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가상 망막 디스플레이 시장 보고서 : 기술, 용도, 지역별(2025-2033년)

Virtual Retinal Display Market Report by Technology (Optics, Driver and Controller Electronics, Light Source, and Others), Application (Aerospace, Medical, Gaming and Entertainment, Sports, Training and Simulation, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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가상 망막 디스플레이 세계 시장 규모는 2024년 262억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 2,788억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 30.05%를 보일 것으로 예측했습니다.

가상 망막 디스플레이(VRD)는 저에너지 레이저를 이용하여 인간의 망막에 직접 이미지를 표시하는 헤드마운트 디스플레이 장치로, 사용자에게 몇 피트 떨어진 곳에 떠 있는 표준 크기의 디스플레이를 보는 듯한 착각을 불러일으킵니다. 가상 망막 디스플레이는 밝기 향상, 고대비, 해상도 향상, 저전력 소비 등 많은 이점을 제공합니다. 그 결과, 의료, 군사, 항공, 전술, 엔지니어링, 게임, 엔터테인먼트, 스포츠 등 다양한 산업 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

가상 망막 디스플레이 시장 동향 :

높은 프라이버시 수준을 유지하면서 사용자 경험 향상, 컨텐츠 연결성 향상, 시야각(FoV) 개선에 대한 수요 증가가 세계 가상 망막 디스플레이 시장을 주도하고 있습니다. 이와 더불어 VRD와 게임기, 스마트폰, 노트북과의 통합이 진행되고 있으며, 게임 분야에서 가상현실 및 증강현실의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 또한, 치료 및 수술에 적용이 기대되는 VRD가 헬스케어 분야에서 널리 활용되고 있는 것도 큰 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 현장 직원들이 조작 프로토콜, 회로도 등 중요한 정보에 실시간으로 접근할 수 있도록 하기 위해 엔지니어링 업계에서 VRD의 사용이 확대되고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이 외에도 항공우주 분야의 교육 및 시뮬레이션 활동에서 VRD의 사용이 확대되고 있으며, 경험을 모방하여 비용을 절감하고 물리적 설정이 필요하지 않기 때문에 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 모든 건강 위험을 줄이는 방사선 보호를 제공하는 첨단 VRD 기술 도입을 위한 광범위한 조사 개발 활동도 세계 시장을 견인하고 있습니다. 향후 몇 년 동안 고해상도의 실시간 이미지를 생성하는 가볍고 컴팩트한 장비의 인기가 높아지면서 세계 가상 망막 디스플레이 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 가상 망막 디스플레이 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 가상 망막 디스플레이 시장 세계 시장 성장률은?
  • 세계 가상 망막 디스플레이 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 가상 망막 디스플레이 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 가상 망막 디스플레이 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 가상 망막 디스플레이 시장의 주요 지역은?
  • 세계 가상 망막 디스플레이 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 가상 망막 디스플레이 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 기술별

  • 광학
  • 운전자 및 컨트롤러 일렉트로닉스
  • 광원
  • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 항공우주
  • 의료
  • 게임 및 엔터테인먼트
  • 스포츠
  • 트레이닝 및 시뮬레이션
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Avegant Corp.
    • Himax Technologies Inc.
    • Innovega Inc.
    • Magic Leap Inc.
    • Omnivision Technologies Inc.
    • Optinvent
    • QD Laser
    • Vuzix Corporation
LSH 25.05.28

The global virtual retinal display market size reached USD 26.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 278.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 30.05% during 2025-2033.

A virtual retinal display (VRD) refers to a head-mounted display device that utilizes low-energy lasers to directly show a picture onto the human retina. It offers user with the illusion of watching a standard-sized display floating several feet away. A virtual retinal display provides numerous benefits, such as enhanced brightness, high contrast, improved resolution, and low power consumption. As a result, it finds a wide range of applications across numerous industries, including healthcare, military, aviation and tactical, engineering, gaming and entertainment, sports, etc.

Virtual Retinal Display Market Trends:

The increasing demand for enhanced user experience, better content connectivity, and improved Field of View (FoV) while maintaining high levels of privacy is primarily driving the global virtual retinal display market. In addition to this, the rising adoption of virtual and augmented reality in the gaming sector along with the growing integration of VRD with gaming consoles, smartphones, and laptops is further propelling the market growth. Moreover, the widespread utilization of VRD in the healthcare sector with potential applications in therapeutics and surgical procedures is acting as a significant growth-inducing factor. Additionally, the elevating employment of VRD in the engineering industry for providing field employees with access to crucial information, including operational protocols and circuit diagrams, in real-time is also augmenting the growth of the market. Besides this, the expanding usage of VRD in training and simulation activities in the aerospace sector as it saves costs by mimicking the experience and eliminates the requirement for physical setup, is positively influencing the market growth. Furthermore, the extensive R&D activities for the introduction of advanced VRD technology that offers radiation protection to mitigate any health risk are also propelling the global market. In the coming years, the emerging popularity of lightweight and compact devices that create images with high resolution and in real-time is expected to drive the global virtual retinal display market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Technology:

  • Optics
  • Driver and Controller Electronics
  • Light Source
  • Others

Breakup by Application:

  • Aerospace
  • Medical
  • Gaming and Entertainment
  • Sports
  • Training and Simulation
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avegant Corp., Himax Technologies Inc., Innovega Inc., Magic Leap Inc., Omnivision Technologies Inc., Optinvent, QD Laser and Vuzix Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global virtual retinal display market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global virtual retinal display market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global virtual retinal display market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global virtual retinal display market?
  • 5.What is the breakup of the global virtual retinal display market based on the application?
  • 6.What are the key regions in the global virtual retinal display market?
  • 7.Who are the key players/companies in the global virtual retinal display market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Virtual Retinal Display Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Technology

  • 6.1 Optics
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Driver and Controller Electronics
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Light Source
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Aerospace
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Medical
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Gaming and Entertainment
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Sports
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Training and Simulation
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Avegant Corp.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Himax Technologies Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Innovega Inc.
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Magic Leap Inc.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Omnivision Technologies Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 Optinvent
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 QD Laser
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
    • 13.3.8 Vuzix Corporation
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
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