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벽재 시장 보고서 : 제품 유형, 인쇄 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Wall Covering Market Report by Product Type (Wall Panel, Wall Paper, Tile, Metal Wall Covering, and Others), Printing Type (Digital, Traditional), Application (New Construction, Renovation), End User (Commercial, Residential), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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벽재 세계 시장 규모는 2024년에 393억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 550억 달러에 달하고, 2025-2033년 3.61%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 미적 및 맞춤형 옵션에 대한 수요 증가, 재료 기술의 급속한 발전, 친환경 제품으로의 전환, 건설 활동 증가, 소셜 미디어의 영향력 증가, 소비자의 리노베이션 지출 증가, 급성장하는 상업 부문 수요 등이 시장 성장을 가속화하는 요인 중 일부입니다.

벽지는 건물의 내부 공간을 덮고, 보호하고, 장식하기 위해 수직면에 붙이는 유연한 질감의 직물 또는 벽지 시트를 말합니다. 벽지는 전통적인 원재료로 백킹, 밑바탕 코팅, 잉크, 고체 종이, 비닐 층을 포함하며, 나중에 고체 플라스틱의 장식 표면에 인쇄, 프리페이스트, 라미네이팅 처리됩니다. 벽지는 가구로 인한 낙서와 긁힘을 견디고, 주거 지역의 질감을 추가하고, 결함을 숨기고, 곰팡이의 위험을 줄이고, 공간의 전반적인 미학을 향상시키는 데 도움이 될 수 있습니다. 이 외에도 무독성, 비용 효율적이고, 시공이 쉽고, 유지 보수가 적고, 내 습성, 내 화학성, 내화성, 내화성이 뛰어나며, 개인의 취향에 따라 영구 또는 반영구적으로 사용할 수 있습니다. 그 결과 로비, 쇼핑몰, 교육기관, 사무실 등 다양한 주거 및 상업시설에서 사용되고 있습니다.

벽재 시장 동향 :

인프라 프로젝트에 대한 대규모 투자와 다양한 주거용 및 비주거용 복합시설의 건설이 증가함에 따라 습기와 먼지로부터 실내를 보호하기 위한 벽재 채택이 증가하고 있습니다. 이는 또한 건설 산업의 대폭적인 확대와 시각적으로 매력적인 내벽 및 외벽 디자인에 대한 소비자의 트렌드 변화에도 영향을 받고 있습니다. 또한, 그래픽 디자인, 새로운 벽지 생산 시설의 출현, 다양한 질감의 텍스타일을 인쇄하는 디지털 인쇄 기술의 도입도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 주방, 샤워실, 욕실에서 고품질 마감의 고급 벽재 사용률이 증가하고 있는 것도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이와는 별도로, 우수한 단열성을 제공하는 단열 벽 패널의 구성과 진화하는 소비자 취향에 대응하기 위해 다양한 색상, 패턴, 크기, 소재의 혁신적인 제품 변형을 출시하기 위한 주요 기업 간의 전략적 제휴가 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 벽재 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 벽재 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 벽재 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 벽재 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 벽재 시장의 제품 유형별 분류는?
  • 세계 벽재 시장의 인쇄 유형별 분류는?
  • 세계 벽재 시장의 용도별 분류는?
  • 세계 벽재 시장의 최종 사용자별 분석은?
  • 세계 벽재 시장의 주요 지역은?
  • 세계 벽재 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 벽재 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품 유형별

  • 벽 패널
  • 벽지
    • 주요 부문
      • 비닐 벽지
      • 부직포 벽지
      • 종이 기반 벽지
      • 옷감 벽지
      • 기타
  • 타일
  • 금속 벽재
  • 기타

제7장 시장 분석 : 인쇄 유형별

  • 디지털
  • 기존

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 신축
  • 개보수

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 상업
  • 주택

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • A.S. Creation Tapeten AG
    • Ahlstrom-Munksjo Oyj
    • Architonic
    • Asian Paints Ltd
    • Brewster Home Fashion
    • F. Schumacher & Co.
    • Grandeco Wallfashion Group
    • J. Josephson Inc.
    • Osborne & Little
    • Saint-Gobain
    • Sanderson Design Group
    • York Wallcoverings Inc.
LSH 25.05.28

The global wall covering market size reached USD 39.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 55.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.61% during 2025-2033. Escalating demand for aesthetic and customizable options, rapid advancements in material technology, a shift towards eco-friendly products, increasing construction activities, rising influence of social media, rising consumer renovation spending, and the burgeoning commercial sector's demand are some of the factors accelerating the market growth.

