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세계의 비휘발성 메모리 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 유형별, 업계별, 지역별(2025-2033년)

Non-Volatile Memory Market Size, Share, Trends and Forecast by Type, Industry Vertical, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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비휘발성 메모리 세계 시장 규모는 2024년 781억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1,848억 5,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 9.54%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 아시아태평양이 시장을 독점하고 있으며, 2024년에는 51.5% 이상의 높은 시장 점유율을 차지했습니다. 노트북, 위성항법장치(GPS), 게임기, 전자기기 등에서 비용 및 전력 사용량 절감을 이유로 플래시 메모리의 사용량이 증가하고 있는 것이 시장을 자극하고 있습니다.

비휘발성 메모리(NVM)는 비휘발성 스토리지라고도 불리며, 전원이 꺼져도 저장된 데이터를 유지할 수 있는 컴퓨터 메모리의 일종으로, 정기적인 데이터 업데이트가 필요하지 않기 때문에 전 세계 소매, 정보기술(IT), 통신, 자동차, 헬스케어 산업에서 폭넓게 사용되고 있습니다. 사용되고 있습니다. 일반적으로 사용되는 NVM에는 읽기 전용 메모리(ROM), 플래시 메모리, 하드 디스크, 플로피 디스크 드라이브, 자기 테이프, 광학 디스크 드라이브, 종이 테이프 및 펀치 카드와 같은 기타 컴퓨터 저장 장치 등이 있습니다.

비휘발성 메모리 시장 동향 :

통신 및 기타 목적으로 고속 데이터 전송을 가능하게 하는 고급 프로세서와 NVM을 사용하는 스마트폰에 대한 의존도가 높아지고 있습니다. 이는 급성장하는 전자 산업과 함께 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 또한 NVM은 디지털 카메라의 메모리 칩과 USB(Universal Serial Bus) 메모리 스틱 등 장기 저장 및 2차 데이터 저장에도 활용되고 있습니다. 이 외에도 저렴한 가격과 낮은 소비전력으로 인해 노트북, 위성항법장치(GPS), 게임기, 전자기기, 전자악기 등에 플래시 메모리의 채용이 증가하고 있습니다. 이는 웨어러블 기기에서 NVM의 사용률 증가와 함께 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이와는 별도로 3D XPoint, 자기 저항 랜덤 액세스 메모리(MRAM), 나노 랜덤 액세스 메모리(NRAM)와 같은 고급 스토리지 기술의 도입은 시장 기업에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 또한, 신흥국 시장의 주요 기업들의 광범위한 R&D 활동과 전 세계 데이터센터의 급속한 확장은 업계의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 비휘발성 메모리 시장 규모는?
  • 비휘발성 메모리 시장 전망은?
  • 비휘발성 메모리 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 비휘발성 메모리 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 비휘발성 메모리 시장의 주요 업체는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 비휘발성 메모리 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • Electrically Addressed
  • Mechanically Addressed
  • 기타

제7장 시장 분석 : 업계별

  • 통신 및 IT
  • 헬스케어
  • 자동차
  • 가전
  • 에너지 및 전력
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Avalanche Technology
    • CrossBar Inc.
    • Dialog Semiconductor PLC(Renesas Electronics Corporation)
    • Fujitsu Limited
    • Honeywell International Inc.
    • Infineon Technologies AG
    • Intel Corporation
    • Microchip Technology Inc.
    • Micron Technology Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • STMicroelectronics
    • Texas Instruments Incorporated
    • Toshiba Corporation
    • Western Digital Corporation
LSH 25.06.05

The global non-volatile memory market size was valued at USD 78.10 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 184.85 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 9.54% during 2025-2033. Asia-Pacific currently dominates the market, holding a significant market share of over 51.5% in 2024. The rising usage of flash memory in laptops, global positioning systems (GPS), gaming gadgets, and electronic musical instruments due to its decreased cost and power usage is stimulating the market.

Non-volatile memory (NVM), also known as no-volatile storage, refers to a type of computer memory that can retain saved data even when the power is turned off. It does not require its data to be periodically refreshed and consequently finds extensive applications in retail, information technology (IT), telecommunications, automotive, and healthcare industries across the globe. Some of the commonly used NVM are read only memory (ROM), flash memory, hard disks, floppy disk drives, magnetic tapes, optical disc drives, and other computer storage methods, such as paper tapes and punch cards.

Non-Volatile Memory Market Trends:

There is a rise in the reliance on smartphones for communication and other purposes, which use advanced processors and NVM to enable fast data transfer. This, in confluence with the burgeoning electronics industry, represents one of the key factors impelling the growth of the market. Moreover, NVM is utilized in long-term or secondary data storage, such as memory chips for digital cameras and universal serial bus (USB) memory sticks. Besides this, there is an increase in the adoption of flash memory in laptops, global positioning systems (GPS), gaming devices, and electronic musical instruments on account of its lower price and power consumption. This, coupled with the rising usage of NVM in wearable devices, is positively influencing the market. Apart from this, the introduction of advanced storage technologies, such as 3D XPoint, magnetoresistive random-access memory (MRAM), and nano random-access memory (NRAM), is offering lucrative growth opportunities to market players. Furthermore, extensive research and development (R&D) activities undertaken by leading market players and rapid expansion of data centers around the world are anticipated to facilitate the growth of the industry.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Electrically Addressed
  • Mechanically Addressed
  • Others

Breakup by Industry Vertical:

  • Telecom and IT
  • Healthcare
  • Automotive
  • Consumer Electronics
  • Energy and Power
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Avalanche Technology, CrossBar Inc., Dialog Semiconductor PLC (Renesas Electronics Corporation), Fujitsu Limited, Honeywell International Inc., Infineon Technologies AG, Intel Corporation, Microchip Technology Inc., Micron Technology Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., STMicroelectronics, Texas Instruments Incorporated, Toshiba Corporation, and Western Digital Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the non-volatile memory market?
  • 2.What is the future outlook of the non-volatile memory market?
  • 3.What are the key factors driving the non-volatile memory market?
  • 4.Which region accounts for the largest non-volatile memory market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global non-volatile memory market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Non-Volatile Memory Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Electrically Addressed
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Mechanically Addressed
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Others
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Industry Vertical

  • 7.1 Telecom and IT
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Healthcare
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Automotive
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Consumer Electronics
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Energy and Power
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Avalanche Technology
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 CrossBar Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Dialog Semiconductor PLC (Renesas Electronics Corporation)
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
    • 13.3.4 Fujitsu Limited
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Honeywell International Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Infineon Technologies AG
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Intel Corporation
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Microchip Technology Inc.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Micron Technology Inc.
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis
    • 13.3.11 STMicroelectronics
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis
    • 13.3.12 Texas Instruments Incorporated
      • 13.3.12.1 Company Overview
      • 13.3.12.2 Product Portfolio
      • 13.3.12.3 Financials
      • 13.3.12.4 SWOT Analysis
    • 13.3.13 Toshiba Corporation
      • 13.3.13.1 Company Overview
      • 13.3.13.2 Product Portfolio
      • 13.3.13.3 Financials
      • 13.3.13.4 SWOT Analysis
    • 13.3.14 Western Digital Corporation
      • 13.3.14.1 Company Overview
      • 13.3.14.2 Product Portfolio
      • 13.3.14.3 Financials
      • 13.3.14.4 SWOT Analysis
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