시장보고서
상품코드
1722799

근태 관리 소프트웨어 시장 보고서, 규모, 점유율, 동향, 예측 : 컴포넌트, 전개 형태, 조직 규모, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Time and Attendance Software Market Report Size, Share, Trends and Forecast by Component, Deployment Mode, Organization Size, End User, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 134 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

근태 관리 소프트웨어 세계 시장 규모는 2024년 30억 6,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 55억 8,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 6.55%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 37.8%를 초과할 것으로 예측됩니다. 이러한 시장 점유율은 효율적인 인력 관리의 필요성, 클라우드 기반 솔루션 채택 증가, 노동법 준수, 원격 근무 및 하이브리드 근무 모델의 성장, AI 통합 및 시스템 상호 운용성과 같은 기술 발전은 다양한 산업 분야 시장 수요를 더욱 증가시킬 것으로 예측됩니다. 시장 수요를 더욱 높입니다.

근태 관리 소프트웨어는 직원의 근무시간 파악 및 최적화에 활용되는 용도으로, 인사부서가 직원의 급여 및 휴가 기록을 남길 수 있도록 도와줍니다. 또한, 기장 오류를 최소화하고 프로세스 및 이벤트를 표, 그래프, 차트로 분해합니다. 이 외에도 중요한 세무 정보를 생성, 유지, 보관하고 조직의 현금 흐름을 극대화하는 데 도움이 됩니다. 또한, 직원들이 일정을 확인하고, 요청을 하고, 회사 정책 변경이 있을 경우 알림을 받을 수 있는 중앙 집중식 장소를 제공합니다. 근태 관리 소프트웨어는 투명하고 정확한 감사 데이터를 제공하고, 직원들의 비즈니스에 대한 신뢰를 높이기 위해 전 세계적으로 채택되고 있습니다.

근태 관리 소프트웨어 시장 동향 :

다양한 산업 분야의 조직에서 직원의 생산성을 향상시키기 위해 시간 추적에 대한 요구가 증가하고 있는 것이 시장을 주도하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한 인적 자원 관리(HRM) 시스템에서 자동화 도구의 사용이 증가하고 있습니다. 이는 근태 관리 소프트웨어의 다양한 기능과 장점과 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 소프트웨어의 기술 발전으로 기업은 자동화된 워크플로우를 생성하고 기업 고유의 정책을 구축할 수 있게 되었습니다. 이는 자동으로 작동하는 디지털화된 작업표 승인 프로세스와 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이 외에도 코로나 바이러스 전염병으로 인해 전 세계 조직이 재택근무(WFH) 문화로 전환하고 있는 것도 근태 관리 소프트웨어의 시간 추적 사용을 증가시키고 있습니다. 이는 직원들이 웹 브라우저, 전화, 태블릿을 통해 출퇴근을 기록할 수 있는 클라우드 기반 소프트웨어의 사용 증가와 함께 시장 성장을 가속하고 있습니다. 시장 성장을 가속할 것으로 예상되는 요인으로는 Wi-Fi 지원 시간 시계, 캘린더 통합을 통한 스케줄링 모듈의 진화, 근태 관리 소프트웨어의 스케줄링 유연성 향상 등을 들 수 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 근태 관리 소프트웨어란?
  • 근태 관리 소프트웨어 시장 규모는?
  • 2025-2033년 근태 관리 소프트웨어 세계 시장 성장률 전망은?
  • 근태 관리 소프트웨어 세계 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 구성 요소 기반 근태 관리 소프트웨어 세계 시장의 주요 부문은 무엇인가?
  • 배포 모드에 따른 근태 관리 소프트웨어 세계 시장 주요 부문은?
  • 세계 근태 관리 소프트웨어 시장에서 조직 규모별 주요 부문은?
  • 근태 관리 소프트웨어 세계 시장에서 최종 사용자별 주요 부문은?
  • 근태 관리 소프트웨어 세계 시장 주요 지역은?
  • 근태 관리 소프트웨어 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 근태 관리 소프트웨어 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 전개 형태별

