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플레이아웃 자동화 및 채널 인 어 박스 시장 보고서 : 구성요소, 오퍼레이션, 용도, 채널 유형, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Playout Automation and Channel-in-a-Box Market Report by Component, Operation, Application, Channel Type, End-User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 플레이아웃 자동화 및 채널 인 어 박스 시장 규모는 2024년 222억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 620억 달러에 달할 것이며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 12.1%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

플레이아웃 자동화 및 채널 인 어 박스(CiaB)는 단일 또는 여러 개의 TV 채널을 방송하는 데 사용되는 통합 플레이아웃 서버 솔루션을 말합니다. 또한, 시청자에게 방송하기 전에 방송 프로그램 스케줄링 및 자동화, 브랜딩, 로고, 3D 캐릭터, 오버레이, 광고 삽입을 통해 원활한 워크플로우를 제공합니다. 이를 통해 시스템 설치 및 유지보수를 간소화하고, 관련 컨텐츠 획득을 간소화하며, 방송사는 리소스를 최대로 최적화하여 새로운 채널을 개설할 수 있습니다. 라디오나 TV에서는 시청자에게 전달되는 컨텐츠의 품질을 관리하거나 상업적 과금을 모니터링하기 위해 광범위하게 적용되고 있습니다.

전 세계 방송 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 기존 시스템에 비해 최신 CiaB 시스템은 서버, 믹서, 라우터, 컨텐츠 인서트를 자동으로 조합하여 원하는 출력을 생성할 수 있습니다. 또한, 다양한 중소기업의 급속한 업계 진입과 고품질 채널 프리젠테이션에 대한 수요 증가도 시장 성장을 촉진하고 있습니다. CiaB는 고급 플레이아웃 솔루션과 고도의 커스터마이징 및 통합성을 제공합니다. 또한, 실감나는 경험을 위한 음질과 기능 활용 등 다양한 기술의 발전도 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 서비스 제공업체는 소비자에게 고해상도(HD) 및 초고해상도(UHD) 컨텐츠와 게임을 제공하는 데 중점을 두고 있습니다. 급속한 도시화와 소비자의 소비 능력 증가 등 다른 요인들도 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 플레이아웃 자동화 및 채널 인 어 박스 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 변화할 것인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • COVID-19가 세계 플레이아웃 자동화 및 채널 인 어 박스 시장에 미치는 영향은?
  • 구성요소별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 사업별 시장 내역은 어떻게 되는가?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 채널 유형별 시장 분석은?
  • 최종사용자별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
  • 세계 플레이아웃 자동화 및 채널 인 어 박스 시장의 구조와 주요 플레이어는?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 플레이아웃 자동화 및 채널 인 어 박스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 지불 자동화
  • 서버
  • 캐릭터 제너레이터
  • 로고 삽입기
  • 채널 인 어 박스
  • 기타

제7장 시장 내역 : 오퍼레이션

  • 방송
  • 비디오 및 이미지 처리
  • 그래픽
  • 기타

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 엔터테인먼트
  • 뉴스
  • 스포츠
  • 애니메이션
  • 라이프스타일
  • 기타

제9장 시장 내역 : 채널 유형별

  • 싱글 채널
  • 복수 채널
  • 다목적/첨단 채널

제10장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 국영 방송국
  • 국제 방송국

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제12장 SWOT 분석

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Anyware Video company
    • Aveco s.r.o
    • Axel Technology Srl
    • BroadStream Solutions Inc.
    • Evertz Microsystems Ltd
    • Florical Systems Inc
    • Harmonic Inc
    • Imagine Communications(The Gores Group)
    • Pebble Beach Systems Ltd.(Vislink plc)
    • Pixel Power Ltd.(Rohde & Schwarz)
    • PlayBox Technology(UK) Ltd
KSM 25.09.04

The global playout automation and channel-in-a-box market size reached USD 22.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 62.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 12.1% during 2025-2033.

The playout automation and channel-in-a-box (CiaB) refers to an integrated playout server solution that is used for broadcasting single or multiple television channels. It also provides a seamless workflow by scheduling and automating on-air shows, inserting branding, logos, 3D characters, overlays, and advertisements before broadcasting it to the audience. This, in turn, streamlines the installation and maintenance of the system, simplifies the acquisition of associated content, and enables the broadcaster to launch new channels with maximum resource optimization. It finds extensive applications in radio and television to manage the quality of content being delivered to the viewers and monitor commercial billing.

Significant growth in the broadcasting industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. In comparison to the traditionally used systems, modern CiaB systems can automatically combine servers, mixers, routers, and content inserts to produce the desired output. Furthermore, the rapid entry of various small and medium-sized enterprises in the industry, along with the increasing need for high-quality channel presentation, is also providing a boost to the market growth. CiaB offers advanced playout solutions and a high level of customization and integration. Additionally, various technological advancements, such as the utilization of sonic quality and features for an immersive experience, are acting as other growth-inducing factors. Service providers are emphasizing on providing consumers with High-Definition (HD) and Ultra-High-Definition (UHD) content and games. Other factors, including rapid urbanization and increasing expenditure capacities of the consumers, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Payment Automation
  • Servers
  • Character Generators
  • Logo Inserters
  • Channel-In-A-Box
  • Others

Breakup by Operation:

  • Broadcasting
  • Video and Image Processing
  • Graphics
  • Others

Breakup by Application:

  • Entertainment
  • News
  • Sports
  • Cartoons
  • Lifestyle
  • Others

Breakup by Channel Type:

  • Single Channel
  • Multiple Channel
  • Multi-purpose/Advanced Channel

Breakup by End-User:

  • National Broadcasters
  • International Broadcasters

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Anyware Video company, Aveco s.r.o, Axel Technology Srl, BroadStream Solutions Inc., Evertz Microsystems Ltd, Florical Systems Inc, Harmonic Inc, Imagine Communications (The Gores Group), Pebble Beach Systems Ltd. (Vislink plc), Pixel Power Ltd. (Rohde & Schwarz), PlayBox Technology (UK) Ltd, etc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global playout automation and channel-in-a-box market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global playout automation and channel-in-a-box market?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on the operation?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the channel type?
  • What is the breakup of the market based on the end-user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global playout automation and channel-in-a-box market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Playout Automation and Channel-in-a-Box Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Payment Automation
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Servers
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Character Generators
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Logo Inserters
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Channel-In-A-Box
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Others
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Operation

  • 7.1 Broadcasting
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Video and Image Processing
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Graphics
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Entertainment
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 News
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Sports
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Cartoons
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Lifestyle
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Channel Type

  • 9.1 Single Channel
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Multiple Channel
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Multi-purpose/Advanced Channel
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by End-User

  • 10.1 National Broadcasters
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 International Broadcasters
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Anyware Video company
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Aveco s.r.o
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Axel Technology Srl
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 BroadStream Solutions Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Evertz Microsystems Ltd
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Florical Systems Inc
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Harmonic Inc
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Imagine Communications (The Gores Group)
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Pebble Beach Systems Ltd. (Vislink plc)
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
    • 15.3.10 Pixel Power Ltd. (Rohde & Schwarz)
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 PlayBox Technology (UK) Ltd
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
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