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스틱 포장 시장 보고서 : 재료 종류별, 충전물 종류별, 용량별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Stick Packaging Market Report by Material Type (Polyester, Biaxially Oriented Polypropylene, Paper, Aluminum, Metallized Polyester, Polyethylene, Polypropylene, and Others), Filling Type, Capacity, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 125 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 스틱 포장 시장 규모는 2024년 16억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 27억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 5.47%에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

스틱 포장은 소량의 건조 제품, 액체 제품, 반 액체 제품을 저장하는 데 사용되는 튜브 모양의 밀봉 된 연포장 용기를 말합니다. 스틱 포장은 소량의 건조 액체 또는 반 액체 제품을 저장하는 데 사용되는 튜브 모양의 밀봉 된 연포장 용기를 말합니다. 기존 포장재에 비해 스틱 포장 솔루션은 비용 효율적이고, 지속가능하고, 편리하며, 이산화탄소 배출량이 적습니다. 또한, 큰 저장팩보다 습기나 오염, 낭비로 인한 내용물 부패가 적어 더 효과적입니다. 그 결과, 스틱 포장은 의약품, 건강보조식품, 식음료, 소비재 등 다양한 산업 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

식음료 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한, 플렉서블 포장에 대한 수요 증가는 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 이에 따라 비용 효율적이고, 미적 감각이 뛰어나며, 맞춤형 제작이 가능하고, 내구성이 뛰어나고, 운송이 용이하여 경질에서 연질로 선호도가 변화하고 있으며, 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 친환경 스틱 포장 개발 등 다양한 제품 혁신도 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 각 제품 제조사들은 내용물의 보존 기간을 연장하기 위해 습기와 산소에 강한 멀티 라미네이트 필름을 사용하여 다양한 변형을 개발하고 있습니다. 그 외 급속한 도시화, 소비자의 가처분 소득 증가, 의약품 및 건강보조식품 보존을 위한 1회분 포장에 대한 수요 증가 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 스틱 포장 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 향후 몇 년 동안 어떻게 성장할 것인가?
  • COVID-19가 전 세계 스틱 포장 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장이란?
  • 재료의 종류별 시장 구분은?
  • 충전재별 시장 구분은?
  • 용량별 시장 구분은?
  • 용도별 시장 구분은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
  • 세계 스틱 포장 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 분석 범위와 방법

  • 분석 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 분석 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 스틱 포장 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 구분 : 재료 종류별

  • 폴리에스테르
  • 이축연신 폴리프로필렌(BOPP)
  • 종이
  • 알루미늄
  • 메탈라이즈드 폴리에스테르
  • 폴리에틸렌
  • 폴리프로필렌
  • 기타

제7장 시장 구분 : 충전물 종류별

  • 분말
  • 액체
  • 정제

제8장 시장 구분 : 용량별

  • 0-5ml
  • 5ml-10ml
  • 10ml-15ml
  • 15ml-20ml
  • 20ml 이상

제9장 시장 구분 : 용도별

  • 식품 및 음료
  • 의약품
  • 소비재
  • 식이보충제
  • 기타

제10장 시장 구분 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Aaron Thomas Company Inc.
    • Amcor
    • Ball Corporation
    • Berry Global
    • Constantia Flexibles
    • Fres-co System USA Inc.
    • GreenSeed Contract Packaging
    • Huhtamaki OYJ
    • Mondi Plc
    • Smurfit Kappa Group
    • Sonoco Products Company
    • Winpak Ltd.(Wihuri Packaging Oy)
KSM 25.09.04

The global stick packaging market size reached USD 1.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 2.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.47% during 2025-2033.

Stick packaging refers to tube-shaped, sealed and flexible packaging containers used to store dry, liquid, and semi-liquid products in small quantities. It is commonly used as a single-serve, on-the-go and easy-to-handle packaging solution and is manufactured using paperboard, polyethylene, polyester, polypropylene, aluminum foil or plastic. In comparison to traditional packaging materials, stick packaging solutions are more cost-effective, sustainable, convenient and have a lower carbon footprint. They are also more effective than larger storage packs as the contents are less prone to spoilage due to moisture, contamination and wastage. As a result, sticks packaging finds extensive applications across various industries, including pharmaceutical, nutraceutical, food and beverage, and consumer goods.

Significant growth in the food and beverage industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Furthermore, the increasing demand for flexible packaging is spurring the market growth. In line with this, there is a shift in the preference from rigid to flexible stick packaging as it more cost-effective, aesthetically appealing, customizable, durable and easily transportable, which is creating a positive outlook for the market. Additionally, various product innovations, such as the development of environment-friendly stick packaging, are acting as other growth-inducing factors. Product manufacturers are also developing variants with multi-laminated films that are resistant to moisture and oxygen to extend the shelf-life of the contents. Other factors, including rapid urbanization and rising disposable incomes of consumers, along with the increasing demand for single-serve packaging to store pharmaceutical and nutraceutical products, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Material Type:

  • Polyester
  • Biaxially Oriented Polypropylene (BOPP)
  • Paper
  • Aluminum
  • Metallized Polyester
  • Polyethylene
  • Polypropylene
  • Others

Breakup by Filling Type:

  • Powder
  • Liquid
  • Tablets

Breakup by Capacity:

  • 0 - 5 ml
  • 5 ml - 10 ml
  • 10 ml - 15 ml
  • 15 ml - 20 ml
  • 20 ml and Above

Breakup by Application:

  • Food and Beverages
  • Pharmaceuticals
  • Consumer Goods
  • Nutraceuticals
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Aaron Thomas Company Inc., Amcor, Ball Corporation, Berry Global, Constantia Flexibles Group GmbH, Fres-co System USA Inc., GreenSeed Contract Packaging, Huhtamaki OYJ, Mondi Plc, Smurfit Kappa Group, Sonoco Products Company and Winpak Ltd. (Wihuri Packaging Oy).

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global stick packaging market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global stick packaging market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the material type?
  • What is the breakup of the market based on the filling type?
  • What is the breakup of the market based on the capacity?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global Stick Packaging market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Stick Packaging Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Material Type

  • 6.1 Polyester
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Biaxially Oriented Polypropylene (BOPP)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Paper
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Aluminum
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Metallized Polyester
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Polyethylene
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Polypropylene
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Others
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Filling Type

  • 7.1 Powder
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Liquid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Tablets
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Capacity

  • 8.1 0 - 5 ml
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 5 ml - 10 ml
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 10 ml - 15 ml
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 15 ml - 20 ml
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 20 ml and Above
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Food and Beverages
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Pharmaceuticals
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Consumer Goods
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Nutraceuticals
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 15.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Aaron Thomas Company Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Amcor
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Ball Corporation
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Berry Global
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Constantia Flexibles
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Fres-co System USA Inc.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 GreenSeed Contract Packaging
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Huhtamaki OYJ
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
    • 15.3.9 Mondi Plc
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Smurfit Kappa Group
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
    • 15.3.11 Sonoco Products Company
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Winpak Ltd. (Wihuri Packaging Oy)
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
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