시장보고서
상품코드
1820123

식품 등급 가스 시장 보고서 : 유형별, 용도별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Food Grade Gases Market Report by Type, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 식품 등급 가스 시장 규모는 2024년 88억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 132억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 4.7%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예측했습니다.

식품 등급 가스는 식품의 포장, 보존, 냉동, 탄산화에 사용되는 특수 가스입니다. 일반적으로 사용되는 식품 등급 가스에는 아르곤, 수소, 이산화탄소, 질소, 산소 등이 있습니다. 베이커리, 유제품, 육류, 과일, 채소, 기름, 소스, 드레싱, 조미료, 탄산음료 등 식음료 제조에 사용됩니다. 식품을 조리할 때 첨가제나 가공 보조제로 사용됩니다. 이 가스는 수분과 산소의 함량을 줄이고, 조리 및 보존에 최적화하기 위해 식품을 통과시킵니다. 또한, 크림이나 치즈와 같은 에어로졸 디스펜서 식품의 추진제로도 사용되어 디저트에 미세한 기포를 발생시켜 식감과 푹신함을 향상시킵니다.

식품 등급 가스 시장 동향:

음료 및 식품 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 건강을 중시하는 소비자들 사이에서 고급 육류 및 해산물 제품에 대한 수요가 증가함에 따라 식품 등급 가스에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 또한, MAP(Modified Air Packaging) 솔루션의 광범위한 채택은 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 식품 등급 가스는 포장 식품, 특히 유기농 야채와 과일, 육류 제품의 신선도를 유지하고 합성 화학제품을 사용하지 않고 치즈와 파스타의 보존성을 향상시키는 데 사용됩니다. 이에 따라 호텔, 카페, 퀵 서비스 레스토랑(QSR), 수제맥주 공장에서의 제품 이용이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 밖에도 소비자의 소비 여력 증가와 대중의 포장식품 소비 확대 등이 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 식품 등급 가스 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔을까?
  • COVID-19가 세계 식품 등급 가스 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장이란?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 내역은?
  • 최종사용자별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는 무엇인가?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는 무엇인가?
  • 세계 식품 등급 가스 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 식품 등급 가스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 이산화탄소
  • 질소
  • 산소
  • 기타

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 동결과 냉각
  • 포장과 탄산화
  • 기타

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 음료
  • 육류 및 해산물
  • 인스턴트 식품
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Air Liquide S.A.
    • Air Products Inc.
    • Air Water Inc.
    • Coregas Pty Ltd(Wesfarmers Limited)
    • Gulf Cryo
    • Linde plc
    • Massy Group Inc
    • SOL Spa
    • Taiyo Nippon Sanso Corporation(Mitsubishi Chemical Holdings Corporation)
    • The Messer Group GmbH
    • Tyczka Polska Sp. z o.o.
KSM 25.10.01

The global food grade gases market size reached USD 8.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 13.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.7% during 2025-2033.

Food grade gases are specialized gases used for packaging, preservation, freezing, and carbonation of food products. Some of the commonly used food grade gases include argon, hydrogen, carbon dioxide, nitrogen and oxygen. They are used for the preparation of food and beverages, such as bakery, dairy and meat products, fruits, vegetables, oil, sauces, dressings, condiments and carbonated drinks. They are utilized as an additive or processing aid during food preparation. These gases are passed through food products to reduce moisture and oxygen content and optimize them for preparation or storage. They are also used as propellants in aerosol dispensed food products, such as creams and cheeses, and to create microbubbles in desserts for improving texture and fluffiness.

Food Grade Gases Market Trends:

Significant growth in the food and beverage industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. There is a rising demand for premium-quality meat and seafood products among health-conscious consumers, which is increasing the requirement for food grade gases. Moreover, the widespread adoption of modified air packaging (MAP) solutions is providing a thrust to the market growth. Food grade gases are used to retain the freshness of packaged food, especially organic fruits and vegetables and meat products, and enhancing the shelf-life of cheeses and pasta without using synthetic chemicals. In line with this, the increasing product utilization in hotels, cafes, quick serving restaurants (QSRs) and microbreweries are also contributing to the growth of the market. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the escalating consumption of packaged food products among the masses, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Carbon Dioxide
  • Nitrogen
  • Oxygen
  • Others

Breakup by Application:

  • Freezing and Chilling
  • Packaging and Carbonation
  • Others

Breakup by End User:

  • Beverages
  • Meat and Seafood
  • Convenience Food Products
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Air Liquide S.A., Air Products Inc., Air Water Inc., Coregas Pty Ltd (Wesfarmers Limited), Gulf Cryo, Linde plc, Massy Group Inc, SOL Spa, Taiyo Nippon Sanso Corporation (Mitsubishi Chemical Holdings Corporation), The Messer Group GmbH and Tyczka Polska Sp. z o.o.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global food grade gases market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global food grade gases market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global food grade gases market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Food Grade Gases Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Carbon Dioxide
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Nitrogen
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Oxygen
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Freezing and Chilling
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Packaging and Carbonation
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Others
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Beverages
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Meat and Seafood
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Convenience Food Products
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Air Liquide S.A.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Air Products Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Air Water Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Coregas Pty Ltd (Wesfarmers Limited)
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Gulf Cryo
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Linde plc
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
    • 14.3.7 Massy Group Inc
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 SWOT Analysis
    • 14.3.8 SOL Spa
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Taiyo Nippon Sanso Corporation (Mitsubishi Chemical Holdings Corporation)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 The Messer Group GmbH
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Tyczka Polska Sp. z o.o.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제