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방송 장비 시장 보고서 : 제품, 기술, 용도, 지역별(2025-2033년)

Broadcast Equipment Market Report by Product, Technology, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 방송 장비 시장 규모는 2024년 56억 달러에 달했습니다. 향후 2033년에는 81억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.1%에 달할 것으로 전망됩니다. 디지털 컨텐츠의 인기 상승과 OTT(Over-the-Top) 계약 수의 증가가 시장을 주도하고 있습니다.

방송 장비는 전자적 매스컴 매체를 통해 영상 및 음성 컨텐츠를 방송하기 위해 사용되는 자동화된 시스템 및 장비를 말합니다. 레코딩 스튜디오, 라디오 방송국, 기타 시설에서 널리 사용되고 있으며, 시간적, 비용적으로 효율적인 방법으로 고품질의 비디오 및 오디오를 제작 및 전송할 수 있습니다. 일반적으로 사용되는 방송 장비에는 카메라, 비디오 서버, 앰프, 송신기, 중계기, 안테나, 인코더, 마이크, 변조기 등이 있습니다. 현재 이 업계를 선도하는 제조업체들은 소비자층을 확대하기 위해 첨단 무선 방송 장비를 출시하고 있습니다.

방송 장비 시장 동향:

스마트폰, 노트북, 초고속 인터넷의 보급으로 인해 대중들의 디지털 컨텐츠 소비가 증가하고 있는 것이 시장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다. 이와 더불어 고품질 오디오 및 비디오 컨텐츠에 대한 수요 증가로 인해 초고화질(UHD) 및 4K 포맷의 컨텐츠 제작이 증가하고 있으며, 이로 인해 더 나은 시청 품질을 위해 고급 방송 장비의 채택이 가속화되고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 더 많은 고객을 유치하고 시장 경쟁력을 확보하기 위해 혁신적인 제품 개발에 많은 투자를 하고 있습니다. 또한, 기존의 SDI 기반 환경을 높은 효율성과 시스템 제어를 제공하는 라이브 프로덕션 시스템으로 대체하는 데에도 주력하고 있습니다. 또한, 최근 발생한 코로나바이러스 감염증(COVID-19)으로 인해 인터넷 프로토콜(IP) 및 클라우드 기반 솔루션으로 크게 전환하고 있습니다. 이는 OTT(Over The Top) 구독의 증가와 함께 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 디지털 플랫폼의 채택 증가, 클라우드 인프라 개선, 사물인터넷(IoT)의 발전, 급속한 디지털화 등도 시장 전망을 밝게 하는 요인 중 하나입니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 방송 장비 시장 규모는?
  • 2025-2033년 방송 장비 세계 시장 성장률 전망은?
  • 세계 방송 장비 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계 방송 장비 시장에 미치는 영향은?
  • 방송 장비 세계 시장에서의 제품별 구분은?
  • 세계 방송 장비 시장의 기술별 구분은?
  • 방송 장비 세계 시장의 주요 지역은?
  • 세계 방송 장비 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 방송 장비 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 파라볼라 안테나
  • 스위치
  • 비디오 서버
  • 인코더
  • 송신기와 중계기
  • 기타

제7장 시장 내역 : 기술별

  • 아날로그 방송
  • 디지털 방송

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 스튜디오 제작
  • 포스트 프로덕션
  • 스포츠 프로덕션
  • 뉴스 제작

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AvL Technologies
    • Belden Inc.
    • Broadcast RF Limited
    • Clyde Broadcast
    • ETL Systems Ltd
    • Evertz
    • EVS Broadcast Equipment
    • General Dynamics Corporation
    • Global Invacom
    • Grass Valley
    • Sencore(Wellav Technologies Ltd.)
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
ksm 25.06.02

The global broadcast equipment market size reached USD 5.6 Billion in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 8.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.1% during 2025-2033. The growing popularity of digital content, along with the increasing number of over-the-top (OTT) subscriptions, is primarily propelling the market.

Broadcast equipment refers to a set of automated systems and devices utilized for broadcasting video or audio content through any electronic mass communication medium. It is widely employed in recording studios, radio stations and other facilities to ensure high-quality video and audio production and transmission in a time- and cost-efficient manner. Some of the commonly used broadcast equipment includes cameras, video servers, amplifiers, transmitters and repeaters, dish antennas, encoders, microphones, and modulators. Nowadays, leading manufacturers operating in the industry are launching advanced wireless broadcast equipment to expand their consumer base.

Broadcast Equipment Market Trends:

The rising consumption of digital content among the masses due to the increasing penetration of smartphones, laptops and high-speed internet represents one of the primary factors driving the market. Besides this, the escalating demand for high-quality audio and video content is resulting in the production of ultra-high-definition (UHD) and 4K format content, which, in turn, is accelerating the adoption of advanced broadcast equipment for better viewing quality. Additionally, leading players are heavily investing in the development of innovative product variants to attract more customers and gain a competitive edge in the market. They are also focusing on replacing conventional SDI-based environments with live production systems that provide high efficiency and system control. Furthermore, the recent outbreak of coronavirus disease (COVID-19) has led to a significant shift towards internet protocol (IP)- and cloud-based solutions. This, in confluence with the increasing number of over-the-top (OTT) subscriptions, is propelling the market growth. Moreover, the rising adoption of digital platforms, improving cloud infrastructure, advancements in the Internet of Things (IoT), and rapid digitization are some of the other factors creating a positive market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Dish Antennas
  • Switches
  • Video Servers
  • Encoders
  • Transmitters and Repeaters
  • Others

Breakup by Technology:

  • Analog Broadcasting
  • Digital Broadcasting

Breakup by Application:

  • Studio Production
  • Post Production
  • Sports Production
  • News Production

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AvL Technologies, Belden Inc., Broadcast RF Limited, Clyde Broadcast, ETL Systems Ltd, Evertz, EVS Broadcast Equipment, General Dynamics Corporation, Global Invacom, Grass Valley, Sencore (Wellav Technologies Ltd.) and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global broadcast equipment market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global broadcast equipment market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global broadcast equipment market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global broadcast equipment market?
  • 5.What is the breakup of the global broadcast equipment market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global broadcast equipment market based on the technology?
  • 7.What are the key regions in the global broadcast equipment market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global broadcast equipment market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Broadcast Equipment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Dish Antennas
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Switches
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Video Servers
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Encoders
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Transmitters and Repeaters
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Others
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 Analog Broadcasting
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Digital Broadcasting
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Studio Production
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Post Production
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Sports Production
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 News Production
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AvL Technologies
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Belden Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Broadcast RF Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Clyde Broadcast
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 ETL Systems Ltd
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Evertz
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 EVS Broadcast Equipment
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 General Dynamics Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Global Invacom
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Grass Valley
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Sencore (Wellav Technologies Ltd.)
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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