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비침습적 산전 검사 시장 보고서 : 제품 유형, 검사 유형, 기술, 방법, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Non-Invasive Prenatal Testing Market Report by Product Type, Test Type, Technology, Method, Application, End-User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 비침습적 산전 검사 시장 규모는 2024년 45억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 154억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 13.85%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측했습니다.

비침습적 산전 검사(NIPT)는 태아의 이상 유무를 확인하기 위해 임산부의 혈액 샘플을 채취하여 시행하는 산전 선별검사의 한 형태입니다. 이 검사는 주로 산모의 혈액 내 DNA 조각을 분석하여 다운증후군(또는 21번 삼염색체), 에드워즈 증후군(또는 18번 삼염색체), 파타우 증후군(또는 13번 삼염색체), 터너 증후군과 같은 유전성 질환을 진단하는 데 사용됩니다. 이 방법은 융모막 융모막 채취(CVS)와 같은 여러 가지 불안정하고 침습적인 시술을 필요로 하지 않으며, 임신 9주 이후부터 시행할 수 있습니다.

태아 유전성 질환의 유병률 증가는 시장 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 생명과학 및 헬스케어 산업 분야의 기술 발전도 시장을 견인하고 있습니다. 예를 들어, DNA 시퀀싱 기술 개발, 재생의학, 분자 연구의 비약적인 발전은 모든 심각한 질병의 가능성을 미숙한 단계에서 극복할 수 있는 무한한 가능성을 창출하고 있습니다. 또한, 산전 검사 수용률의 증가, 건강 인식의 증가, 대중의 이러한 검사의 장점과 중요성에 대한 인식도 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 척추이분증, 구개열, 겸상 적혈구 빈혈을 포함한 기타 유전성 질환을 진단하고 태아 발달 초기에 치료할 수 있는 대안으로 임산부뿐만 아니라 의료 서비스 제공자들도 채택하고 있습니다. 또한, 산모의 고령 출산(35세 이상) 추세의 변화도 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 모체 연령의 증가는 고혈압, 생식능력 저하, 유산 위험, 태아의 염색체 이상 위험 증가 등 많은 건강상의 합병증을 유발할 수 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계 비침습적 산전 검사 시장 규모는?
  • 2025-2033년 비침습적 산전 검사 세계 시장 성장률 전망은?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • COVID-19가 비침습적 산전 검사 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장에서의 제품 유형별 분류는?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장에서의 검사 유형별 분류는?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장에서의 기술별 분류는?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장에서의 방법별 분류는?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장에서의 용도별 분류는?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장의 최종사용자별 분류는?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장의 주요 지역은?
  • 비침습적 산전 검사 세계 시장 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 비침습적 산전 검사 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 소모품
  • 기기

제7장 시장 내역 : 검사 유형별

  • Materni 21
  • Harmony
  • Panaroma
  • Verifi
  • NIFTY
  • 기타

제8장 시장 내역 : 기술별

  • NGS
  • WGS
  • 기타

제9장 시장 내역 : 방법별

  • 초음파 검출
  • 생화학 스크리닝 검사
  • 산모 혈장 검사의 유리 DNA
  • 산모 혈액 검사의 태아 세포
  • 기타

제10장 시장 내역 : 용도별

  • 삼염색체
  • 미세결실 증후군
  • 기타

제11장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 병원
  • 진단 검사실
  • 기타

제12장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제13장 SWOT 분석

제14장 밸류체인 분석

제15장 Porter's Five Forces 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Agilent Technologies, Inc.
    • Berry Genetics Inc.
    • BGI Genomics Co. Ltd.
    • Eurofins Scientific Services Limited
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • GE Healthcare
    • Igenomix
    • Illumina Inc.
    • Laboratory Corporation
    • Natera Inc.
    • Perkinelmer Inc.
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
    • Yourgene Health plc
KSM 25.09.04

The global non-invasive prenatal testing market size reached USD 4.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 15.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.85% during 2025-2033.

