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오토인젝터 시장 보고서 : 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Autoinjector Market Report by Type (Disposable Autoinjectors, Reusable Autoinjectors), Application (Rheumatoid Arthritis, Anaphylaxis, Multiple Sclerosis, and Others), End User (Home Care Settings, Hospitals and Clinics), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 오토인젝터 시장 규모는 2024년 26억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 82억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 13.19%를 보일 것으로 예측됩니다. 만성 질환의 유병률 증가, 생물학적 제제 및 바이오시밀러의 지속적인 발전, 재택치료에 대한 선호도 증가, 다양한 제품 혁신, 지원적인 상환 정책 등이 시장을 주도하는 요인 중 일부입니다.

오토인젝터는 피하 또는 근육 내 경로로 약물을 전달하는 오토인젝터입니다. 오토인젝터는 용량 정확도 및 환자 순응도 향상, 환자의 주사바늘 공포증 감소, 바늘이 숨겨져 있어 바늘에 찔리는 부상 감소, 의료 전문가의 편의성 및 효율성 향상 등 여러 가지 이점이 있습니다. 아나필락시스, 편두통, 간질, 건선, 당뇨병, 다발성 경화증, 류마티스 관절염 등 응급 상황에서 널리 사용됩니다. 그 결과, 오토인젝터는 전 세계 병원, 진료소, 홈케어센터에서 널리 사용되고 있습니다.

오토인젝터 시장 동향 :

현재 관절염, 천식, 암, 만성폐쇄성폐질환(COPD), 알츠하이머병의 유병률이 증가하고 있습니다. 이는 자가 투여 의약품에 대한 수요 증가와 함께 시장을 이끄는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 또한, 일부 국가의 정부는 학교에서 오토인젝터 사용을 촉진하기 위한 이니셔티브를 시행하고 있습니다. 이는 오토인젝터의 장점에 대한 개인의 인식 증가와 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 시장의 주요 업체들은 류마티스 관절염 및 다발성 경화증 치료를 위한 간단하고 비용 효율적인 신기술 기반 오토인젝터를 개발하기 위해 연구 개발(R&D) 활동에 광범위하게 투자하고 있습니다. 이와 더불어, 암세포 내 단백질을 변화시키고 종양 내 신생혈관 형성을 방지하는 표적치료제의 채택이 증가하고 있으며, 이는 업계 투자자들에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 또한, 전 세계적으로 헬스케어 산업이 빠르게 성장하고 있는 것도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 성장을 가속하는 다른 요인으로는 규제 당국의 승인 수 증가, 기술 발전, 생물학적 제제의 특허 만료, 자동 주사기의 제네릭 버전의 가용성 등이 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 오토인젝터 시장 규모는?
  • 2025-2033년 오토인젝터 세계 시장 성장률 전망은?
  • 오토인젝터 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 오토인젝터 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 시장에서 오토인젝터의 유형별 분류는?
  • 오토인젝터 세계 시장 용도별 분류는?
  • 오토인젝터 세계 시장 내 최종 사용자별 시장 현황은?
  • 오토인젝터 세계 시장의 주요 지역은?
  • 오토인젝터 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 오토인젝터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 일회용 오토인젝터
  • 재이용 가능한 오토인젝터

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 류마티스 관절염
  • 아나필락시스
  • 다발성 경화증
  • 기타

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 홈케어 환경
  • 병원 및 진료소

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amgen Inc.
    • Antares Pharma Inc.
    • Becton Dickinson and Company
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • Eisai Co. Ltd.
    • Eli Lilly and Company
    • Haselmeier GmbH(Sulzer Ltd.)
    • Johnson & Johnson
    • Mylan N.V.(Viatris Inc.)
    • Novartis AG
    • SHL Medical AG
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Ypsomed Holding AG
LSH 25.05.30

The global autoinjector market size reached USD 2.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 8.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.19% during 2025-2033. The increasing prevalence of chronic diseases, continuous advancements in biologics and biosimilars, the rising preference for home healthcare, numerous product innovations, and supportive reimbursement policies, are some of the factors driving the market.

Autoinjectors are self-injectable devices that help deliver drugs via the subcutaneous or intramuscular route. They offer several advantages, such as dosage accuracy and improved patient compliance, and help reduce needle phobia of patients, lower needlestick injuries resulting from a hidden needle, and increase the convenience and efficiency of healthcare professionals. They are widely used during emergency conditions, such as anaphylaxis, migraine, status epilepticus, psoriasis, diabetes, multiple sclerosis, and rheumatoid arthritis. As a result, autoinjectors find extensive applications in hospitals, clinics, and home care centers across the globe.

Autoinjector Market Trends:

At present, there is a rise in the prevalence of arthritis, asthma, cancer, chronic obstructive pulmonary disease (COPD) and Alzheimer's disease. This, along with the growing need for self-administrating medicines, represents one of the key factors driving the market. Moreover, governments of several countries are undertaking initiatives to promote the use of autoinjectors in schools. This, coupled with the increasing awareness among individuals about the benefits of autoinjectors, is propelling the growth of the market. In addition, key market players are extensively investing in research and development (R&D) activities to develop simple, cost-effective, and new technology-based autoinjectors for treating rheumatoid arthritis and multiple sclerosis. Besides this, the rising adoption of targeted therapies to alter proteins within cancer cells and prevent the formation of new blood vessels in the tumor is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Additionally, the burgeoning healthcare industry around the world is bolstering the growth of the market. Some of the other factors inducing growth are the increasing number of regulatory approvals, technological advancements, patent expiry of biologics and the availability of generic versions of autoinjectors.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Disposable Autoinjectors
  • Reusable Autoinjectors

Breakup by Application:

  • Rheumatoid Arthritis
  • Anaphylaxis
  • Multiple Sclerosis
  • Others

Breakup by End User:

  • Home Care Settings
  • Hospitals and Clinics

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amgen Inc., Antares Pharma Inc., Becton Dickinson and Company, Bristol-Myers Squibb Company, Eisai Co. Ltd., Eli Lilly and Company, Haselmeier GmbH (Sulzer Ltd.), Johnson & Johnson, Mylan N.V. (Viatris Inc.), Novartis AG, SHL Medical AG, Teva Pharmaceutical Industries Ltd. and Ypsomed Holding AG.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global autoinjector market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global autoinjector market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global autoinjector market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global autoinjector market?
  • 5.What is the breakup of the global autoinjector market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global autoinjector market based on the application?
  • 7.What is the breakup of the global autoinjector market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global autoinjector market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global autoinjector market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Autoinjector Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Disposable Autoinjectors
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Reusable Autoinjectors
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Rheumatoid Arthritis
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Anaphylaxis
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Multiple Sclerosis
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Home Care Settings
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Hospitals and Clinics
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Amgen Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Antares Pharma Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Becton Dickinson and Company
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Bristol-Myers Squibb Company
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Eisai Co. Ltd.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Eli Lilly and Company
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Haselmeier GmbH (Sulzer Ltd.)
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Johnson & Johnson
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Mylan N.V. (Viatris Inc.)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Novartis AG
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 SHL Medical AG
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Ypsomed Holding AG
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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