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온라인 복권 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품 유형, 플랫폼, 지역별(2025-2033년)

Online Lottery Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Platform, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

온라인 복권 세계 시장 규모는 2024년에 115억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 181억 6,000만 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 5.16%의 CAGR을 기록할 것으로 예상하고 있습니다. 현재 유럽이 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 39.5% 이상의 시장 점유율을 차지했습니다. 이 지역의 시장을 이끄는 요인으로는 복권 애플리케이션 및 플랫폼에 대한 인식 증가, 세계 도박법 확대, 기술에 정통한 젊은 소비자 증가, 원격지 접근성 향상, 다양한 복권 게임 보급, E-Commerce 및 디지털 서비스의 괄목할만한 성장 등이 있습니다. 성장 등을 들 수 있습니다.

온라인 복권은 번호가 매겨진 티켓을 판매하고 무작위로 번호를 추첨하여 당첨된 번호의 소유자에게 상금을 지급하여 돈을 얻는 도박 시스템을 말합니다. 이 게임들은 중앙 컴퓨터에 연결되어 있고, 그 중앙 컴퓨터는 통신 네트워크에 연결되어 있습니다. 온라인 복권 애플리케이션은 데스크톱이나 스마트폰에 다운로드하거나 웹사이트를 통해 플레이할 수 있습니다. 세션은 컴퓨터 프로그램에 의해 진행되기 때문에 물리적 접촉이나 상호 작용이 전혀 없습니다. 이 외에도 온라인 복권 솔루션은 실시간 경험, 편의성, 안전한 결제, 간편한 액세스, 현금 없는 거래, 안전한 환경 등 여러 가지 이점을 제공합니다.

온라인 복권 시장 동향:

고속 인터넷 연결의 보급과 스마트폰의 세계적인 판매량은 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다. 소비자들은 휴대폰과 개인용 컴퓨터(PC)를 통한 접근성 향상, 온라인 플레이어를 위한 디지털 및 모바일 결제 제공, 베팅 프로세스, 보안 및 신뢰성 향상으로 인해 온라인 복권을 널리 채택하고 있습니다. 또한, 전통적인 추첨 기반 게임에서 온라인 복권으로의 사용자 전환은 더 낮은 투자로 더 높은 수익을 얻을 수 있기 때문에 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 가상현실과 증강현실(VR/AR)의 통합, 투명성을 보장하면서 몰입감 있는 게임 경험을 제공하는 커넥티드 웨어러블의 도입 등 다양한 기술 발전이 시장 성장을 크게 견인하고 있습니다. 또한, 온라인 거래와 관련된 데이터를 보호하기 위해 암호화 보안을 제공하는 온라인 결제 채널의 사용이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 기타 요인으로는 소셜 미디어의 다양한 프로모션 활동, 소비자의 지출 능력 증가, 안전한 관행과 온라인 복권 서비스의 합법화를 촉진하는 다양한 정부 이니셔티브의 시행 등이 시장의 추가 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 온라인 복권이란 무엇인가?
  • 온라인 복권 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 온라인 복권 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 온라인 복권 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 제품 유형에 따라 온라인 복권 시장의 세계 주요 부문은 무엇인가?
  • 전 세계 온라인 복권 시장의 플랫폼별 주요 부문은?
  • 세계 온라인 복권 시장의 주요 지역은?
  • 세계 온라인 복권 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 온라인 복권 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 로또
  • 퀴즈형 복권
  • 숫자 게임
  • 스크래치 인스턴트 게임
  • 기타

제7장 시장 내역 : 플랫폼별

  • 데스크톱
  • 모바일/앱 기반

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Camelot Group
    • International Game Technology PLC
    • Jackpot.com
    • Lotto Agent
    • Lotto Direct Limited
    • Lotto247
    • Lottoland Limited
    • LottosOnline
    • MultiLotto
    • OneLotto.com
    • Play UK Internet N.V
    • ZEAL Network SE
ksm 25.05.29

The global online lottery market size was valued at USD 11.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 18.16 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.16% from 2025-2033. Europe currently dominates the market, holding a market share of over 39.5% in 2024. Some of the factors driving the market in this region are the increasing awareness of lottery applications and platforms, the expansion of global gambling laws, the rising number of young, tech-savvy consumers, enhanced accessibility in remote areas, the widespread availability of diverse lottery games, and significant growth of e-commerce and digital services.

Online lottery refers to a system of gambling that involves acquiring money by selling numbered tickets and randomly drawing numbers to provide prizes to holders of selected numbers. These games are linked to a central computer, which is further connected to a telecommunication network. Online lottery applications can be downloaded on the desktop and smartphones or can be played through a website. The sessions are moderated by computer programs, thus eliminating all forms of physical contact and interactions. Apart from this, online lottery solutions offer multiple benefits, such as real-time experience, convenience, secure payments, easy accessibility, cashless transactions, and a safe environment.

Online Lottery Market Trends:

The rising availability of high-speed internet connectivity and the inflating sales of smartphones across the globe represent some of the key factors creating a positive outlook for the market. Consumers are widely adopting online lottery methods due to their enhanced accessibility on mobile phones and personal computers (PCs), provision of digital and mobile payments for online players, and improved betting processes, security, and reliability. Additionally, the shifting inclination of users from traditional draw-based games to online lotteries due to a higher amount of return on lower investments is favoring the market growth. Apart from this, various advancements in technology, such as the integration of virtual and augmented reality (VR/AR), along with the introduction of connected wearables for providing an immersive gaming experience while ensuring transparency, are providing a considerable boost to the market growth. Moreover, the increasing utilization of online payment channels that offer encryption security for protecting data related to online transactions is positively impacting the market growth. Other factors, including various promotional activities on social media, rising expenditure capacities of consumers, and the implementation of various government initiatives promoting safe practices and legalization of online lottery services, are anticipated to drive the market further toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • The Lotto
  • Quizzes Type Lottery
  • Numbers Game
  • Scratch-off Instant Games
  • Others

Breakup by Platform:

  • Desktop
  • Mobile/App-based

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Camelot Group, International Game Technology PLC, Jackpot.com, Lotto Agent, Lotto Direct Limited, Lotto247, Lottoland Limited, LottosOnline, MultiLotto, OneLotto.com, Play UK Internet N.V and ZEAL Network SE.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What is an online lottery?
  • 2.How big is the online lottery market?
  • 3.What is the expected growth rate of the global online lottery market during 2025-2033?
  • 4.What are the key factors driving the global online lottery market?
  • 5.What is the leading segment of the global online lottery market based on product type?
  • 6.What is the leading segment of the global online lottery market based on platform?
  • 7.What are the key regions in the global online lottery market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global online lottery market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Online Lottery Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 The Lotto
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Quizzes Type Lottery
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Numbers Game
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Scratch-off Instant Games
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Platform

  • 7.1 Desktop
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Mobile/App-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Camelot Group
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 International Game Technology PLC
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
    • 13.3.3 Jackpot.com
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Lotto Agent
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Lotto Direct Limited
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 Lotto247
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 Lottoland Limited
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 LottosOnline
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 MultiLotto
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
    • 13.3.10 OneLotto.com
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
    • 13.3.11 Play UK Internet N.V
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
    • 13.3.12 ZEAL Network SE
      • 13.3.12.1 Company Overview
      • 13.3.12.2 Product Portfolio
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