Non-invasive prenatal testing (NIPT) is a form of prenatal screening conducted on a pregnant woman's blood sample to detect the presence of fetal abnormalities. The test is primarily used to diagnose genetic disorders such as Down syndrome (or trisomy 21), Edwards syndrome (or trisomy 18), Patau syndrome (or trisomy 13) and Turner syndrome, by analyzing DNA fragments in the mother's blood. The procedure eliminates the need for various precarious and invasive procedures, such as chorionic villus sampling (CVS) and can be performed after nine weeks of pregnancy.

The growing prevalence of genetic disorders of the fetus is one of the key factors driving the market growth. Furthermore, technological advancements in the field of life sciences and healthcare industry is also providing a boost to the market. For instance, the development of DNA sequencing technologies, regenerative medicines and breakthroughs in molecular research have created immense possibilities to combat the chances of any serious disease at the primitive stage itself. Additionally, the increasing acceptance rate for prenatal testing, along with rising health consciousness and awareness regarding the benefits and significance of such testing among the masses, is also driving the market growth. Healthcare providers, as well as expecting parents, are adopting alternatives to diagnose other genetic disorders, including spina bifida, cleft palate, and sickle cell anemia, and treat them in the early stages of fetal development. Moreover, the shifting trend toward childbearing at high maternal age (35 years or older) is also positively impacting the market growth. Advancing maternal age can lead to numerous health complications, such as high blood pressure, reduced fertility, risk of miscarriage and increased risk of chromosomal anomalies in the fetus.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Consumables
  • Instruments

Breakup by Test Type:

  • Materni 21
  • Harmony
  • Panaroma
  • Verifi
  • NIFTY
  • Others

Breakup by Technology:

  • NGS
  • WGS
  • Others

Breakup by Method:

  • Ultrasound Detection
  • Biochemical Screening Tests
  • Cell-Free DNA in Maternal Plasma Tests
  • Fetal Cells in Maternal Blood Tests
  • Others

Breakup by Application:

  • Trisomy
  • Microdeletion Syndrome
  • Others

Breakup by End-User:

  • Hospitals
  • Diagnostic Laboratories
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the top non invasive prenatal testing companies key players being Agilent Technologies, Inc., Berry Genetics, Inc., BGI Genomics Co., Ltd., Eurofins Scientific Services Limited, F. Hoffmann-La Roche Ltd, GE Healthcare, Igenomix, Illumina Inc., Laboratory Corporation, Natera Inc., PerkinElmer Inc., Thermo Fisher Scientific Inc., and Yourgene Health plc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global non-invasive prenatal testing market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global non-invasive prenatal testing market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global non-invasive prenatal testing market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global non-invasive prenatal testing market?
  • 5.What is the breakup of the global non-invasive prenatal testing market based on the product type?
  • 6.What is the breakup of the global non-invasive prenatal testing market based on the test type?
  • 7.What is the breakup of the global non-invasive prenatal testing market based on the technology?
  • 8.What is the breakup of the global non-invasive prenatal testing market based on the method?
  • 9.What is the breakup of the global non-invasive prenatal testing market based on the application?
  • 10.What is the breakup of the global non-invasive prenatal testing market based on the end-user?
  • 11.What are the key regions in the global non-invasive prenatal testing market?
  • 12.Who are the key companies/players in the global non-invasive prenatal testing market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Non-Invasive Prenatal Testing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Consumables
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Instruments
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Test Type

  • 7.1 Materni 21
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Harmony
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Panaroma
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Verifi
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 NIFTY
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Technology

  • 8.1 NGS
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 WGS
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Method

  • 9.1 Ultrasound Detection
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Biochemical Screening Tests
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Cell-Free DNA in Maternal Plasma Tests
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Fetal Cells in Maternal Blood Tests
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Application

  • 10.1 Trisomy
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Microdeletion Syndrome
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Others
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast

11 Market Breakup by End-User

  • 11.1 Hospitals
    • 11.1.1 Market Trends
    • 11.1.2 Market Forecast
  • 11.2 Diagnostic Laboratories
    • 11.2.1 Market Trends
    • 11.2.2 Market Forecast
  • 11.3 Others
    • 11.3.1 Market Trends
    • 11.3.2 Market Forecast