  • On-Premise
  • 클라우드 기반

제8장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제9장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • IT 및 통신
  • 헬스케어
  • 소매업 및 E-Commerce
  • 제조
  • 정부
  • 교육
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Automatic Data Processing Inc.
    • Ceridian HCM Inc.
    • International Business Machines Corporation
    • Kronos Incorporated
    • Oracle Corporation
    • Paycom Software Inc.
    • Paycor Inc.
    • Reflexis Systems Inc(Zebra Technologies Corporation)
    • SAP SE
    • Workday Inc.
    • WorkForce Software LLC
LSH 25.05.29

The global time and attendance software market size was valued at USD 3.06 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 5.58 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 6.55% during 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 37.8% in 2024. The market share is driven by the need for efficient workforce management, rising adoption of cloud-based solutions, compliance with labor laws, and the growth of remote and hybrid work models. Technological advancements like AI integration and system interoperability further enhance market demand across diverse industries.

Time and attendance software is an application utilized for time tracking and optimizing employee hours during the job and assists the HR department in keeping a record of payroll and leaves of employees. It also minimizes errors in bookkeeping and breaks down processes and events into tables, graphs, and charts. Besides this, it can generate, maintain, and archive important tax information and help organizations maximize their cash flow. It also offers employees a centralized location for viewing schedules and making requests and being notified of any changes in the company policies. In addition, as it provides transparent, accurate and fully audited data that increases employee trust in the business, the adoption of time and attendance software is increasing worldwide.

Time and Attendance Software Market Trends:

The growing need for time tracking to improve the productivity of employees in organizations of different verticals represents one of the key factors driving the market. Moreover, there is a rise in the usage of automation tools in human resource management (HRM) systems. This, along with the wide-ranging features and benefits of time and attendance software, is propelling the growth of the market. In addition, technological developments in the software allow organizations to create automated workflows and build custom policies for the company. This, in confluence with a digitized timesheet approval process that works automatically, is stimulating the market growth. Besides this, a considerable shift towards the work from home (WFH) culture in organizations across the globe due to coronavirus outbreaks is resulting in the increasing usage of time and attendance software for time tracking. This, coupled with the rising utilization of cloud-based software that allows employees to clock in and clock out via web browser, phone, and tablets, is bolstering the market growth. Some of the factors projected to impel the market growth are Wi-Fi-enabled time clocks, advancing scheduling modules with calendar integration, and improving scheduling flexibility in the time and attendance software.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Software
  • Services

Breakup by Deployment Mode:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Organization Size:

  • Small and Medium-sized Enterprises
  • Large Enterprises

Breakup by End User:

  • BFSI
  • IT and Telecom
  • Healthcare
  • Retail and E-Commerce
  • Manufacturing
  • Government
  • Education
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Automatic Data Processing Inc., Ceridian HCM Inc., International Business Machines Corporation, Kronos Incorporated, Oracle Corporation, Paycom Software Inc., Paycor Inc., Reflexis Systems Inc (Zebra Technologies Corporation), SAP SE, Workday Inc. and WorkForce Software LLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What is a time and attendance software?
  • 2.How big is the time and attendance software market?
  • 3.What is the expected growth rate of the global time and attendance software market during 2025-2033?
  • 4.What are the key factors driving the global time and attendance software market?
  • 5.What is the leading segment of the global time and attendance software market based on the component?
  • 6.What is the leading segment of the global time and attendance software market based on deployment mode?
  • 7.What is the leading segment of the global time and attendance software market based on organization size?
  • 8.What is the leading segment of the global time and attendance software market based on end user?
  • 9.What are the key regions in the global time and attendance software market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global time and attendance software market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Time and Attendance Software Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 IT and Telecom
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Healthcare
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Retail and E-Commerce
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Manufacturing
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Government
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Education
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast
  • 9.8 Others
    • 9.8.1 Market Trends
    • 9.8.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Automatic Data Processing Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Ceridian HCM Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
    • 15.3.3 International Business Machines Corporation
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Kronos Incorporated
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Oracle Corporation
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Paycom Software Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
    • 15.3.7 Paycor Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
    • 15.3.8 Reflexis Systems Inc (Zebra Technologies Corporation)
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 SAP SE
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Workday Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 WorkForce Software LLC
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제