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흡기 필터 미디어 시장 보고서 : 필터 미디어별, 모드별, 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Intake Filter Media Market Report by Filter Media (Cellulose, Synthetic), Mode (Off Road, On Road), Application (Automotive, Aerospace, Marine, and Others), Distribution Channel (OEM, Aftermarket), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 흡기 필터 미디어 시장 규모는 2024년 60억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 80억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 3.12%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

흡기 필터 미디어는 대기 중의 먼지가 기계 내부 부품에 쌓이는 것을 방지하는 공기 필터 부품입니다. 이러한 입자는 일반적으로 터빈, 엔진, 원심 팬, 송풍기 밸브, 로터, 베인, 임펠러에 부착됩니다. 흡기 필터 미디어는 기계의 조기 마모 및 파손, 엔진 내 오일 오염을 방지합니다. 세척 및 재사용이 가능하고, 설치가 용이하며, 높은 기계적 강도와 먼지 보유 능력으로 인해 전 세계적으로 수요가 증가하고 있습니다.

흡기 필터 미디어 시장 동향:

우수한 흡기 필터 미디어를 장착한 에어 필터의 엔진에 대한 사용이 증가하고 있는 것이 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나입니다. 흡기 필터 미디어는 미세한 먼지를 제거하여 엔진에 깨끗한 공기를 공급합니다. 또한, 대기 중 오염물질과 유해한 온실가스(GHG) 배출을 줄이기 위한 정부의 엄격한 규제로 인해 자동차에 에어 필터 채택이 증가하고 있는 것도 흡기 필터 미디어의 세계 매출에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 항공우주 산업 및 해양 산업에서 흡기 필터 미디어의 적용이 증가함에 따라 시장 성장이 강화되고 있습니다. 또한, 정전기 상호 작용을 이용한 고급 필터 재료의 사용이 증가하고 있으며, 흡기 필터 미디어의 효율이 향상되고 있습니다. 또한, 나노 섬유 필터 미디어의 출현은 전반적인 먼지 분리 효율을 향상시키고, 유량 제어를 줄이고, 서비스 수명을 연장하여 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 흡기 필터 미디어 세계 시장 규모는?
  • 2025년부터 2033년까지 흡기 필터 미디어 세계 시장의 예상 성장률은?
  • 흡기 필터 미디어 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 흡기 필터 미디어 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 흡기 필터 미디어 세계 시장에서의 필터 미디어별 분류는?
  • 흡기 필터 미디어 세계 시장에서의 모드별 분류는?
  • 흡기 필터 미디어 세계 시장 용도별 분류는?
  • 흡기 필터 미디어 세계 시장 유통 채널별 분류는?
  • 흡기 필터 미디어 세계 시장에서 주요 지역은?
  • 흡기 필터 미디어 세계 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 흡기 필터 미디어 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 필터 미디어별

  • 셀룰로오스
  • 합성

제7장 시장 내역 : 모드별

  • 오프로드
  • 온로드

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 자동차
  • 항공우주
  • 해양
  • 기타

제9장 시장 내역 : 유통 채널별

  • OEM
  • 애프터마켓

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Ahlstrom-Munksjo
    • Brackett Aero Filters Inc.
    • Cummins Inc.
    • Denso Corporation
    • Donaldson Company Inc.
    • Freudenberg & Co. KG
    • General Motors Company
    • Hengst SE
    • K&N Engineering Inc.
    • Mahle GmbH
    • Parker Hannifin Corp
    • Porvair Filtration Group(Porvair plc)
    • Sogefi SpA
    • Toyota Boshoku Corporation
KSM 25.10.10

The global intake filter media market size reached USD 6.0 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 8.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.12% during 2025-2033.

Intake filter media is a component of an air filter that prevents atmospheric dust particles from depositing on the internal parts of a machine. These particles usually deposit on the valves, rotors, vanes, or impellers of turbines, engines, centrifugal fans, and blowers. Intake filter media assists in preventing premature mechanical wear and tear and oil contamination in the engine. As it is washable, reusable, easy to install, and exhibits high mechanical strength and considerable dirt holding capacity, its demand is increasing around the world.

Intake Filter Media Market Trends:

The increasing utilization of air filters equipped with superior intake filter media in engines represents one of the key factors propelling the growth of the market. Intake filter media removes fine dust particles and provides cleaner air to engines, which is required for improving combustion and lowering emissions. Besides this, the growing adoption of air filters in automobiles on account of strict government regulations to reduce the release of pollutants and harmful greenhouse gas (GHG) emissions into the atmosphere is favorably influencing the sales of intake filter media around the world. Additionally, the increasing application of intake filter media in the aerospace and marine industries is strengthening the growth of the market. Furthermore, the rising utilization of advanced filter materials with electrostatic interactions is improving the efficiency of intake filter media. Moreover, the advent of nanofiber filter media is improving the overall dust separation efficiency, reducing flow control and extending service life, which is anticipated to fuel the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Filter Media:

  • Cellulose
  • Synthetic

Breakup by Mode:

  • Off Road
  • On Road

Breakup by Application:

  • Automotive
  • Aerospace
  • Marine
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • OEM
  • Aftermarket

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ahlstrom-Munksjo, Brackett Aero Filters Inc., Cummins Inc., Denso Corporation, Donaldson Company Inc., Freudenberg & Co. KG, General Motors Company, Hengst SE, K&N Engineering Inc., Mahle GmbH, Parker Hannifin Corp, Porvair Filtration Group (Porvair plc), Sogefi SpA and Toyota Boshoku Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global intake filter media market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global intake filter media market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global intake filter media market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global intake filter media market?
  • 5.What is the breakup of the global intake filter media market based on the filter media?
  • 6.What is the breakup of the global intake filter media market based on the mode?
  • 7.What is the breakup of the global intake filter media market based on the application?
  • 8.What is the breakup of the global intake filter media market based on the distribution channel?
  • 9.What are the key regions in the global intake filter media market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global intake filter media market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Intake Filter Media Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Filter Media

  • 6.1 Cellulose
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Synthetic
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Mode

  • 7.1 Off Road
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 On Road
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Automotive
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Aerospace
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Marine
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 OEM
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Aftermarket
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Ahlstrom-Munksjo
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 Brackett Aero Filters Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Cummins Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Denso Corporation
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Donaldson Company Inc.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Freudenberg & Co. KG
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 SWOT Analysis
    • 15.3.7 General Motors Company
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
    • 15.3.8 Hengst SE
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 K&N Engineering Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Mahle GmbH
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Parker Hannifin Corp
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Porvair Filtration Group (Porvair plc)
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
    • 15.3.13 Sogefi SpA
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
    • 15.3.14 Toyota Boshoku Corporation
      • 15.3.14.1 Company Overview
      • 15.3.14.2 Product Portfolio
      • 15.3.14.3 Financials
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