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연속혈당측정시스템(CGMS) 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 컴포넌트, 인구통계, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Continuous Glucose Monitoring Systems Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Demographics, End User, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장 규모는 2024년 70억 4,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 109억 2,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 4.75%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 주도하고 있으며, 2024년에는 38.7% 이상 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, CGM 기기에 대한 인식 및 채택 증가, 당뇨병 유병률 증가, CGM 기기의 기술 발전, 예방적 건강관리로의 지속적인 전환 등이 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장 점유율을 높이는 요인으로 작용할 것입니다. 시장 점유율을 높이는 요인으로 작용하고 있습니다.

연속혈당측정시스템(CGMS)은 혈당 수치를 자동으로 추적하는 기술적으로 진보된 장치입니다. 트랜스미터 일체형 센서로 구성되어 경피 또는 피하 경로로 작동하며 간질액 내 포도당 농도를 지속적으로 측정합니다. 트랜스미터는 그 정보를 의복에 착용할 수 있는 무선 모니터로 전송합니다. 연속혈당측정시스템(CGMS)은 당뇨병에 대한 완전한 프로파일을 제공하고, 혈당이 높거나 낮을 때 경고하고, 패턴을 감지하고, 신체 활동, 약물 선택, 식사량, 스트레스에 대한 환자의 통찰력을 향상시키는 데 도움이 됩니다. 기존의 혈당 모니터링 기기와 비교하여 CGMS는 피부 위에 놓을 수 있기 때문에 찌를 필요가 없으며, 빠르고 고통스럽지 않은 방식으로 실시간 정보를 제공하는 데 도움이 됩니다.

연속혈당측정시스템(CGMS) 시장 동향 :

CGMS는 일반적으로 체내의 포도당과 인슐린 수치를 측정하는 데 사용되며, 위험한 수준으로 떨어지거나 상승하면 경보를 울리는 데 사용되며, 전 세계적으로 당뇨병에 걸리기 쉬운 노인 인구가 증가함에 따라 시장 전망이 밝습니다. 이에 따라 저혈당 및 고혈당 상황을 실시간으로 파악하기 위해 제품이 널리 사용되고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 당뇨병 환자의 당화혈색소(Hb1ac) 검출을 지원하는 CGMS의 대폭적인 개선과 신기술의 발전은 시장 성장을 크게 촉진하고 있습니다. 또한, 인공 췌장 장치 시스템과 CGMS 기술의 통합으로 환자의 혈당을 관리하기 위해 인슐린을 펌핑하고 최적의 용량을 투여하는 것이 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로, 편리한 대안으로 비침습적 CGMS 장치의 도입, 광범위한 조사 개발(R&D) 활동, 저침습적 또는 최소 침습적 진단 도구에 대한 수요 증가는 시장의 추가 성장을 위한 원동력이 될 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장 규모는?
  • 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장 전망은?
  • 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 연속혈당측정시스템(CGMS) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 센서
  • 송신기 및 수신기
  • 일체형 인슐린 펌프

제7장 시장 분석 : 인구통계별

  • 아동 인구(<=14 years)
  • 성인 인구(14세 이상)

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 클리닉 및 진단센터
  • 집중 치료실
  • 재택 헬스케어

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • A. Menarini Diagnostics S.r.l.
    • Abbott Laboratories
    • DexCom Inc.
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Glysens Incorporated
    • LifeScan Inc.(Johnson & Johnson)
    • Medtronic PLC
    • Medtrum Technologies Inc.
    • Nemaura Medical Inc.
    • Novo Nordisk A/S
    • Senseonics Holdings Inc.
    • Waveform Technologies Inc.
LSH 25.05.30

The global continuous glucose monitoring systems market size was valued at USD 7.04 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 10.92 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 4.75% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 38.7% in 2024. The increasing awareness and adoption of CGM devices, rising prevalence of diabetes, significant technological advancements in CGM devices, and ongoing shift towards preventive healthcare are some of the factors boosting the continuous glucose monitoring systems market share.

Continuous glucose monitoring systems (CGMS) are technologically advanced devices that automatically track blood glucose levels. They consist of a transmitter-integrated sensor that functions through a transcutaneous or subcutaneous route to continuously measure the glucose concentration in interstitial fluid. The transmitter then sends the information to a wireless monitor that can be clipped to clothes. Continuous glucose monitoring systems assist in providing a complete profile of diabetes, alerting highs and lows of blood sugar levels, detecting patterns, and increasing patient insights regarding physical activity, medication choices, food portions and stress. As compared to conventional glucose monitoring devices, CGMS are prick-free as they can be placed over the skin, thus aiding in providing real-time information in a quick and painless fashion.

Continuous Glucose Monitoring Systems Market Trends:

The rising geriatric population across the globe that are more susceptible to developing diabetes is creating a positive outlook for the market. CGMS is commonly used for measuring glucose and insulin level in the body, which further sounds an alarm if it drops or rises to a dangerous level. In line with this, the widespread product utilization to identify hypoglycemia and hyperglycemic situations in real-time is favoring the market growth. Moreover, significant improvements and new technological advancements in CGMS that aid in detecting glycated hemoglobin (Hb1ac) in patients with diabetes are providing a considerable boost to the market growth. Additionally, the integration of artificial pancreas device systems with CGMS technology to pump insulin and administer optimum dosage to manage the blood sugar levels of patients is positively impacting the market growth. Apart from this, the introduction of non-invasive CGMS devices as a convenient alternative, extensive research and development (R&D) activities and the increasing demand for less or minimally invasive diagnostic tools are anticipated to drive the market further toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Sensors
  • Transmitters and Receivers
  • Integrated Insulin Pumps

Breakup by Demographics:

  • Child Population (<=14 years)
  • Adult Population (>14 years)

Breakup by End User:

  • Clinics and Diagnostics Centers
  • ICUs
  • Home Healthcare

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being A. Menarini Diagnostics S.r.l., Abbott Laboratories, DexCom Inc., F. Hoffmann-La Roche AG, Glysens Incorporated, LifeScan Inc. (Johnson & Johnson), Medtronic PLC, Medtrum Technologies Inc., Nemaura Medical Inc., Novo Nordisk A/S, Senseonics Holdings Inc. and Waveform Technologies Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the continuous glucose monitoring systems market?
  • 2.What is the future outlook of continuous glucose monitoring systems market?
  • 3.What are the key factors driving the continuous glucose monitoring systems market?
  • 4.Which region accounts for the largest continuous glucose monitoring systems market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global continuous glucose monitoring systems market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Continuous Glucose Monitoring Systems Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Sensors
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Transmitters and Receivers
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Integrated Insulin Pumps
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Demographics

  • 7.1 Child Population (<=14 years)
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Adult Population (>14 years)
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Clinics and Diagnostics Centers
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 ICUs
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Home Healthcare
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 A. Menarini Diagnostics S.r.l.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Abbott Laboratories
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 DexCom Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
    • 14.3.5 Glysens Incorporated
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 LifeScan Inc. (Johnson & Johnson)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Medtronic PLC
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Medtrum Technologies Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Nemaura Medical Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Novo Nordisk A/S
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Senseonics Holdings Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 Waveform Technologies Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
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