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허브 치아 관리 시장 보고서 : 유형별, 판매채널별, 지역별(2025-2033년)

Herbal Toothcare Market Report by Type (Toothpaste, Toothpowder, Mouth Wash), Sales Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Independent Stores, Specialty Stores, Online Stores, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 허브 치아 관리 시장 규모는 2024년 22억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 32억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.07%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 치아 건강에 대한 인식 증가, 치아 관리 제품의 천연 성분에 대한 수요 증가, 의료 인프라의 지속적인 발전이 시장을 이끄는 주요 요인 중 하나입니다.

허브 치아 관리는 구강 위생 분야의 접근법으로, 구강 건강 유지에 도움이 되는 천연 성분의 사용에 초점을 맞추었습니다. 치아, 잇몸, 구강 전체를 관리하는 총체적인 방법을 기반으로 합니다. 허브, 식물, 미네랄 등 식물에서 추출한 천연 성분을 사용하여 충치를 예방하고, 플라그 축적을 억제하며, 숨을 상쾌하게 해줍니다. 허브 치아 관리 제품에는 종종 스피어민트, 페퍼민트, 정향, 티트리 오일이 포함되어 있으며, 이들은 수세기 동안 자연적으로 구강 내 건강을 증진하는 데 사용되어 왔습니다. 또한, 단순히 증상을 치료하는 것이 아니라 충치와 치주질환에 대한 신체의 자연적 방어력을 강화하는 것을 목표로 합니다. 칫솔질이나 치실과 같은 전통적인 치아 위생 방법과 병행하여 구강 건강을 증진시키고, 자극적인 화학물질 기반의 치과용 제품을 대체할 수 있는 대안으로 활용되고 있습니다. 일반적으로 사용되는 허브 치아 관리 제품에는 치약, 구강청결제, 츄잉껌 등이 있으며, 일반적으로 부드럽고 안전하며 잠재적으로 자극적이거나 유해한 화학 물질을 포함하지 않습니다.

허브 치아 관리 시장 동향 :

대중들 사이에서 천연 성분에 대한 수요가 증가하면서 세계 시장을 크게 견인하고 있습니다. 소비자들은 천연 성분의 잠재적인 건강상의 이점을 인식하면서 기존 화학 기반 제품보다 천연 대체품에 대한 선호도가 높아지고 있으며, 이는 허브 치아 관리 제품 판매에 기여하고 있습니다. 이에 따라 많은 대기업들이 다양한 허브 치아 케어 제품 출시를 위해 많은 투자를 하고 있으며, 이는 시장을 크게 견인하고 있습니다. 또한, 허브 치아 케어 제품은 지속 가능한 식물 유래 성분으로 제조되기 때문에 지속 가능하고 윤리적인 습관을 선호하는 경향이 증가하고 있는 것도 세계 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 허브 치아 관리 제품은 다양한 디지털 소스 및 오프라인 소매점을 통해 쉽게 구할 수 있다는 점도 수요에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 적극적인 마케팅 전략, 유명인 추천, 홍보 캠페인에 대한 투자가 확대되고 있는 것도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 시장을 이끄는 다른 요인으로는 헬스케어 산업의 지속적인 개선과 주요 기업들이 개선된 제품을 출시하기 위해 광범위한 연구개발(R&D) 활동을 하고 있는 점 등이 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 허브 치아 관리 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 허브 치아 관리 시장의 예상 성장률은?
  • 허브 치아 관리 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 허브 치아 관리 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 시장에서 허브 치아 관리의 유형별 분류는?
  • 허브 치아 관리 세계 시장 내 판매 채널별 구분은?
  • 허브 치아 관리 세계 시장 내 주요 지역은?
  • 세계 허브 치아 관리 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 허브 치아 관리 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 투스 페이스트
  • 투스 파우더
  • 구강청결제

제7장 시장 분석 : 판매채널별

  • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
  • 독립 계열 점포
  • 전문점
  • 온라인 스토어
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amway Corporation
    • Colgate-Palmolive Company
    • Dabur Ltd.
    • Davids Natural Toothpaste
    • Dental Herb Company
    • GSK plc
    • Himalaya Wellness Company
    • Patanjali Ayurved
    • Vicco Laboratories
LSH 25.05.30

The global herbal toothcare market size reached USD 2.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.07% during 2025-2033. The rising consciousness regarding dental health, growing demand for natural ingredients in toothcare products, and continual development in the healthcare infrastructure represent some of the key factors driving the market.

Herbal toothcare is an approach in the field of dental hygiene that focuses on using natural ingredients to help maintain oral health. It is based on a holistic method of caring for the teeth, gums, and entire mouth. It uses natural, plant-based ingredients, including herbs, plants, and minerals, to help prevent decay, reduce plaque build-up, and freshen the breath. Herbal toothcare products often contain spearmint, peppermint, clove, and tea tree oil, which have been used for centuries to help promote oral health in a natural way. Additionally, it aims to strengthen the body's natural defense against decay and gum disease rather than just treating symptoms. It is used alongside traditional dental hygiene methods, such as brushing and flossing, to help promote better oral health and is also utilized as an alternative to harsh chemical-based dental products. Some of the commonly adopted herbal toothcare products include toothpaste, mouthwash, and even chewing gum that are generally gentle, safe, and free from potentially irritating or harmful chemicals.

Herbal Toothcare Market Trends:

The escalating demand for natural ingredients among the masses majorly drives the global market. Since consumers are aware of the potential health benefits of natural ingredients, that has led to a shifting preference toward natural alternatives over traditional chemical-based products, which is contributing to the sales of herbal toothcare products. This has encouraged numerous leading players to heavily invest in the launching of a wide variety of herbal toothcare products is significantly supporting the market. Along with this, the growing preference for following sustainable and ethical practices is also positively influencing the market on the global level as herbal toothcare products meet this demand since they are manufactured from plant-based ingredients that are sustainably sourced. In addition, the easy accessibility of herbal toothcare products through various digital sources and offline retail outlets is favoring the demand. Furthermore, the escalating investments in aggressive marketing strategies, celebrity endorsements and promotional campaigns are creating a positive market outlook. Some of the other factors driving the market include continual improvements in the healthcare industry and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players to introduce improved product variants.

Key Market Segmentation:

Type Insights:

  • Toothpaste
  • Toothpowder
  • Mouth Wash

Sales Channel Insights:

  • Supermarkets and Hypermarkets
  • Independent Stores
  • Specialty Stores
  • Online Stores
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific was the largest market for herbal toothcare. Some of the factors driving the Asia Pacific herbal toothcare market included the rising disposable income, the presence of large players, and growing health consciousness, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global herbal toothcare market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Amway Corporation, Colgate-Palmolive Company, Dabur Ltd., Davids Natural Toothpaste, Dental Herb Company, GSK plc, Himalaya Wellness Company, Patanjali Ayurved and Vicco Laboratories.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global herbal toothcare market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global herbal toothcare market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global herbal toothcare market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global herbal toothcare market?
  • 5.What is the breakup of the global herbal toothcare market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global herbal toothcare market based on the sales channel?
  • 7.What are the key regions in the global herbal toothcare market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global herbal toothcare market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Herbal Toothcare Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Toothpaste
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Toothpowder
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Mouth Wash
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Sales Channel

  • 7.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Independent Stores
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Specialty Stores
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Online Stores
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Amway Corporation
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Colgate-Palmolive Company
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 Dabur Ltd.
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Davids Natural Toothpaste
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Dental Herb Company
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 GSK plc
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Himalaya Wellness Company
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 Patanjali Ayurved
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 Vicco Laboratories
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
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