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전립선암 치료 시장 보고서 : 약제 유형, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Prostate Cancer Treatment Market Report by Drug Type (Chemotherapy, Biological Therapy, Hormone Therapy, and Others), Distribution Channel (Hospitals Pharmacies, Drug Stores and Retail Pharmacies, Online Pharmacies), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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전립선암 치료 세계 시장 규모는 2024년 81억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 124억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.9%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 이 질환의 유병률 증가, 맞춤형 의료의 발전, 새로운 치료법의 출현, 의료비 지출 증가, 전립선 건강 및 사용 가능한 치료 옵션에 대한 대중의 인식이 높아지면서 시장 성장에 힘을 실어주고 있습니다.

전립선암은 심각한 악성 종양의 일종으로, 남성의 전립선에 존재하는 다양한 비정상 세포의 통제할 수 없는 분열과 확대로 인해 발생합니다. 백신, 약물, 치료 등 다양한 치료법을 통해 치료할 수 있습니다. 그 중 화학요법, 면역요법, 냉동요법, 수술요법, 호르몬요법, 표적치료, 방사선치료는 체내 암세포의 확산을 억제하는 데 도움이 되는 가장 보편적인 치료법입니다. 이러한 치료법은 환자의 나이, 경험한 증상의 심각성, 병력, 과거 병력 등 다양한 평가에 따라 환자에게 제공됩니다.

전립선암 치료 시장 동향 :

전립선암의 유병률 증가, 특히 노인 인구 증가는 현재 시장을 성장으로 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 함께, 환자 지원 프로그램(PAP) 도입을 위한 유리한 의료비 상환 정책의 가용성과 여러 국가의 정부 기관에서 시행하고 있는 여러 가지 이니셔티브가 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 치료 목적의 의약품을 무료로 제공함으로써 환자에게 경제적 지원을 제공합니다. 또한, 비전이성 거세저항성 전립선암(nmCRPC) 및 전이성 호르몬 전이성 전립선암(mHNPC)에 대한 다중파라미터 자기공명영상(mp-MRI) 장비와 비전이성 거세저항성 전립선암(nmCRPC) 및 전이성 호르몬 전이성 전립선암(mHNPC)의 설정과의 통합과 같이 전립선암의 조기 발견을 위한 기술 발전도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 새로운 치료 제품을 도입하기 위한 연구개발(R&D) 활동에 대한 광범위한 투자와 온라인 및 오프라인의 다양한 유통 채널에서 쉽게 구할 수 있다는 점도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 전립선암 치료 시장 규모는?
  • 2025-2033년 전립선암 치료 시장 세계 시장 예측 성장률은?
  • 세계 전립선암 치료 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 전립선암 치료 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 전립선암 치료 시장의 약품 유형별 분류는?
  • 세계 전립선암 치료 시장의 판매 채널별 매출 비중은?
  • 세계 전립선암 치료 시장의 주요 지역은?
  • 세계 전립선암 치료 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 전립선암 치료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 약제 유형별

  • 화학 요법
  • 생물학적 요법
  • 호르몬 요법
  • 기타

제7장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 드럭스토어 및 약국
  • 온라인 약국

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Astellas Pharma Inc.
    • AstraZeneca plc
    • Bayer Aktiengesellschaft
    • Dendreon Pharmaceuticals LLC.(Sanpower Group Co. Ltd.)
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Ferring B.V.
    • GlaxoSmithKline Plc
    • Ipsen(Mayroy SA)
    • Novartis International AG
    • Takeda Pharmaceutical Company Ltd.
    • Tolmar Pharmaceuticals Inc.
LSH 25.05.28

The global prostate cancer treatment market size reached USD 8.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 12.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.9% during 2025-2033. The increasing prevalence of the disease, advancements in personalized medicine, the emergence of new therapies, higher healthcare spending, and growing public awareness about prostate health and available treatment options are strengthening the market growth.

Prostate cancer is a type of severe malignant tumor, which is caused by the uncontrollable division and expansion of various abnormal cells in the prostate gland present in men. It can be treated through the use of various therapeutics, such as vaccines, medications, and treatments. Amongst these, chemotherapy, immunotherapy, cryotherapy, surgery, hormonal, targeted and radiation therapy are some of the most common treatment types that aid in mitigating the spread of cancer cells in the body. These therapies are provided to the patient based on various assessments, such as the age of the patient, severity of the symptoms experienced, medical condition, and previous health history.

Prostate Cancer Treatment Market Trends:

The increasing prevalence of prostate cancer, especially amongst the rising geriatric population, is one of the prime factors currently driving the market toward growth. In line with this, the availability of favorable medical reimbursement policies and the numerous initiatives being undertaken by the government bodies of several countries for introducing patient assistance programs (PAPs) are acting as other growth-inducing factors. PAP is an organized program, which is controlled by pharmaceutical companies for providing financial assistance to patients by offering free medications for treatment purposes. Moreover, significant technological advancements, such as the integration of multiparametric-magnetic resonance imaging (mp-MRI) devices with non-metastatic castration-resistant (nmCRPC) and metastatic hormone nave (mHNPC) settings for detecting prostate cancer at early stages, while mitigating diagnostic errors, is also contributing to the market growth. Additionally, extensive investments in the research and development (R&D) activities to introduce novel therapeutic products, along with their easy availability across various online and offline distribution channels, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Drug Type:

  • Chemotherapy
  • Biological Therapy
  • Hormone Therapy
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospitals Pharmacies
  • Drug Stores and Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Astellas Pharma Inc., AstraZeneca plc, Bayer Aktiengesellschaft, Dendreon Pharmaceuticals LLC. (Sanpower Group Co. Ltd.), F. Hoffmann-La Roche AG, Ferring B.V., GlaxoSmithKline Plc, Ipsen (Mayroy SA), Novartis International AG, Takeda Pharmaceutical Company Ltd. and Tolmar Pharmaceuticals Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global prostate cancer treatment market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global prostate cancer treatment market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global prostate cancer treatment market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global prostate cancer treatment market?
  • 5.What is the breakup of the global prostate cancer treatment market based on drug type?
  • 6. What is the breakup of the global prostate cancer treatment market based on the distribution channel?
  • 7.What are the key regions in the global prostate cancer treatment market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global prostate cancer treatment market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Prostate Cancer Treatment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Drug Type

  • 6.1 Chemotherapy
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Biological Therapy
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Hormone Therapy
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Distribution Channel

  • 7.1 Hospitals Pharmacies
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Drug Stores and Retail Pharmacies
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Online Pharmacies
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Astellas Pharma Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 AstraZeneca plc
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 Bayer Aktiengesellschaft
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Dendreon Pharmaceuticals LLC. (Sanpower Group Co. Ltd.)
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
    • 13.3.6 Ferring B.V.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 GlaxoSmithKline Plc
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Ipsen (Mayroy SA)
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Novartis International AG
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 Takeda Pharmaceutical Company Ltd.
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis
    • 13.3.11 Tolmar Pharmaceuticals Inc.
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
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