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피임기구 시장 보고서 : 디바이스 유형, 최종사용자, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Contraceptive Devices Market Report by Device Type, End User, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 피임기구 시장 규모는 2024년에 150억 달러에 달했습니다. 향후, IMARC Group은 시장이 2033년까지 231억 달러에 달하며, 2025-2033년에 4.9%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 가족 계획의 중요성에 대한 인식 증가, 의도파관 않은 임신 발생률 증가, 가족 계획 프로그램을 촉진하기 위한 정부의 구상과 자금 지원 증가가 시장을 촉진하는 주요 요인으로 작용하고 있습니다.

피임기구는 개인이나 부부가 의도파관 않은 임신을 예방하는 데 필수적인 툴입니다. 이 장치는 수정 과정을 억제하여 임신을 효과적으로 예방할 수 있습니다. 장치의 유형에 따라 다양한 소재와 기술이 사용되고 있습니다. 콘돔이나 다이어프램과 같은 장벽법은 정자가 난자에 도달하는 것을 막는 것으로, 일반적으로 라텍스나 폴리우레탄(PU) 등으로 만들어집니다. 피임약, 주사, 패치 등 호르몬 피임약에는 여성의 생리주기를 조절하고 배란을 방지하는 합성 호르몬이 포함되어 있습니다. 한편, 자궁내 피임기구(IUD)는 구리 또는 플라스틱으로 만들어져 자궁에 삽입하여 임신을 방지합니다. 피임기구는 개인이 가족계획을 세우고, 생식 건강에 대한 정보에 입각한 선택을 할 수 있는 자율성을 제공하는 등 여러 가지 장점이 있습니다. 남녀 모두 사용할 수 있으며, 피임을 위한 다양한 선택권을 제공합니다. 올바르게 사용하면 일반적으로 안전하고 효과적이며, 많은 장치가 성병(STI) 예방 및 생리혈 감소와 같은 다른 혜택도 제공합니다.

피임기구 시장 동향 :

세계의 피임기구 시장은 가족계획에 대한 인식과 채택 증가, 의도파관 않은 임신 발생률 증가 등 여러 요인에 의해 주도되고 있습니다. 또한 가족계획 프로그램 추진을 위한 정부의 구상과 자금 증가, STI의 급격한 증가가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한 경구피임약, 자궁내피임약, 콘돔, 피하임플란트 등 다양한 피임기구가 출시되고, 소비자의 소비 여력이 증가하고 있는 점도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 지속형 가역 피임약의 개발, E-Commerce 분야의 확대, 제품 혁신의 추세는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이에 따라 비호르몬 피임약 및 천연 피임약에 대한 수요 증가와 여성이 통제할 수 있는 피임법에 대한 수용이 급증하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 기타 제조업체와 의료 제공자와의 제휴 및 협력 관계 증가, 신흥 시장에서의 유통망 확대 등이 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계의 피임기구 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 피임기구 시장의 예상 성장률은?
  • 세계의 피임기구 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 피임기구 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 피임기구 시장에서 피임기구 유형별 분류는?
  • 세계의 피임기구 시장에서의 최종사용자별 분류는?
  • 세계의 피임기구 시장을 유통 채널별로 구분하면?
  • 세계의 피임기구 시장의 주요 지역은?
  • 세계 피임기구 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

제5장 세계의 피임기구 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 디바이스 유형별

  • 콘돔
  • Diaphragms
  • 자궁경캡
  • 스펀지
  • 질링
  • 자궁내 피임기구
  • 기타

제7장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 남성
  • 여성

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 스토어
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Allergan Plc
    • Bayer AG
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • CooperSurgical Inc.
    • Merck & Co.
    • Mylan Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Reckitt Benckiser Group plc
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • The Female Health Company
KSA 25.09.09

The global contraceptive devices market size reached USD 15.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 23.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.9% during 2025-2033. The increasing awareness about the importance of family planning, the growing incidence of unintended pregnancies, and the rising government initiatives and funding to promote family planning programs represent some of the key factors driving the market.

Contraceptive devices are essential tools that help individuals and couples prevent unintended pregnancies. These devices effectively prevent pregnancy by inhibiting the fertilization process. They are made using various materials and technologies, depending on the type of device. Barrier methods, such as condoms and diaphragms, prevent sperm from reaching the egg and are typically made of latex, polyurethane (PU), or other materials. Hormonal contraceptives, such as birth control pills, injections, and patches contain synthetic hormones that regulate the woman's menstrual cycle and prevent ovulation. On the other hand, intrauterine devices (IUDs) are made of either copper or plastic and are inserted into the uterus to prevent pregnancy. Contraceptive devices offer numerous advantages, such as providing individuals with the autonomy to plan their families and make informed choices about their reproductive health. They can be used by both men and women, offering a wide range of options for contraception. They are generally safe and effective when used correctly, and many devices also provide additional benefits, such as protection against sexually transmitted infections (STIs) or reduced menstrual bleeding.

Contraceptive Devices Market Trends:

The global contraceptive devices market is driven by several factors, including the increasing awareness and adoption of family planning methods and the growing incidence of unintended pregnancies. Moreover, the rising government initiatives and funding to promote family planning programs and the surging prevalence of STIs are boosting the market growth. Furthermore, the availability of various contraceptive devices, including oral contraceptives, intrauterine devices, condoms, and subdermal implants, and inflating consumer expenditure power are driving the market growth. Apart from this, the development of long-acting reversible contraceptives, the expansion of the e-commerce sector, and the inflating trend of product innovations are fueling the market growth. In line with this, the increasing demand for non-hormonal and natural contraceptives and the surging acceptance of female-controlled contraceptive methods are also contributing to the market growth. Other factors, such as the growing number of partnerships and collaborations between manufacturers and healthcare providers, as well as the expansion of distribution networks in emerging markets, are expected to propel the market growth further.

Key Market Segmentation:

Device Type Insights:

  • Condoms
  • Diaphragms
  • Cervical Caps
  • Sponges
  • Vaginal Rings
  • IUDs
  • Others

End User Insights:

  • Male
  • Female

Distribution Channel Insights:

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Stores
  • Others

Regional Insights:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for contraceptive devices. Some of the factors driving the North America contraceptive devices market included increasing awareness and acceptance, technological advancements, government initiatives, and rising prevalence of STIs.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global contraceptive devices market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Allergan plc, Bayer AG, Church & Dwight Co., Inc., CooperSurgical Inc., Merck & Co., Mylan Inc., Pfizer Inc., Reckitt Benckiser Group plc, Teva Pharmaceutical Industries Ltd., and The Female Health Company. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global contraceptive devices market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global contraceptive devices market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global contraceptive devices market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global contraceptive devices market?
  • 5.What is the breakup of the global contraceptive devices market based on the device type?
  • 6.What is the breakup of the global contraceptive devices market based on the end user?
  • 7.What is the breakup of the global contraceptive devices market based on the distribution channel?
  • 8.What are the key regions in the global contraceptive devices market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global contraceptive devices market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Contraceptive Devices Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Device Type

  • 6.1 Condoms
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Diaphragms
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Cervical Caps
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Sponges
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Vaginal Rings
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 IUDs
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End User

  • 7.1 Male
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Female
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Hospital Pharmacies
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Retail Pharmacies
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Online Stores
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Allergan Plc
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Bayer AG
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Church & Dwight Co. Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 CooperSurgical Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Merck & Co.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Mylan Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Pfizer Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Reckitt Benckiser Group plc
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 The Female Health Company
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
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