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소형 위성 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 컴포넌트, 유형, 주파수, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Small Satellite Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Type, Frequency, Application, End User, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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소형 위성 세계 시장 규모는 2024년 49억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 84억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 5.91%의 CAGR을 기록할 것으로 예측하고 있습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 43.3% 이상의 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 비용 효율성, 기술 발전, 통신, 지구 관측, 과학 연구 수요 확대, 민간 투자 증가, 정부 지원 등이 시장을 주도하고 있습니다.

소형 위성은 소형 위성이라고도 하며, 보통 1,200kg 미만의 저질량, 저크기 위성을 말합니다. 무게에 따라 소형 위성, 초소형 위성, 초소형 위성, 초소형 위성, 피코 위성, 펨토 위성으로 분류됩니다. 소형 위성은 영리기업, 비영리단체, 교육기관이 지구 저궤도에서 임무를 수행할 수 있는 저렴한 대안입니다. 소형 위성은 저렴한 비용으로 비교적 쉽게, 그리고 정해진 시간 내에 궤도에서 여러 과학 연구와 기술 시연을 수행할 수 있게 해줍니다. 그 결과, 소형 위성은 민간, 상업, 군사, 정부 기관에서 통신 및 항법 등 특정 용도에 널리 활용되고 있습니다.

소형 위성 시장 동향:

에너지, 석유 및 가스, 국방, 농업 등 다양한 분야에서 원격탐사 및 지구 관측 서비스에 대한 수요가 증가하면서 세계 소형 위성 시장을 주도하고 있습니다. 여기에 OTT(Over The Top) 서비스, IPTV(Internet Protocol TV) 등 첨단 기술의 보급으로 통신 및 내비게이션에 소형 위성이 널리 활용되고 있는 것도 세계 시장을 자극하고 있습니다. 또한, 신흥국에서 저비용 광대역을 제공하기 위해 LEO 기반 소형 위성에 대한 수요가 증가하고 있는 것도 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로 통신 산업에서 소형 위성의 도입은 위성통신(Satcom) 기업에 새로운 시장 기회를 제공할 뿐만 아니라 전 세계 5G 배포를 가속화하고 있습니다. 이는 세계 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다. 또한, 학술적 목적이나 우주에서의 기술 실험을 위한 연구기관들의 소형 위성 활용이 확대되고 있는 것도 또 다른 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 예를 들어, NASA의 큐브샛(CubeSat) 계획은 교육기관과 NGO에 향후 소형 위성 발사에 협력할 수 있는 기회를 제공하고 있습니다. 또한, 효율적인 통신, 우주선 신뢰성 향상, 조정 강화를 위해 로봇 공학, 인공지능, 기계 학습 등 다양한 혁신 기술이 통합되고 있으며, 이는 예측 기간 동안 세계 소형 위성 시장을 강화할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 소형 위성이란 무엇인가?
  • 소형 위성 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 소형 위성 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 소형 위성 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 소형 위성 시장의 구성요소를 기반으로 한 세계 주요 부문은 무엇인가?
  • 소형 위성 시장의 세계 주요 부문은 유형별로 어떻게 나뉘는가?
  • 소형 위성 시장의 세계 주요 부문은 주파수별로 어떻게 나뉘는가?
  • 소형 위성 시장의 주요 용도별 세계 시장은?
  • 소형 위성 시장의 세계 주요 부문을 최종사용자별로 살펴보면?
  • 소형 위성 시장의 세계 주요 지역은?
  • 세계 소형 위성 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 소형 위성 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 페이로드와 구조
  • 전력 시스템
  • 태양전지판과 안테나 시스템
  • 추진 시스템
  • 기타

제7장 시장 내역 : 유형별

  • 미니위성
  • 마이크로위성
  • 나노위성
  • 기타

제8장 시장 내역 : 주파수별

  • L 밴드
  • S 밴드
  • C 밴드
  • X 밴드
  • Ku 밴드
  • Ka 밴드
  • Q/V 밴드
  • HF/VHF/UHF 밴드
  • 기타

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 통신
  • 지구 관측과 원격탐사
  • 과학과 탐험
  • 매핑과 내비게이션
  • 우주관측
  • 기타

제10장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 상업
  • 학술
  • 정부와 군대
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AAC Clyde Space
    • Airbus SE
    • Ball Corporation
    • Blue Canyon Technologies(Raytheon Technologies Corporation)
    • Exolaunch Gmbh
    • GomSpace
    • L3Harris Technologies Inc.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Millennium Space Systems Inc.(The Boeing Company)
    • Northrop Grumman Corporation
    • Spire Global Inc.
    • The Aerospace Corporation
ksm 25.05.29

The global small satellite market size was valued at USD 4.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 8.4 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.91% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a significant market share of over 43.3% in 2024. The market is driven by cost efficiency, technological advancements, growing demand for communications, earth observation, scientific research, increased private sector investment and government support.

