견인하고 있습니다. 또한, 정형외과 수술, 심혈관 수술, 신경외과 수술과 같은 복잡한 수술이 증가하고 있는 것도 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다.

첨단 상처 치료는 만성 감염이나 치유되지 않는 상처에 대해 죽은 조직이나 염증이 생긴 조직을 제거하여 전문적인 치료를 제공하는 표준 의료 솔루션입니다. 여기에는 화상, 궤양, 수술 후 상처와 같은 급성 및 만성 상처 치료에 도움이 되는 약물, 기기, 여러 제품이 포함됩니다. 은과 알긴산 염으로 구성된 첨단 상처 치료 제품은 상처에서 과도한 수분을 제거하고 감염으로부터 보호하기 위해 널리 사용됩니다. 하이드로겔, 하이드로콜로이드, 필름 드레싱, 폼 드레싱, 알긴산염 등이 있습니다. 알긴산은 피부 보습을 돕고 체세포의 성장을 가속하여 내외부 상처의 빠른 치유를 촉진합니다.

첨단 상처 치료 시장 동향 :

세계 노인 인구 증가와 욕창, 당뇨병성 족부 궤양 및 기타 만성 상처의 유병률 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 만성 상처는 복잡하고 치유되지 않는 감염성 질환으로 치유 단계가 순조롭게 진행되지 않습니다. 또한, 당뇨병과 비만 증가, 전 세계 외과 수술 수요의 급증은 괴사 조직의 흡수를 돕고 수술 부위 감염의 빠른 치유에 매우 효과적인 첨단 상처 치료 제품에 대한 수요를 불러 일으켰습니다. 이에 따라 이러한 제품의 효과와 효능에 대한 개인들의 인식이 높아지면서 전 세계적으로 판매가 증가하고 있습니다. 이와는 별도로, 첨단 상처 치료 제품의 기술적 진보가 시장 성장에 기여하고 있습니다. 예를 들어, 나노 입자 기반의 상처 치유 및 피부 재생을 위한 생리활성 분자는 적용 부위에서 약물 방출을 유지하여 약물의 치료 효과를 향상시킵니다. 또한, 통증 관리, 정형외과, 비뇨기과, 수복, 장기 이식, 재건 수술 등의 진단, 예방, 외과적 치료를 제공하는 외래수술센터(ASC)의 확장은 시장 성장을 가속하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 첨단 상처 치료 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 첨단 상처 치료 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 첨단 상처 치료 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 첨단 상처 치료 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 첨단 상처 치료 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 첨단 상처 치료 시장의 최종 사용자별 분석은?
  • 세계 첨단 상처 치료 시장의 주요 지역은?
  • 세계 첨단 상처 치료 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 첨단 상처 치료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 감염 관리
    • 주요 부문
      • 은 창상 드레싱
      • 은 이외 창상 드레싱
      • 콜라겐 드레싱
  • 삼출액 관리
    • 주요 부문
      • 하이드로콜로이드 드레싱
      • 폼 드레싱
      • 알긴산염 드레싱
      • 하이드로겔 드레싱
  • 액티브 상처 치료
    • 주요 부문
      • 피부 대체품
      • 성장인자
  • 치료 기기
    • 주요 부문
      • 음압 폐쇄 요법(NPWT)
      • 산소 및 고압 산소 장비
      • 전자 치료 장비
  • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 만성 창상
    • 주요 부문
      • 욕창
      • 당뇨병성 족부궤양
      • 정맥성 하지궤양
      • 동맥 궤양
  • 급성 창상
    • 주요 부문
      • 화상 및 외상
      • 수술창

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 병원
  • 지역 보건서비스 센터

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • 3M Company
    • B. Braun SE(B. Braun Holding GmbH & Co. KG)
    • Cardinal Health, Inc.
    • Coloplast A/S
    • Convatec Group plc
    • Essity AB
    • Integra LifeSciences
    • Medline Industries, LP
    • Medtronic plc
    • Molnlycke Health Care(Investor AB)
    • Organogenesis Holdings Inc.
    • Smith & Nephew plc
LSH 25.05.28

The global advanced wound care market size reached USD 11.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 17.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.1% during 2025-2033. Various factors including rising incidence of chronic wounds, ongoing technological advancements, and increasing surgical procedures are propelling the market. In addition, the growing number of complex surgeries like orthopedic, cardiovascular, and neurological surgeries, is also driving the market growth.

Advanced wound care is a standard medical solution that provides specialized treatment for chronic infections and non-healing wounds by removing dead and inflamed tissues. It includes medications, equipment, and several products that help treat acute and chronic wounds, such as burns, ulcers, and post-operative wounds. Advanced wound care products comprising silver and alginates are extensively used to remove excess fluids from wounds and protect them from infections. They include hydrogels, hydrocolloids, film and foam dressings, and alginates. They help retain skin moisture and facilitate quick healing of wounds internally and externally by promoting the growth of body cells.

