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락토페린 시장 보고서 : 기능, 용도, 지역별(2025-2033년)

Lactoferrin Market Report by Function, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 락토페린 시장 규모는 2024년 3억 840만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장이 5억 3,780만 달러에 달하고, 2025-2033년 6.05%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

락토페린은 사람이나 소의 우유, 타액, 눈물, 담즙, 점액에 많이 함유되어 있는 다기능 당단백질입니다. 혈액 속 철 이온과 결합하여 철 이온을 체내로 운반합니다. 항산화 물질이 풍부해 면역력 향상과 세균 및 바이러스 감염 예방에 도움이 됩니다. 락토페린은 또한 조직 손상과 암 예방, 철분 대사 조절, 노화로 인한 손상을 최소화하는 데 도움이 됩니다. 따라서 의약품, 음료, 식품, 건강보조식품, 퍼스널케어 제품 등 다양한 산업에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

세계적으로 세균 및 바이러스 감염이 증가하고 있는 것은 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 락토페린은 뼈와 관절의 치유를 촉진하고 다양한 의학적 질환으로 인한 골량 감소를 예방합니다. 또한, 락토페린 기반 영양 보충제에 대한 수요 증가와 함께 대중의 건강 인식이 높아짐에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이에 따라 락토페린은 여드름 치료, 항알레르기, 노화 방지에 도움이 되기 때문에 다양한 화장품 및 퍼스널케어 제품 제조에도 널리 사용되고 있습니다. 결합조직과 표피세포를 자극하여 피부 병변의 치유를 돕습니다. 또한, 락토페린이 강화된 유아용 조제분유 출시 등 다양한 제품 혁신이 또 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 다양한 스포츠 영양 제품 및 기능성 보충제 제조에도 사용되고 있습니다. 이 외에도 소비자의 소비 여력 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동 등이 시장을 더욱 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 락토페린 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 성장할 것인가?
  • 코로나19가 세계 락토페린 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 기능별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 락토페린 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 락토페린 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 기능별

  • 철 흡수
  • 항염증
  • 장내 미생물 보호
  • 항균
  • 면역 세포 자극
  • 항산화
  • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 식품 및 음료
  • 유아용 조제분유
  • 스포츠 및 기능성 식품
  • 의약품
  • 퍼스널케어 제품
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 SWOT 분석

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Bega Cheese Limited
    • Farbest Brands
    • Ferrin-Tech LLC
    • Fonterra Cooperative Group Ltd.
    • Glanbia PLC
    • Hoogwegt Group B.V.
    • Ingredia SA
    • Metagenics Inc.(Alticor Inc.)
    • MILEI GmbH(Morinaga Milk Industry Co. Ltd.)
    • Mp Biomedicals LLC(Valiant Co. Ltd.)
    • Saputo Inc.
    • Synlait Milk Limited
    • Tatura Milk Industries Ltd.
    • Westland Milk Products
LSH 25.10.01

The global lactoferrin market size reached USD 308.4 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 537.8 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.05% during 2025-2033.

Lactoferrin is a multi-functional glycoprotein commonly found in human and bovine milk, saliva, tears, bile and mucus. It binds with iron ions present in the blood and transports it through the body. It is a rich source of antioxidants and aids in improving immunity and preventing bacterial and viral infections. It is also commercially sourced from genetically modified rice and is used as a protein supplement in pharmaceutical medicines to treat stomach and intestinal ulcers, diarrhea and hepatitis C. Lactoferrin also aids in preventing tissue damage and cancer, regulating iron metabolism and minimizing damage caused by aging. As a result, it finds extensive applications across various industries, including pharmaceuticals, food and beverages, nutraceuticals and personal care products.

The increasing prevalence of bacterial and viral infections across the globe represents one of the key factors driving the growth of the market. Lactoferrin accelerates bone and joints healing and prevents bone loss caused by various medical ailments. Furthermore, rising health consciousness among the masses, along with the increasing demand for lactoferrin-based nutritional supplements, is also driving the market growth. In line with this, lactoferrin is also widely used in the manufacturing of various cosmetics and personal care products due to its beneficial acne-treating, anti-allergic and anti-aging properties. It stimulates connective tissue and epidermal cells that aid in healing skin lesions. Additionally, various product innovations, such as the launch of infant formula fortified with lactoferrin, are acting as other growth-inducing factors. It is also used for the production of various sports nutrition products and functional supplements. Other factors, including the rising expenditure capacities of the consumers, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Function:

  • Iron Absorption
  • Anti-Inflammatory
  • Intestinal Flora Protection
  • Antibacterial
  • Immune Cell Stimulation
  • Antioxidant
  • Others

Breakup by Application:

  • Food and Beverages
  • Infant Formula
  • Sports and Functional Foods
  • Pharmaceuticals
  • Personal Care Products
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bega Cheese Limited, Farbest Brands, Ferrin-Tech LLC, Fonterra Cooperative Group Ltd., Glanbia PLC, Hoogwegt Group B.V., Ingredia SA, Metagenics Inc. (Alticor Inc.), MILEI GmbH (Morinaga Milk Industry Co. Ltd.), Mp Biomedicals LLC (Valiant Co. Ltd.), Saputo Inc., Synlait Milk Limited, Tatura Milk Industries Ltd. and Westland Milk Products.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global lactoferrin market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global lactoferrin market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the function?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global lactoferrin market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Lactoferrin Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Function

  • 6.1 Iron Absorption
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Anti-Inflammatory
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Intestinal Flora Protection
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Antibacterial
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Immune Cell Stimulation
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Antioxidant
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Food and Beverages
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Infant Formula
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Sports and Functional Foods
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Pharmaceuticals
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Personal Care Products
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Bega Cheese Limited
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
    • 13.3.2 Farbest Brands
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Ferrin-Tech LLC
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Fonterra Cooperative Group Ltd.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Glanbia PLC
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
    • 13.3.6 Hoogwegt Group B.V.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
    • 13.3.7 Ingredia SA
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
    • 13.3.8 Metagenics Inc. (Alticor Inc.)
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
    • 13.3.9 MILEI GmbH (Morinaga Milk Industry Co. Ltd.)
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
    • 13.3.10 Mp Biomedicals LLC (Valiant Co. Ltd.)
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
    • 13.3.11 Saputo Inc.
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis
    • 13.3.12 Synlait Milk Limited
      • 13.3.12.1 Company Overview
      • 13.3.12.2 Product Portfolio
      • 13.3.12.3 Financials
    • 13.3.13 Tatura Milk Industries Ltd.
      • 13.3.13.1 Company Overview
      • 13.3.13.2 Product Portfolio
    • 13.3.14 Westland Milk Products
      • 13.3.14.1 Company Overview
      • 13.3.14.2 Product Portfolio
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