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기유 시장 보고서 : 유형별, 그룹별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Base Oil Market Report by Type (Mineral, Synthetic, Bio-Based), Group (Group I, Group II, Group III, Group IV, Group V), Application (Automotive Oil, Industrial Oil, Metalworking Fluids, Hydraulic Oil, Greases, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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IMARC Group은 2024년 기유 세계 시장 규모가 3,390만 톤에 이르렀으며, 2025-2033년 1.92%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록하여 2033년에는 4,020만 톤에 이를 것으로 예측했습니다. 엄격한 배기가스 규제 시행, 제품의 효능을 손상시키지 않으면서 생태 발자국을 줄이기 위한 재가공 제품의 채택 증가, 우수한 성능으로 인한 합성 윤활유에 대한 수요 증가는 시장 성장을 가속하는 요인 중 일부입니다.

기유는 엔진 및 기타 기계에 사용되는 수많은 윤활유의 배합을 돕는 블렌드 스톡을 말합니다. 진공 가스 오일(VGO) 또는 잔여물의 좁은 증류 컷에서 고점도 물질을 추출 및 처리하여 생산되며, 다양한 단위의 특수한 처리가 필요합니다. 열 전달을 촉진하고 움직이는 부품 사이의 긴장을 완화하기 위해 얇은 막을 만드는 데 도움이 됩니다. 현재 자동차 및 트럭 엔진의 윤활유 사용이 크게 증가하고 있으며, 이는 기유 수요에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

기유 시장 동향 :

현재 기유는 그리스, 변속기 및 기어 윤활유에 광범위하게 사용되고 있습니다. 이는 자동차 산업에서 유압유 사용 증가와 자동차 판매량 증가와 함께 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나가 되었습니다. 또한, 기유는 일반적으로 원유로 만들어지는데, 이는 재생 불가능한 자원으로 온실 가스(GHG)를 발생시켜 환경에 피해를 입힙니다. 따라서 바이오매스와 같은 재생 가능한 자원에서 추출한 바이오 올레핀과 같은 다른 기유 대체품이 연구되고 있으며, 새로운 엔진오일 제품에 채택되고 있습니다. 이 외에도 미네랄 오일 대신 식물성 오일을 윤활유 기유로 사용하는 사례도 늘고 있습니다. 이는 무독성, 생분해성, 자원의 재생 가능성, 저렴한 적용 비용, 높은 점도 지수 등을 포함합니다. 또한, 식물성 오일은 에스테르 기반 오일보다 저렴하고 기유 윤활유로서 성공할 가능성이 높습니다. 이는 전 세계 자동차 판매 증가와 함께 향후 몇 년 동안 시장을 주도할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 기유 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 기유 시장의 예상 성장률은?
  • 세계 기유 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 기유 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 시장에서 기유는 어떤 유형로 분류되나요?
  • 그룹별 기유 세계 시장 현황은?
  • 세계 기유 시장의 용도별 분류는?
  • 세계 기유 시장의 주요 지역은?
  • 세계 기유 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 기유 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 미네랄
  • 합성
  • 바이오

제7장 시장 분석 : 그룹별

  • 그룹 I
  • 그룹 II
  • 그룹 III
  • 그룹 IV
  • 그룹 V

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 자동차용 오일
  • 산업용 오일
  • 금속 가공 유제
  • 유압 오일
  • 그리스
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Abu Dhabi National Oil Company
    • Bharat Petroleum Corporation Limited
    • BP plc
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petroleum & Chemical Corporation
    • Evonik Industries AG
    • Exxon Mobil Corporation
    • Petroliam Nasional Berhad(PETRONAS)
    • Phillips 66 Company
    • PT Pertamina(Persero)
    • Repsol S.A.
    • Saudi Arabian Oil Co.
    • Shell plc
    • TotalEnergies SE
LSH 25.05.30

The global base oil market size reached 33.9 Million Tons in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach 40.2 Million Tons by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 1.92% during 2025-2033. The growing implementation of stringent emission regulations, rising adoption of reprocessed items to lessen ecological footprint without compromising on product effectiveness, and the increasing demand for synthetic lubricants on account of their superior performance are some of the factors impelling the market growth.

Base oil refers to a blend stock aiding in formulating numerous lubricating oils that are used in engines and other machinery. It is produced by extracting and treating high-viscosity material from narrow distillation cuts of vacuum gasoil (VGO) or residue, which requires special processing through different units. It helps create a thin film for enhancing heat transfer and reducing tension between moving parts. At present, there is a significant rise in the utilization of lubricants in automobile and truck engines, which in turn, is positively influencing the requirement of base oil across the globe.

Base Oil Market Trends:

Nowadays, base oils find extensive applications in greases and transmission and gear lubricants. This, in confluence with the increasing utilization of hydraulic oil in the automotive industry and rising sales of automobiles, represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, base oils are generally made from crude oil, a non-renewable resource that produces greenhouse gases (GHGs) and causes damage to the environment. As a result, other alternatives for base oils are being researched and implemented in newer engine oil products, such as bio-olefins, which are derived from renewable resources like biomass. Besides this, vegetable oils are increasingly being utilized as base oils in lubricants instead of mineral oils as they offer numerous advantages. These include nontoxicity, biodegradability, resource renewability, affordable application cost, and high viscosity index. In addition, vegetable oils are cheaper than ester-based oils and provide more potential for the successful implementation as lubricants in base oils. This, along with the rising sales of cars around the world, is projected to drive the market in the upcoming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Mineral
  • Synthetic
  • Bio-Based

Breakup by Group:

  • Group I
  • Group II
  • Group III
  • Group IV
  • Group V

Breakup by Application:

  • Automotive Oil
  • Industrial Oil
  • Metalworking Fluids
  • Hydraulic Oil
  • Greases
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abu Dhabi National Oil Company, Bharat Petroleum Corporation Limited, BP plc, Chevron Corporation, China National Petroleum Corporation, China Petroleum & Chemical Corporation, Evonik Industries AG, Exxon Mobil Corporation, Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS), Phillips 66 Company, PT Pertamina(Persero), Repsol S.A., Saudi Arabian Oil Co., Shell plc and TotalEnergies SE.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global base oil market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global base oil market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global base oil market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global base oil market?
  • 5.What is the breakup of the global base oil market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global base oil market based on the group?
  • 7.What is the breakup of the global base oil market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global base oil market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global base oil market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Base Oil Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Mineral
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Synthetic
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Bio-Based
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Group

  • 7.1 Group I
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Group II
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Group III
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Group IV
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Group V
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Automotive Oil
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Industrial Oil
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Metalworking Fluids
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Hydraulic Oil
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Greases
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Abu Dhabi National Oil Company
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Bharat Petroleum Corporation Limited
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 BP plc
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Chevron Corporation
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 China National Petroleum Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 SWOT Analysis
    • 14.3.6 China Petroleum & Chemical Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Evonik Industries AG
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Exxon Mobil Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Phillips 66 Company
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 PT Pertamina(Persero)
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Repsol S.A.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Saudi Arabian Oil Co.
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
    • 14.3.14 Shell plc
      • 14.3.14.1 Company Overview
      • 14.3.14.2 Product Portfolio
      • 14.3.14.3 Financials
    • 14.3.15 TotalEnergies SE
      • 14.3.15.1 Company Overview
      • 14.3.15.2 Product Portfolio
      • 14.3.15.3 Financials
      • 14.3.15.4 SWOT Analysis
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