A small satellite, also known as smallsat, refers to a type of low mass and size satellite, usually under 1,200 kg. Based on weight, it is categorized into minisatellite, microsatellite, nanosatellite, picosatellite, and femtosatellite. Small satellites are affordable alternatives that enable commercial enterprises, non-profit groups, and educational institutions to conduct missions in the lower Earth orbit. They make it possible to perform several scientific investigations and technology demonstrations in orbit at a low cost, with relative ease, and within a stipulated time. As a result, small satellites are extensively utilized for specific applications such as communication and navigation by civil, commercial, military, and government bodies.

Small Satellite Market Trends:

The rising need for remote sensing and Earth observation services across various sectors, including energy, oil & gas, defense, agriculture, etc., is primarily driving the global small satellite market. In addition to this, the widespread utilization of small satellites for communication and navigation owing to the increasing popularity of advanced technologies, such as over-the-top (OTT) services and Internet Protocol Television (IPTV), is also stimulating the global market. Moreover, the elevating demand for LEO-based small satellites to provide low-cost broadband in developing countries is further propelling the market growth. Apart from this, the introduction of small satellites in the telecom industry has led to the acceleration of 5G deployment globally, besides generating new market opportunities for satellite communication (Satcom) companies. This, in turn, is creating a positive outlook for the global market. Additionally, the escalating usage of small satellites by research organizations for academic purposes and technological experimentation in space is acting as another significant growth-inducing factor. For instance, NASA's CubeSat initiative offers educational institutions and NGOs a chance to collaborate on upcoming small satellite launches. Furthermore, the rising integration of numerous innovative technologies, such as robotics, artificial intelligence, machine learning, etc., to ensure efficient communications, improve spacecraft reliability, and enhance coordination is expected to augment the global small satellite market over the forecast period.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Payloads and Structures
  • Electric Power System
  • Solar Panels and Antenna System
  • Propulsion System
  • Others

Breakup by Type:

  • Mini Satellite
  • Micro Satellite
  • Nano Satellite
  • Others

Breakup by Frequency:

  • L-Band
  • S-Band
  • C-Band
  • X-Band
  • Ku-Band
  • Ka-Band
  • Q/V-Band
  • HF/VHF/UHF-Band
  • Others

Breakup by Application:

  • Communication
  • Earth Observation and Remote Sensing
  • Science and Exploration
  • Mapping and Navigation
  • Space Observation
  • Others

Breakup by End User:

  • Commercial
  • Academic
  • Government and Military
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AAC Clyde Space, Airbus SE, Ball Corporation, Blue Canyon Technologies (Raytheon Technologies Corporation), Exolaunch Gmbh, GomSpace, L3Harris Technologies Inc., Lockheed Martin Corporation, Millennium Space Systems Inc. (The Boeing Company), Northrop Grumman Corporation, Spire Global Inc. and The Aerospace Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What is small satellite?
  • 2.How big is the small satellite market?
  • 3.What is the expected growth rate of the global small satellite market during 2025-2033?
  • 4.What are the key factors driving the global small satellite market?
  • 5.What is the leading segment of the global small satellite market based on the component?
  • 6.What is the leading segment of the global small satellite market based on type?
  • 7.What is the leading segment of the global small satellite market based on frequency?
  • 8.What is the leading segment of the global small satellite market based on application?
  • 9.What is the leading segment of the global small satellite market based on end user?
  • 10.What are the key regions in the global small satellite market?
  • 11.Who are the key players/companies in the global small satellite market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Small Satellite Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Payloads and Structures
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Electric Power System
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Solar Panels and Antenna System
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Propulsion System
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Type

  • 7.1 Mini Satellite
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Micro Satellite
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Nano Satellite
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Frequency

  • 8.1 L-Band
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 S-Band
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 C-Band
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 X-Band
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Ku-Band
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Ka-Band
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Q/V-Band
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 HF/VHF/UHF-Band
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast
  • 8.9 Others
    • 8.9.1 Market Trends
    • 8.9.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Communication
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Earth Observation and Remote Sensing
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Science and Exploration
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Mapping and Navigation
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Space Observation
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Others
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End User

  • 10.1 Commercial
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Academic
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Government and Military
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Others
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 AAC Clyde Space
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
    • 16.3.2 Airbus SE
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
      • 16.3.2.3 Financials
      • 16.3.2.4 SWOT Analysis
    • 16.3.3 Ball Corporation
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
      • 16.3.3.4 SWOT Analysis
    • 16.3.4 Blue Canyon Technologies (Raytheon Technologies Corporation)
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Exolaunch Gmbh
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
    • 16.3.6 GomSpace
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 L3Harris Technologies Inc.
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
    • 16.3.8 Lockheed Martin Corporation
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Millennium Space Systems Inc. (The Boeing Company)
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
    • 16.3.10 Northrop Grumman Corporation
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
      • 16.3.10.4 SWOT Analysis
    • 16.3.11 Spire Global Inc.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
    • 16.3.12 The Aerospace Corporation
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 SWOT Analysis
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