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농업용 포장 시장 보고서(2025-2033년) : 재료 유형, 제품, 포장 강도, 용도, 지역별

Agricultural Packaging Market Report by Material Type, Product, Barrier Strength, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 농업용 포장 시장 규모는 2024년 262억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장 규모가 2033년까지 356억 달러에 이르고, 2025-2033년 성장률(CAGR)은 3.32%가 될 것으로 예측했습니다.

농업용 포장은 비료, 농약, 수확물 및 기타 제품의 보관 및 포장을 의미합니다. 일반적인 농업용 포장 유형은 판지, 금속, 유리, 황마를 사용하여 제조되는 사일로 백, 벌크 백, 파우치, 병, 드럼, 캔, 트레이, 클램 쉘 등을 포함합니다. 또한 고밀도 폴리에틸렌(HDPE), 저밀도 폴리에틸렌(LDPE) 및 폴리프로필렌(PP)을 사용하여 제조할 수 있습니다. 이 제품은 통기성이 뛰어나 수확후처리, 보관 및 운송 중 부패로부터 내용물을 보호합니다. 또한 제품의 유통 기한을 연장하고 브랜드 표시 및 식품 라벨링을 용이하게 하며 포장 내의 온도를 관리할 수 있습니다.

세계적인 농산물 거래 증가와 함께 농업 산업의 대규모 성장이 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 세계 인구 증가와 식품 수요의 급속한 확대로 수확물을 여러 지리적 장소로 안전하게 운송하기 위해 농업용 포장 제품을 이용하는 다양한 수출입 활동이 크게 증가하고 있습니다. 또한, 농약과 생물 제제의 보급도 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다. 농업 종사자는 백, 박스, 파우치와 같은 부드러운 포장 제품을 사용하여 농약을 보관하고 독성 농약과 비료에 노출되는 기회를 최소화합니다. 게다가 온도 조절 특성을 가진 지속 가능한 포장재 개발 등의 제품 혁신도 주요 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이 제품은 습기와 공기에 대한 보호 능력을 제공하고 내용물을 고갈되지 않도록 보호합니다. 다른 요인으로는 포장 산업에서의 광범위한 R&D 활동이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 농업용 포장 시장 규모는?
  • 농업용 포장 시장 전망은?
  • 농업용 포장 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 농업용 포장 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계의 농업용 포장 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 산업 동향

제5장 세계의 농업용 포장 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 재료 유형별

  • 플라스틱
    • 주요 유형
      • 연질 플라스틱
      • 경질 플라스틱
  • 금속
  • 종이 및 판지
  • 복합재료
  • 기타

제7장 시장 분석 : 제품별

  • 파우치 및 백
  • 드럼
  • 병 및 캔
  • 기타

제8장 시장 분석 : 보호 강도별

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 식품
  • 비료, 농약, 생물제제
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 분석 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 지표

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Amcor Group GmbH
    • Bemis Company, Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Greif, Inc.
    • Mondi plc
    • LC Packaging International BV
    • Flex-Pack
    • NNZ BV
    • Silgan Holdings Inc.
    • ProAmpac Intermediate, Inc.
    • Purity Flexpack Limited
    • ePac Holdings, LLC
CSM 25.08.27

The global agricultural packaging market size reached USD 26.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 35.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.32% during 2025-2033.

Agricultural packaging refers to the storing and packaging of fertilizers, pesticides, yield and other products. Some of the common types of agricultural packaging include silo bags, bulk bags, pouches, bottles, drums, cans, trays, clamshells, etc. that are manufactured using paperboard, metal, glass and jute. They can also be produced using high-density polyethylene (HDPE), low-density polyethylene (LDPE) and polypropylene (PP). These products offer ample ventilation and protection to the contents from spoilage during post-harvest treatments, storage and transportation. They also aid in increasing the shelf life of the product, facilitating branding and food labeling and controlling temperatures within the packaging.

Significant growth in the agricultural industry, along with the increasing trade of agricultural products across the globe, is one of the key factors driving the growth of the market. Owing to the growing global population and rapidly expanding demand for food, there is a significant increase in various import and export activities that utilize agricultural packaging products to transport harvest shipments securely over several geographical locations. Furthermore, widespread adoption of agrochemicals and biologicals is also providing a boost to the market growth. Farmers are utilizing flexible packaging products, such as bag-in-box and pouches, to store agrochemicals and minimize the exposure to toxic pesticides and fertilizers. Additionally, product innovations, such as the development of sustainable packaging materials with temperature adjustment properties, is also acting as a major growth-inducing factor. These products provide a barrier against moisture and air, which protects the contents from depletion. Other factors, extensive research and development (R&D) activities in the packaging industry, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Material Type:

  • Plastic
    • Flexible Plastic
    • Rigid Plastic
  • Metal
  • Paper and Paperboards
  • Composite Materials
  • Others

Breakup by Product:

  • Pouches and Bags
  • Drums
  • Bottles and Cans
  • Others

Breakup by Barrier Strength:

  • Low
  • Medium
  • High

Breakup by Application:

  • Food Products
  • Fertilizers, Pesticides and Biologicals
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Amcor Group GmbH, Bemis Company, Inc., Sonoco Products Company, Greif, Inc., Mondi plc, LC Packaging International BV, Flex-Pack, NNZ BV, Silgan Holdings Inc., ProAmpac Intermediate, Inc., Purity Flexpack Limited, and ePac Holdings, LLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the agricultural packaging market?
  • 2.What is the future outlook of agricultural packaging market?
  • 3.What are the key factors driving the agricultural packaging market?
  • 4.Which region accounts for the largest agricultural packaging market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global agricultural packaging market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Agricultural Packaging Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Material Type

  • 6.1 Plastic
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Major Types
      • 6.1.2.1 Flexible Plastic
      • 6.1.2.2 Rigid Plastic
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Metal
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Paper and Paperboards
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Composite Materials
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product

  • 7.1 Pouches and Bags
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Drums
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Bottles and Cans
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Barrier Strength

  • 8.1 Low
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Medium
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 High
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Food Products
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Fertilizers, Pesticides and Biologicals
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Others
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Indicators

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Amcor Group GmbH
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Bemis Company, Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Sonoco Products Company
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Greif, Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Mondi plc
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 LC Packaging International BV
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Flex-Pack
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
    • 15.3.8 NNZ BV
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Silgan Holdings Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 ProAmpac Intermediate, Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Purity Flexpack Limited
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
    • 15.3.12 ePac Holdings, LLC
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
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