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군용 수직 이착륙기(VTOL) 시장 보고서 : 항공기 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Military Vertical Take-Off and Landing Aircraft Market Report by Aircraft Type, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 119 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 군용 수직 이착륙기(VTOL) 시장 규모는 2024년 478억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년에는 884억 달러에 달하고, 2025-2033년 6.72%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

군용 수직이착륙(VTOL) 항공기는 긴 활주로를 필요로 하지 않고, 같은 장소, 작은 패드 또는 준비되지 않은 장소에서 이착륙합니다. 가볍고 효율적인 터보팬을 탑재하여 기존 항공기에 비해 더 많은 기동을 할 수 있습니다. 기지가 있는 곳이나 항공모함에서 전장까지 빠르고, 쉽고, 안전하게 부대를 수송하기 위해 널리 이용되고 있습니다. 또한, 자연재해 피해자들에게 필요한 물품을 제공하는 구조 활동에도 사용되고 있습니다. 현재 전기 모터를 사용하는 드론과 같은 VTOL 무인항공기(UAV)는 제트엔진보다 에너지 효율이 높기 때문에 전 세계 국방 및 군사 분야에서 널리 채택되고 있습니다.

국제 국경 분쟁이 증가함에 따라 일부 국가의 통치 기관은 기존 항공기를 조달하고 차세대 군사 장비와 무기로 교체하려고 노력하고 있습니다. 이는 시장 성장을 가속하는 큰 요인 중 하나입니다. 또한 VTOL UAV는 착륙이 어렵고 협소한 장소에 착륙할 수 있어 원격지에서 테러 활동을 감시하고 추적하는 대테러 활동에 활용되고 있습니다. 이와는 별도로, 열악한 기지나 최전방 전투 지역에서 운용할 수 있는 군용기에 대한 수요 증가는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 자연재해에 취약한 지역에서도 피해를 줄이기 위해 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 환경에 대한 관심이 높아짐에 따라 제조업체들은 다양한 기술과 생산 전략을 활용하여 효과적인 공기역학 및 운영 비용 절감을 실현한 하이브리드 전기 VTOL 항공기를 개발하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 군용 수직 이착륙기(VTOL) 시장 규모는?
  • 2025-2033년 군용 수직 이착륙기 세계 시장 성장률 전망은?
  • 군용 수직 이착륙기 세계 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 군용 수직 이착륙기 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 군용 수직 이착륙기 세계 시장에서의 항공기 유형별 분류는?
  • 군용 수직 이착륙기 세계 시장 용도별 분류는?
  • 군용 수직 이착륙기 세계 시장의 최종 사용자별 시장 분석은?
  • 군용 수직 이착륙기 세계 시장의 주요 지역은?
  • 군용 수직 이착륙기 세계 시장의 주요 기업/업체는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 군용 수직 이착륙기(VTOL) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 항공기 유형별

  • 회전익 항공기
  • 전동 리프트

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 전투 작전
  • 농업 및 광업
  • 국경 관리
  • 전투 피해 관리
  • 기타

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 민사 및 상업
  • 국토안보부
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AeroVironment Inc.
    • Airbus SE(Airbus Group)
    • BAE Systems Plc
    • Israel Aerospace Industries Ltd.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Neva Aerospace Ltd.
    • Northrop Grumman Corporation
    • Saab AB
    • Textron Inc.
    • The Boeing Company
LSH 25.09.05

The global military vertical take-off and landing aircraft market size reached USD 47.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 88.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.72% during 2025-2033.

Military vertical take-off and landing (VTOL) aircraft operates, takes off and lands from the same place, small pad or unprepared site without the requirement of a long runway. It contains lightweight and efficient turbofans and can perform more maneuvers compared to conventional aircraft. It is widely utilized to transport troops quickly, easily and safely from a base location or aircraft carriers to battlefronts. It is also used for providing essential supplies to victims of natural calamities during rescue missions. Presently, VTOL unmanned aerial vehicles (UAVs), such as drones, that use electric motors are gaining widespread adoption in the defense and military sector worldwide as they are more energy-efficient than jet engines.

With rising international border disputes, governing agencies of several counties are procuring and replacing existing aircraft with next-generation military equipment and weapons. This represents one of the major factors propelling the market growth. Moreover, as VTOL UAVs can land in difficult and compact areas, they are used in counterterrorism to provide surveillance and tracking terrorism activities in remote areas. Apart from this, the rising demand for military aircraft that can operate from austere bases and in the front-line combat zone is influencing the market growth positively. Their demand is also increasing in natural disaster vulnerable areas to mitigate the damage. Furthermore, due to the rising environmental concerns, manufacturers are using different technologies and production strategies to develop hybrid-electric VTOL aircraft with effective aerodynamic forces and reduced operating costs.

Key Market Segmentation:

Breakup by Aircraft Type:

  • Rotorcraft
  • Powered-Lift

Breakup by Application:

  • Combat Operations
  • Agriculture and Mining
  • Border Management
  • Battle Damage Management
  • Others

Breakup by End User:

  • Military
  • Civil and Commercial
  • Homeland Security
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AeroVironment Inc., Airbus SE (Airbus Group), BAE Systems Plc, Israel Aerospace Industries Ltd., Lockheed Martin Corporation, Neva Aerospace Ltd., Northrop Grumman Corporation, Saab AB, Textron Inc. and The Boeing Company.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global military vertical take-off and landing aircraft market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global military vertical take-off and landing aircraft market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global military vertical take-off and landing aircraft market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global military vertical take-off and landing aircraft market?
  • 5.What is the breakup of the global military vertical take-off and landing aircraft market based on the aircraft type?
  • 6.What is the breakup of the global military vertical take-off and landing aircraft market based on the application?
  • 7.What is the breakup of the global military vertical take-off and landing aircraft market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global military vertical take-off and landing aircraft market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global military vertical take-off and landing aircraft market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Military Vertical Take-Off and Landing Aircraft Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Aircraft Type

  • 6.1 Rotorcraft
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Powered-Lift
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Combat Operations
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Agriculture and Mining
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Border Management
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Battle Damage Management
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Military
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Civil and Commercial
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Homeland Security
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 AeroVironment Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Airbus SE (Airbus Group)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 BAE Systems Plc
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Israel Aerospace Industries Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Lockheed Martin Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Neva Aerospace Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Northrop Grumman Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Saab AB
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Textron Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 The Boeing Company
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
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