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이산화티타늄 나노재료 시장 보고서 : 유형, 용도, 지역별(2025-2033년)

Titanium Dioxide Nanomaterials Market Report by Type, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 이산화티타늄 나노재료 시장 규모는 2024년 229억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 345억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.4%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

이산화티타늄(TiO2) 나노재료 또는 나노결정 이산화티타늄은 1-100 나노미터(nm)의 이산화티타늄 입자를 말합니다. 일반적으로 사용되는 산화티타늄 나노물질에는 루틸형, 아나타제형, 복합형 등이 있습니다. 이들은 일반적으로 광기전력, 광촉매, 전기변색센서, 화장품 및 가정용 제품 제조에 사용됩니다. 또한, 표면 코팅 및 플라스틱의 분산제, 응집제, 미백제로도 사용되어 성능 향상 및 미관상 우수한 표면 제조에 도움을 주고 있습니다.

세계적으로 화장품 산업이 크게 성장하고 있는 것이 시장 전망을 밝게 하는 주요 요인 중 하나입니다. TiO2 나노입자는 자외선 차단제, 향수, 탈취제, 안티에이징 크림, 보습제 등 퍼스널케어 제품에 널리 사용되어 성능을 향상시킵니다. 또한, 페인트 및 코팅 산업에서 TiO2 나노 재료에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 산화티타늄은 자외선(UV) 흡수 및 광촉매 살균 특성을 가지고 있어 주로 백색 안료로 사용됩니다. 또한 실리카나 알루미나로 코팅되거나 금속으로 덮여 다른 산업용으로도 사용되고 있습니다. 또한, 나노기술의 발전, 자동차 부품의 경량화 요구 증가 등 다양한 기술 발전도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이 나노 입자는 폴리카보네이트 코팅에 사용되며, 금속 및 유리 자동차 부품의 대체품으로 사용됩니다. 다른 요인으로는 특히 신흥국의 급속한 산업화와 광범위한 연구개발(R&D) 활동이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 이산화티타늄 나노재료 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 이산화티타늄 나노재료 시장의 예상 성장률은?
  • 이산화티타늄 나노재료 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 이산화티타늄 나노재료 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 이산화티타늄 나노재료 세계 시장에서의 유형별 분류는?
  • 이산화티타늄 나노재료 세계 시장 용도별 분류는?
  • 이산화티타늄 나노재료 세계 시장에서 주요 지역은?
  • 이산화티타늄 나노재료 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 이산화티타늄 나노재료 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 루틸 나노입자
  • 아나타제 나노립자
  • 루틸와 아나타제 나노립자의 조합
  • 나노와이어 및 나노튜브
  • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 페인트 및 코팅
  • 화장품 및 퍼스널케어
  • 종이 및 잉크
  • 촉매
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 SWOT 분석

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • ACS Material LLC
    • Altair Nanotechnologies Inc.
    • Dupont De Nemours Inc.
    • Huntsman Corporation
    • Kronos Worldwide Inc.(Valhi Inc.)
    • Sigma-Aldrich Corporation(Merck KGaA)
    • Skyspring Nanomaterials Inc.
    • Tronox Limited
    • US Research Nanomaterials Inc.
    • Xuancheng Jingrui New Material Co. Ltd.
LSH 25.09.05

The global titanium dioxide nanomaterials market size reached USD 22.9 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 34.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.4% during 2025-2033.

Titanium dioxide (TiO2) nanomaterial, or nanocrystalline titanium dioxide, refers to the particles of TiO2 with dimensions between 1 and 100 nanometers (nm). Some of the commonly used TiO2 nanomaterials include rutile, anatase and combination nanomaterials. They are generally used in photovoltaic, photocatalyst and electrochromic sensors, and the manufacturing of cosmetics and household products. They are also used as a dispersing agent, flocculent and whitening agent in surface coatings and plastics for enhanced performance and production of aesthetically appealing surfaces.

Significant growth in the cosmetics industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. TiO2 nanoparticles are extensively used in personal care products, such as sunscreens, perfumes, deodorants, anti-aging creams and moisturizers for improved performance. Furthermore, the increasing demand for TiO2 nanomaterials from the paints and coatings industry is also driving the market growth. They are primarily used as a white pigment due to their ultraviolet (UV) absorption and photocatalytic sterilizing properties. They are also coated with silica and alumina and covered with metals for other industrial applications. Additionally, various technological advancements, such as improvements in nanotechnology, and growing requirement for lightweight automotive components, are acting as other growth-inducing factors. These nanoparticles are used in polycarbonate coatings that are used as a substitute for metal and glass automobile components. Other factors, including rapid industrialization, especially in developing economies, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Rutile Nanoparticles
  • Anatase Nanoparticles
  • Combination of Rutile and Anatase Nanoparticles
  • Nanowires and Nanotubes
  • Others

Breakup by Application:

  • Paints and Coatings
  • Cosmetic and Personal Care
  • Paper and Ink
  • Catalysts
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being ACS Material LLC, Altair Nanotechnologies Inc., Dupont De Nemours Inc., Huntsman Corporation, Kronos Worldwide Inc. (Valhi Inc.), Sigma-Aldrich Corporation (Merck KGaA), Skyspring Nanomaterials Inc., Tronox Limited, US Research Nanomaterials Inc. and Xuancheng Jingrui New Material Co. Ltd.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global titanium dioxide nanomaterials market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global titanium dioxide nanomaterials market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global titanium dioxide nanomaterials market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global titanium dioxide nanomaterials market?
  • 5.What is the breakup of the global titanium dioxide nanomaterials market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global titanium dioxide nanomaterials market based on the application?
  • 7.What are the key regions in the global titanium dioxide nanomaterials market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global titanium dioxide nanomaterials market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Titanium Dioxide Nanomaterials Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Rutile Nanoparticles
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Anatase Nanoparticles
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Combination of Rutile and Anatase Nanoparticles
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Nanowires and Nanotubes
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Paints and Coatings
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cosmetic and Personal Care
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Paper and Ink
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Catalysts
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Others
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 ACS Material LLC
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Altair Nanotechnologies Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Dupont De Nemours Inc.
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
    • 13.3.4 Huntsman Corporation
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Kronos Worldwide Inc. (Valhi Inc.)
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Sigma-Aldrich Corporation (Merck KGaA)
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 Skyspring Nanomaterials Inc.
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 Tronox Limited
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 US Research Nanomaterials Inc.
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
    • 13.3.10 Xuancheng Jingrui New Material Co. Ltd.
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
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