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모바일 애플리케이션 개발 플랫폼 시장 보고서 : 전개 유형, 용도, 조직 규모, 최종 이용 산업, 지역별(2025-2033년)

Mobile Application Development Platform Market Report by Deployment Type, Application, Organization Size, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 모바일 애플리케이션 개발 플랫폼 시장 규모는 2024년 148억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 시장이 2033년까지 817억 달러에 달하고, 2025-2033년 19.82%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

모바일 애플리케이션 개발 플랫폼(MADP)은 모바일 기기에서 동작하는 소프트웨어 용도의 설계, 제작, 유지보수를 지원합니다. 코드, 바이너리, 에셋 등 설치 가능한 소프트웨어 번들을 개발하고, 백엔드 서비스를 구현하고, 대상 디바이스에서 용도를 테스트합니다. 이러한 용도는 휴대폰 제조 시 사전 설치되거나 용도 스토어에 배포됩니다. 최근에는 모바일 애플리케이션 프로그래머가 백엔드 인프라를 클라우드 서비스 제공업체에 아웃소싱함으로써 개발자가 확장성, 보안, 안정성에 대한 걱정 없이 혁신적인 기능과 특징을 구축할 수 있게 되었습니다.

은행 서비스에서 스마트폰에 대한 의존도가 높아지면서 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI) 부문에서 MADP에 대한 수요가 증가하는 주요 요인 중 하나입니다. 이 외에도 MADPs는 헬스케어 분야에도 적용되어 만성 질환을 가진 개인을 효율적으로 치료하는 데 도움이 되는 모바일 헬스(mHealth) 용도를 만들고 있습니다. 또한, 급속한 디지털화와 전자상거래 산업의 부상으로 중소기업(SME)이 온라인 쇼핑 용도를 개발하여 소비자 기반을 확대하도록 장려하고 있습니다. 이는 혁신적인 소셜 네트워킹 및 게임 용도에 대한 수요 증가와 함께 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 시장 개발 기업들은 개발자들이 인공지능(AI) 기능을 갖춘 멀티채널 용도를 구축할 수 있는 첨단 MADP를 도입하고 있습니다. 또한, 모바일 애플리케이션를 사용하여 기능에 액세스하는 웨어러블 및 스피커와 같은 스마트 기기 증가 추세는 향후 주요 제조업체에 유리한 기회를 제공할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 모바일 애플리케이션 개발 플랫폼 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 변화할 것인가?
  • 코로나19가 전 세계 모바일 애플리케이션 개발 플랫폼 시장에 미친 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 전개 유형에 따른 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 조직 규모별 시장 현황은?
  • 최종 사용 산업별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 모바일 애플리케이션 개발 플랫폼 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 모바일 애플리케이션 개발 플랫폼 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 전개 유형별

  • 클라우드 기반
  • On-Premise

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 네트워크 보안
  • 웹 보안
  • 메일 보안
  • 데이터베이스 및 클라우드 보안
  • 기타

제8장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제9장 시장 분석 : 최종 이용 산업별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • 항공우주 및 방위
  • 헬스케어
  • IT 및 통신
  • 소매
  • 여행 및 호스피탈리티
  • 미디어 및 엔터테인먼트
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Appcelerator Inc.(Axway Inc.)
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • International Business Machines Corporation
    • Microsoft Corporation
    • MicroStrategy Incorporated
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.com Inc.
    • SAP SE
    • Temenos AG
    • ViaSat Inc.
LSH 25.09.05

The global mobile application development platform market size reached USD 14.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 81.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.82% during 2025-2033.

Mobile application development platform (MADP) assists in designing, creating and maintaining software applications that run on mobile devices. It develops installable software bundles, such as codes, binaries and assets, implements backend services, and tests applications on targeted devices. These applications are either pre-installed during the manufacturing of mobile phones or delivered to application stores. Nowadays, mobile application programmers are outsourcing backend infrastructure to cloud service providers for helping developers build innovative features and functionality without worrying about scalability, security, and reliability.

The rising dependence on smartphones for banking services represents one of the key factors escalating the demand for MADPs in the banking, financial services and insurance (BFSI) sector. Apart from this, they find application in the healthcare sector to create mobile health (mHealth) applications that help treat individuals with chronic illnesses efficiently. Furthermore, rapid digitization and the emerging e-commerce industry are encouraging small and medium-sized enterprises (SMEs) to develop online shopping applications and expand their consumer base. This, in confluence with the escalating demand for innovative social networking and gaming applications, is also contributing to the market growth. Besides this, market players are introducing advanced MADPs that allow developers to build multi-channel applications with artificial intelligence (AI) capabilities. Moreover, the rising trend of smart devices, such as wearables and speakers, that use mobile applications to access features, is anticipated to provide lucrative opportunities to leading manufacturers in the future.

Key Market Segmentation:

Breakup by Deployment Type:

  • Cloud-Based
  • On-Premises

Breakup by Application:

  • Network Security
  • Web Security
  • Email Security
  • Database and Cloud Security
  • Others

Breakup by Organization Size:

  • Small and Medium Enterprises
  • Large Enterprises

Breakup by End Use Industry:

  • BFSI
  • Aerospace and Defense
  • Healthcare
  • IT and Telecom
  • Retail
  • Travel and Hospitality
  • Media and Entertainment
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Appcelerator Inc. (Axway Inc.), Hewlett Packard Enterprise Company, International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, MicroStrategy Incorporated, Oracle Corporation, Salesforce.com Inc., SAP SE, Temenos AG and ViaSat Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global mobile application development platform market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global mobile application development platform market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the deployment type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the organization size?
  • What is the breakup of the market based on the end use industry?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global mobile application development platform market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Mobile Application Development Platform Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Deployment Type

  • 6.1 Cloud-Based
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 On-Premises
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Network Security
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Web Security
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Email Security
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Database and Cloud Security
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Small and Medium Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Industry

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Aerospace and Defense
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Healthcare
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 IT and Telecom
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Retail
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Travel and Hospitality
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Media and Entertainment
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast
  • 9.8 Others
    • 9.8.1 Market Trends
    • 9.8.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Appcelerator Inc. (Axway Inc.)
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Hewlett Packard Enterprise Company
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 International Business Machines Corporation
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Microsoft Corporation
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 MicroStrategy Incorporated
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Oracle Corporation
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Salesforce.com Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 SAP SE
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Temenos AG
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 ViaSat Inc.
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 SWOT Analysis
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