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세계의 항비만제 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 약제 클래스별, 약제 유형별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Anti-Obesity Drugs Market Size, Share, Trends and Forecast by Drug Class, Drug Type, Distribution Channel, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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항비만제 세계 시장 규모는 2024년 25억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 59억 달러에 달하고, 2025-2033년 9.89%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 36.7% 이상에 달했습니다. 항비만제 시장 점유율은 비만율 증가, 건강 인식, 체중 관리 솔루션에 대한 수요, 의약품 개발의 발전, 정부의 이니셔티브, R&D 투자, 병용 요법, 처방약 및 일반 의약품의 가용성 등으로 인해 증가하고 있습니다.

항비만제는 체중 감소 및 조절을 목적으로 하며, 일반적으로 병적 비만인 경우에만 의학적으로 처방됩니다. 이 약들은 특히 단 음식, 지방, 소금, 고칼로리 음식에 대한 욕구를 억제하고 강박적인 식습관을 조절하는 데 도움이 됩니다. 또한 혈압, 유해 지질 수치, 허리둘레, 당도, 비알코올성 지방간 질환(NAFLD)을 조절하고 주요 심혈관 질환(CVD) 위험과 당뇨병성 신장 질환의 진행을 최소화하는 등 독립적인 건강상의 이점을 제공할 수 있습니다.

항비만제 시장 동향 :

최근 항비만 약물의 발전으로 임상적으로 상당한 체중 감소를 달성할 수 있는 가능성이 나타났습니다. 이는 앉아서 생활하는 생활습관으로 인해 비만이 널리 퍼져있는 것과 함께 시장에 밝은 전망을 가져다주는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한 비만은 2형 당뇨병(T2D), 심혈관 질환(CVD), 식도, 결장 및 직장, 간, 담낭, 췌장, 신장암의 발병 위험을 높입니다. 또한 많은 정신질환, 신경질환, 폐질환, 위장질환, 신장질환, 근골격계질환, 내분비질환을 유발할 수 있습니다. 이 외에도 수면 부족, 일주기 리듬의 이상, 만성 스트레스, 항경련제나 향정신성 약물의 사용 증가 등이 체중 증가를 더욱 유발할 수 있습니다. 이는 식욕과 음식에 대한 욕구를 조절하는 항비만제(AOMs)의 승인 증가와 함께 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 이 외에도 체중 감량은 개인의 삶의 질, 운동 능력, 일상 생활 기능 및 심리적 웰빙을 개선하는 데 도움이 됩니다. 이 외에도 건강 지향 증가, 제약 산업의 번영, 과체중과 밀접한 관련이 있는 질병 관리에 대한 관심 증가는 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 항비만제 시장 규모는?
  • 항비만제 시장 전망은?
  • 항비만제 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 항비만제 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 항비만제 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 항비만제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 약제 클래스별

  • 말초 작용제
  • 중추 작용제

제7장 시장 분석 : 약제 클래스별

  • 처방약
  • 시판약

제8장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 약국

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Currax Pharmaceuticals LLC
    • Gelesis
    • GlaxoSmithKline plc
    • Merck & Co. Inc.
    • Norgine B.V.
    • Novo Nordisk A/S
    • Pfizer Inc.
    • Rhythm Pharmaceuticals Inc.
    • SHIONOGI & Co. Ltd.
    • Takeda Pharmaceutical Company Limited
    • Vivus LLC
LSH 25.06.04

The global anti-obesity drugs market size was valued at USD 2.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 5.9 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 9.89% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 36.7% in 2024. The anti-obesity drugs market share is increasing due to the rising obesity rates, health awareness, demand for weight management solutions, drug development advancements, government initiatives, R&D investments, combination therapies, and availability of prescription and over-the-counter drugs.

Anti-obesity drugs are intended to reduce or control weight and generally medically prescribed only in cases of morbid obesity. They help reduce cravings and control compulsive eating, especially for sweets and fatty, salty, and high-calorie food products. They can also provide independent health benefits, such as controlling blood pressure, harmful lipid levels, waist circumference, sugar levels and nonalcoholic fatty liver disease (NAFLD) and minimize the risk of major cardiovascular diseases (CVDs) and progression of diabetic kidney disease.

Anti-Obesity Drugs Market Trends:

Recent advances in anti-obesity drugs have enabled the potential of attaining clinically significant weight loss among individuals. This, in confluence with the widespread prevalence of obesity on account of sedentary lifestyles, represents one of the key factors creating a positive outlook for the market. In addition, obesity increases the risk of developing type 2 diabetes (T2D), cardiovascular diseases (CVD), and cancer of the esophagus, colon and rectum, liver, gallbladder, pancreas, and kidney. It can also result in numerous psychological, neurological, pulmonary, gastrointestinal, renal, musculoskeletal, and endocrine diseases. Besides this, sleep deprivation, circadian desynchronization, chronic stress, and the rising use of anti-epileptic and psychotropic drugs may further induce weight gain. This, coupled with the increasing number of approvals of anti-obesity medications (AOMs) that help regulate appetite and food cravings, is fueling the growth of the market. Apart from this, weight loss aids in improving the quality of life, mobility, daily function, and psychological well-being of individuals. This, along with the increasing health consciousness, thriving pharmaceutical industry, and the rising focus on the management of diseases closely integrated with excess body weight, is anticipated to stimulate the growth of the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Drug Class:

  • Peripherally Acting Drugs
  • Centrally Acting Drugs

Breakup by Drug Type:

  • Prescription Drugs
  • OTC Drugs

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacy
  • Retail Pharmacy
  • Online Pharmacy

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Boehringer Ingelheim International GmbH, Currax Pharmaceuticals LLC, Gelesis, GlaxoSmithKline plc, Merck & Co. Inc., Norgine B.V., Novo Nordisk A/S, Pfizer Inc., Rhythm Pharmaceuticals Inc., SHIONOGI & Co. Ltd., Takeda Pharmaceutical Company Limited and Vivus LLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the anti-obesity drugs market?
  • 2.What is the future outlook of anti-obesity drugs market?
  • 3.What are the key factors driving the anti-obesity drugs market?
  • 4.Which region accounts for the largest anti-obesity drugs market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global anti-obesity drugs market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Anti-Obesity Drugs Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Drug Class

  • 6.1 Peripherally Acting Drugs
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Centrally Acting Drugs
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Drug Type

  • 7.1 Prescription Drugs
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 OTC Drugs
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacy
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacy
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Online Pharmacy
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Boehringer Ingelheim International GmbH
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Currax Pharmaceuticals LLC
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Gelesis
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 GlaxoSmithKline plc
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Merck & Co. Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Norgine B.V.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Novo Nordisk A/S
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Pfizer Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Rhythm Pharmaceuticals Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 SHIONOGI & Co. Ltd.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Takeda Pharmaceutical Company Limited
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Vivus LLC
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
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