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완두콩 전분 시장 보고서 : 유형, 기능, 용도, 지역별(2025-2033년)

Pea Starch Market Report by Type (Organic and Non-GMO, Conventional), Function (Binding and Thickening, Gelling, Texturizing, Film Forming, and Others), Application (Food and Beverages, Feed, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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완두콩 전분 세계 시장 규모는 2024년에 1억 5,140만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 2억 6,310만 달러에 달하고, 2025-2033년 6.34%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

완두콩 전분은 노란 완두콩에서 유래한 중성적인 맛의 새로운 전분 기반 소재입니다. 아밀로스, 피틴산, 비타민, 항산화제, 미네랄, 티아민, 사포닌, 옥살산이 풍부하게 함유되어 있습니다. 근육의 성장을 가속하고 신진대사를 촉진하는 등 영양학적 이점이 있어 소스, 수프, 국수, 면류, 파스타, 육류 제품 등의 바인더, 겔화, 증점제로 널리 사용되고 있습니다. 완두콩 전분은 또한 튀김옷을 바삭하게 코팅하거나 가공육의 바인더 역할을 할 수 있습니다. 그 결과, 전 세계 사료, 섬유, 화장품, 식품 및 음료(F&B) 산업에서 광범위하게 사용되고 있습니다.

완두콩 전분 시장 동향 :

급속한 도시화, 인구 증가, 개인 소득 수준 증가로 인해 전 세계적으로 F&B 산업이 크게 성장하고 있는 것은 시장의 밝은 전망을 창출하는 중요한 요인 중 하나입니다. 완두콩 전분은 높은 지속가능성을 제공하기 때문에 베이커리 품목, 파스타, 국수, 수프 요리에 널리 사용되고 있습니다. 또한, 제약 산업에서 정제 및 캡슐의 코팅, 필름 형성을 위해 제품이 널리 채택되고 있는 것도 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 글루텐에 민감하고 건강 지향적인 사람들 증가는 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 완두콩 전분은 영양가가 높고 칼로리가 낮으며 유당과 글루텐을 함유하지 않는 제제로 사용되고 있습니다. 이와 함께, 대중의 바쁜 일정과 바쁜 라이프 스타일로 인해 간편하고 바로 먹을 수 있는(RTE) 식품에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장에 기여하고 있습니다. 또한, 크림, 세럼, 로션과 같은 화장품과 섬유 사이징 및 코튼 야드와 같은 섬유 산업에서 널리 사용되는 것도 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 완두콩 전분 세계 시장은 지금까지 어떻게 발전해 왔을까?
  • 코로나19가 전 세계 완두콩 전분 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 기능별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 완두콩 전분 세계 시장 구조와 주요 업체는?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 완두콩 전분 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 오가닉/비유전자 재조합
  • 기존

제7장 시장 분석 : 기능별

  • 결합 및 증점
  • 겔화
  • 텍스쳐링
  • 필름 형성
  • 기타

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 식품 및 음료
  • 사료
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • American Key Products Inc.
    • Axiom Foods Inc.
    • Cosucra
    • Emsland Group
    • Herba Ingredients B.V.
    • Ingredion Incorporated
    • Meelunie B.V.(Hoogwegt Groep B.V.)
    • Puris
    • Roquette Freres
    • The Scoular Company
    • Vestkorn Milling AS(Koninklijke DSM N.V.)
    • Yantai Shuangta Food Co. Ltd.
LSH 25.05.30

The global pea starch market size reached USD 151.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 263.1 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.34% during 2025-2033.

Pea starch is a new starch-based ingredient with a neutral taste, which is derived from yellow peas. It is rich in amylose, phytic acids, vitamins, antioxidants, minerals, thiamine, saponins and oxalates. As it offers nutritional benefits, such as improving muscle growth and increasing metabolism, it is widely used as a binding, gelling and thickening agent in sauces, soups, noodles, pasta and meat products. Pea starch also provides a crispy coating to frying batters and acts as a binder in processed meats. As a result, it finds extensive application in feed, textile, cosmetics, food and beverage (F&B) industries around the world.

Pea Starch Market Trends:

Significant growth in the F&B industry across the globe on account of rapid urbanization, rising population and inflating income levels of individuals represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. Pea starch is widely utilized in the preparation of bakery items, pasta, noodles and soups as it provides higher sustainability. Additionally, the widespread product adoption in the pharmaceutical industry for coating tablets and capsules and film-forming is positively influencing the market. Moreover, an increasing number of gluten-sensitive and health-conscious people are providing an impetus to the market growth. Pea starch is used as it has additional nutritional content, lower calorie content, and lactose and gluten-free formulation. In line with this, the escalating demand for convenient, ready-to-eat (RTE) food products due to the busy schedules and hectic lifestyles of the masses are favoring the market growth. Other factors, including the widespread product utilization in cosmetic products, such as creams, serums and lotions and the textile industry for textile sizing and cotton yards, are anticipated to drive the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Organic and Non-GMO
  • Conventional

Breakup by Function:

  • Binding and Thickening
  • Gelling
  • Texturizing
  • Film Forming
  • Others

Breakup by Application:

  • Food and Beverages
  • Feed
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being American Key Products Inc., Axiom Foods Inc., Cosucra, Emsland Group, Herba Ingredients B.V., Ingredion Incorporated, Meelunie B.V. (Hoogwegt Groep B.V.), Puris, Roquette Freres, The Scoular Company, Vestkorn Milling AS (Koninklijke DSM N.V.) and Yantai Shuangta Food Co. Ltd.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global pea starch market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global pea starch market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the function?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global pea starch market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Pea Starch Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Organic and Non-GMO
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Conventional
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Function

  • 7.1 Binding and Thickening
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Gelling
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Texturizing
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Film Forming
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Food and Beverages
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Feed
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 American Key Products Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Axiom Foods Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Cosucra
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Emsland Group
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Herba Ingredients B.V.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Ingredion Incorporated
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Meelunie B.V. (Hoogwegt Groep B.V.)
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Puris
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Roquette Freres
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 SWOT Analysis
    • 14.3.10 The Scoular Company
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Vestkorn Milling AS (Koninklijke DSM N.V.)
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Yantai Shuangta Food Co. Ltd.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
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