Wall coverings refer to a range of flexible textured fabrics or wallpaper sheets that are applied on vertical surfaces to cover, protect, and decorate the interior space of a building. They encompass backing, ground coating, ink, solid paper, and layers of vinyl as traditional raw materials that are later printed, pre-pasted and laminated on a solid plastic decorative surface. Wall coverings help in withstanding scribbles or scratches caused by furniture, adding textures in residential areas, hiding imperfections, reducing the risk of mold, and enhancing the overall aesthetics of the space. Apart from this, wall coverings are non-toxic, cost-effective, easy to install, require less maintenance, moisture, chemical, and fire-resistant, and can be employed permanently or semi-permanently based on individual preferences. As a result, they are used across several residential and commercial complexes, including lobbies, malls, educational institutions, and offices.

Wall Covering Market Trends:

Extensive investments in infrastructural projects and the ongoing construction of various residential and non-residential complexes have intensified the adoption of wall coverings to protect interiors from moisture and stains. This is further influenced by the considerable expansion in the construction industry and the shifting consumer inclination toward visually appealing interior and exterior wall designs. Additionally, the advent of graphic design and new wall covering production facilities and the uptake of digital printing technologies to print textiles in diverse textures are acting as another growth-inducing factor. Moreover, the rising usage of premium wall coverings with high-quality finishes in the kitchen, shower enclosure, and bathroom is supporting the market growth. Apart from this, the composition of insulated wall panels to offer superior insulation and strategic collaborations amongst key players to launch innovative product variants in various colors, patterns, sizes, and materials to meet evolving consumer preferences are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Wall Panel
  • Wall Paper
  • Vinyl Wallpaper
  • Non-woven Wallpaper
  • Paper-based Wallpaper
  • Fabric Wallpaper
  • Others
  • Tile
  • Metal Wall Covering
  • Others

Breakup by Printing Type:

  • Digital
  • Traditional

Breakup by Application:

  • New Construction
  • Renovation

Breakup by End User:

  • Commercial
  • Residential

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being A.S. Creation Tapeten AG, Ahlstrom-Munksjo Oyj, Architonic, Asian Paints Ltd, Brewster Home Fashion, F. Schumacher & Co., Grandeco Wallfashion Group, J. Josephson Inc., Osborne & Little, Saint-Gobain, Sanderson Design Group and York Wallcoverings Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global wall covering market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global wall covering market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global wall covering market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global wall covering market?
  • 5.What is the breakup of the global wall covering market based on the product type?
  • 6.What is the breakup of the global wall covering market based on the printing type?
  • 7.What is the breakup of the global wall covering market based on the application?
  • 8.What is the breakup of the global wall covering market based on the end user?
  • 9.What are the key regions in the global wall covering market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global wall covering market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Wall Covering Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Wall Panel
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Wall Paper
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Vinyl Wallpaper
      • 6.2.2.2 Non-woven Wallpaper
      • 6.2.2.3 Paper-based Wallpaper
      • 6.2.2.4 Fabric Wallpaper
      • 6.2.2.5 Others
    • 6.2.3 Market Forecast
  • 6.3 Tile
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Metal Wall Covering
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Printing Type

  • 7.1 Digital
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Traditional
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 New Construction
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Renovation
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Commercial
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Residential
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 A.S. Creation Tapeten AG
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 Ahlstrom-Munksjo Oyj
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Architonic
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Asian Paints Ltd
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Brewster Home Fashion
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 F. Schumacher & Co.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Grandeco Wallfashion Group
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 J. Josephson Inc.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Osborne & Little
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Saint-Gobain
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Sanderson Design Group
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
    • 15.3.12 York Wallcoverings Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
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