12 Market Breakup by Region

  • 12.1 North America
    • 12.1.1 United States
      • 12.1.1.1 Market Trends
      • 12.1.1.2 Market Forecast
    • 12.1.2 Canada
      • 12.1.2.1 Market Trends
      • 12.1.2.2 Market Forecast
  • 12.2 Asia Pacific
    • 12.2.1 China
      • 12.2.1.1 Market Trends
      • 12.2.1.2 Market Forecast
    • 12.2.2 Japan
      • 12.2.2.1 Market Trends
      • 12.2.2.2 Market Forecast
    • 12.2.3 India
      • 12.2.3.1 Market Trends
      • 12.2.3.2 Market Forecast
    • 12.2.4 South Korea
      • 12.2.4.1 Market Trends
      • 12.2.4.2 Market Forecast
    • 12.2.5 Australia
      • 12.2.5.1 Market Trends
      • 12.2.5.2 Market Forecast
    • 12.2.6 Indonesia
      • 12.2.6.1 Market Trends
      • 12.2.6.2 Market Forecast
    • 12.2.7 Others
      • 12.2.7.1 Market Trends
      • 12.2.7.2 Market Forecast
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
      • 12.3.1.1 Market Trends
      • 12.3.1.2 Market Forecast
    • 12.3.2 France
      • 12.3.2.1 Market Trends
      • 12.3.2.2 Market Forecast
    • 12.3.3 United Kingdom
      • 12.3.3.1 Market Trends
      • 12.3.3.2 Market Forecast
    • 12.3.4 Italy
      • 12.3.4.1 Market Trends
      • 12.3.4.2 Market Forecast
    • 12.3.5 Spain
      • 12.3.5.1 Market Trends
      • 12.3.5.2 Market Forecast
    • 12.3.6 Russia
      • 12.3.6.1 Market Trends
      • 12.3.6.2 Market Forecast
    • 12.3.7 Others
      • 12.3.7.1 Market Trends
      • 12.3.7.2 Market Forecast
  • 12.4 Latin America
    • 12.4.1 Brazil
      • 12.4.1.1 Market Trends
      • 12.4.1.2 Market Forecast
    • 12.4.2 Mexico
      • 12.4.2.1 Market Trends
      • 12.4.2.2 Market Forecast
    • 12.4.3 Others
      • 12.4.3.1 Market Trends
      • 12.4.3.2 Market Forecast
  • 12.5 Middle East and Africa
    • 12.5.1 Market Trends
    • 12.5.2 Market Breakup by Country
    • 12.5.3 Market Forecast

13 SWOT Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Strengths
  • 13.3 Weaknesses
  • 13.4 Opportunities
  • 13.5 Threats

14 Value Chain Analysis

15 Porters Five Forces Analysis

  • 15.1 Overview
  • 15.2 Bargaining Power of Buyers
  • 15.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 15.4 Degree of Competition
  • 15.5 Threat of New Entrants
  • 15.6 Threat of Substitutes

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Agilent Technologies, Inc.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 Berry Genetics Inc.
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 BGI Genomics Co. Ltd.
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
      • 16.3.3.3 Financials
    • 16.3.4 Eurofins Scientific Services Limited
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
      • 16.3.4.3 Financials
    • 16.3.5 F. Hoffmann-La Roche Ltd
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 SWOT Analysis
    • 16.3.6 GE Healthcare
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
    • 16.3.7 Igenomix
      • 16.3.7.1 Company. Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
      • 16.3.7.3 Financials
    • 16.3.8 Illumina Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
      • 16.3.8.4 SWOT Analysis
    • 16.3.9 Laboratory Corporation
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Natera Inc.
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
      • 16.3.10.3 Financials
    • 16.3.11 Perkinelmer Inc.
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
      • 16.3.11.3 Financials
      • 16.3.11.4 SWOT Analysis
    • 16.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 16.3.12.1 Company Overview
      • 16.3.12.2 Product Portfolio
      • 16.3.12.3 Financials
      • 16.3.12.4 SWOT Analysis
    • 16.3.13 Yourgene Health plc
      • 16.3.13.1 Company Overview
      • 16.3.13.2 Product Portfolio
      • 16.3.13.3 Financials
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