Advanced Wound Care Market Trends:

The increasing global geriatric population and the rising prevalence of pressure ulcers, diabetic foot ulcers, and other chronic wounds are among the key factors positively influencing the market. Chronic wounds are complex and non-healing infections that fail to progress through the healing phases in an orderly sequence. In addition, the increasing occurrence of diabetes, obesity, and a significant surge in the need for surgical procedures across the globe are catalyzing the demand for advanced wound care products as they help absorb necrotic tissues, which are highly effective in the rapid healing of surgical site infections. In line with this, the rising awareness among individuals about the proven benefits and effectiveness of these products is increasing their sales worldwide. Apart from this, technological advancements in advanced wound care products are contributing to market growth. For instance, nanoparticle-based wound healing and skin regeneration bioactive molecules over the applied area maintain the drug release and improve the therapeutic effects of drugs. Furthermore, the expansion of Ambulatory Surgical Centers (ASCs) that provide diagnostics, preventive procedures, and surgical care for pain management, orthopedics, urology, restorative, organ transplantation, and reconstructive surgeries, is propelling the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Infection Management
  • Silver Wound Dressings
  • Non-silver Dressings
  • Collagen Dressings
  • Exudate Management
  • Hydrocolloids Dressings
  • Foam Dressings
  • Alginate Dressings
  • Hydrogel Dressings
  • Active Wound Care
  • Skin Substitutes
  • Growth Factors
  • Therapy Devices
  • Negative Pressure Wound Therapy (NPWT)
  • Oxygen and Hyperbaric Oxygen Equipment
  • Electromagnetic Therapy Devices
  • Others

Breakup by Application:

  • Chronic Wounds
  • Pressure Ulcers
  • Diabetic Foot Ulcers
  • Venous Leg Ulcers
  • Arterial Ulcers
  • Acute Wounds
  • Burns and Trauma
  • Surgical Wounds

Breakup by End User:

  • Hospitals
  • Community Health Service Centers

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, B. Braun SE (B. Braun Holding GmbH & Co. KG), Cardinal Health, Inc., Coloplast A/S, Convatec Group plc, Essity AB, Integra LifeSciences, Medline Industries, LP, Medtronic plc, Molnlycke Health Care (Investor AB), Organogenesis Holdings Inc. and Smith & Nephew plc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global advanced wound care market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global advanced wound care market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global advanced wound care market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global advanced wound care market?
  • 5.What is the breakup of the global advanced wound care market based on the application?
  • 6.What is the breakup of the global advanced wound care market based on the end user?
  • 7.What are the key regions in the global advanced wound care market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global advanced wound care market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Advanced Wound Care Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Infection Management
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Silver Wound Dressings
      • 6.1.2.2 Non-silver Dressings
      • 6.1.2.3 Collagen Dressings
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Exudate Management
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Hydrocolloids Dressings
      • 6.2.2.2 Foam Dressings
      • 6.2.2.3 Alginate Dressings
      • 6.2.2.4 Hydrogel Dressings
    • 6.2.3 Market Forecast
  • 6.3 Active Wound Care
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Key Segments
      • 6.3.2.1 Skin Substitutes
      • 6.3.2.2 Growth Factors
    • 6.3.3 Market Forecast
  • 6.4 Therapy Devices
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Key Segments
      • 6.4.2.1 Negative Pressure Wound Therapy (NPWT)
      • 6.4.2.2 Oxygen and Hyperbaric Oxygen Equipment
      • 6.4.2.3 Electromagnetic Therapy Devices
    • 6.4.3 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Chronic Wounds
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Key Segments
      • 7.1.2.1 Pressure Ulcers
      • 7.1.2.2 Diabetic Foot Ulcers
      • 7.1.2.3 Venous Leg Ulcers
      • 7.1.2.4 Arterial Ulcers
    • 7.1.3 Market Forecast
  • 7.2 Acute Wounds
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Key Segments
      • 7.2.2.1 Burns and Trauma
      • 7.2.2.2 Surgical Wounds
    • 7.2.3 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospitals
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Community Health Service Centers
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 3M Company
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 B. Braun SE (B. Braun Holding GmbH & Co. KG)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Cardinal Health, Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Coloplast A/S
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Convatec Group plc
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
    • 14.3.6 Essity AB
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Integra LifeSciences
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Medline Industries, LP
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Medtronic plc
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Molnlycke Health Care (Investor AB)
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Organogenesis Holdings Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 Smith & Nephew plc
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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