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발효 성분 시장 보고서 : 유형별, 형태별, 프로세스별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Fermented Ingredients Market Report by Type, Form, Process, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 149 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 발효 성분 시장 규모는 2024년 297억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 586억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 7.46%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 전망하고 있습니다.

발효 성분은 식품 및 비식품에서 발효를 유도하고 원하는 화학적 특성을 얻기 위해 사용되는 식품첨가물입니다. 일반적으로 사용되는 발효 성분에는 산업용 효소, 바이오가스, 비타민, 크산탄, 항생제, 아미노산, 항생제 등이 있습니다. 이들은 일반적으로 식품에 첨가되어 미생물의 증식과 효소 변환을 일으켜 배양유, 요구르트, 와인, 맥주, 사이다, 사이다, 템페, 된장, 김치, 발효육 등을 생산합니다. 발효 성분은 산성이기 때문에 음식의 맛과 상태를 변화시킬 수 있습니다. 또한, 소화기 질환을 완화하고 제품의 보존성을 높이는 효과도 있습니다. 발효 성분는 식음료, 화장품, 바이오연료, 섬유, 제지, 제약 산업 등에서 널리 사용되고 있습니다.

발효 성분 시장 동향:

전 세계 식음료 산업의 괄목할만한 성장은 시장의 밝은 전망을 만드는 중요한 요인 중 하나입니다. 식품 제조업체들은 식품의 보존과 고급 발효식품 및 주류의 제조에 아미노산 기반의 발효 성분을 사용하고 있습니다. 또한, 발효 식품 섭취의 이점에 대한 대중의 건강 인식이 높아지면서 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 발효 성분은 식품 속 탄수화물, 전분, 당분을 분해하는 건강한 박테리아와 효모로 구성되어 있으며, 김치, 템페, 콤부차, 요구르트 등의 생산에 사용할 수 있습니다. 이에 따라 제약 업계의 발효 성분에 대한 수요 증가도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 성분들은 호기성 또는 혐기성 조건에서 화합물을 분해하고 약효 성분의 생체 이용률을 높이기 위해 널리 사용됩니다. 기타 요인으로는 동물 사료에 발효 성분의 사용 증가, 광범위한 연구 개발(R&D) 활동 등이 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 발효 성분 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 발효 성분 세계 시장 성장률 전망은?
  • 발효 성분 세계 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇일까?
  • COVID-19가 발효 성분 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 발효 성분 세계 시장에서의 유형별 분류는?
  • 발효 성분 세계 시장에서의 공정별 분류는?
  • 발효 성분 세계 시장에서의 용도별 분류는?
  • 발효 성분 세계 시장의 주요 지역은?
  • 발효 성분 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 발효 성분 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 아미노산
  • 유기산
  • 폴리머
  • 비타민
  • 산업용 효소
  • 항생제
  • 기타

제7장 시장 내역 : 형태별

  • 건조
  • 액체

제8장 시장 내역 : 프로세스별

  • 배치 발효
  • 상용 발효
  • 호기성 발효
  • 혐기성 발효

제9장 시장 내역 : 용도별

  • 식품 및 음료
  • 사료
  • 의약품
  • 종이
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Ajinomoto Co. Inc
    • AngelYeast Co. Ltd.
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Associated British Foods plc
    • BASF SE
    • Cargill Incorporated
    • Chr. Hansen Holding A/S
    • Dohler
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Evonik Industries AG(RAG-Stiftung)
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Lallemand Inc.
    • Lonza Group AG
KSM 25.10.17

The global fermented ingredients market size reached USD 29.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 58.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.46% during 2025-2033.

Fermented ingredients are food additives used for triggering fermentation in food and non-food products to obtain the desired chemical properties. Some of the commonly used fermented ingredients include industrial enzymes, biogas, vitamins, xanthan, antibiotics, amino acids and antibiotics. They are commonly added to food products to initiate microbial growth and enzymatic conversion to produce cultured milk, yogurt, wine, beer, cider, tempeh, miso, kimchi and fermented meats. Fermented ingredients are acidic in nature and can alter the flavor and state of the food. They can also aid in reducing digestive ailments and enhancing the shelf life of the products. Fermented ingredients are widely used across the food and beverage, cosmetic, biofuel, textile, paper and pharmaceutical industries.

Fermented Ingredients Market Trends:

Significant growth in the food and beverage industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Food product manufacturers are increasingly using amino acid-based fermented ingredients to preserve foods and produce premium-quality fermented and alcoholic beverages. Moreover, rising health consciousness among the masses regarding the benefits of consuming fermented food products is providing a thrust to the market growth. Fermented ingredients consist of healthy bacteria and yeast that break down carbohydrates, starch and sugars in foods, which can be further used to produce kimchi, tempeh, kombucha and yogurt. In line with this, the increasing demand for fermented ingredients in the pharmaceutical industry is also contributing to the growth of the market. These ingredients are widely used for breaking down compounds under aerobic or anaerobic conditions and enhance the bioavailability of medicinal compounds. Other factors, including the increasing utilization of fermented ingredients in animal feed, along with extensive research and development (R&D) activities, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Amino Acids
  • Organic Acids
  • Polymers
  • Vitamins
  • Industrial Enzymes
  • Antibiotics
  • Others

Breakup by Form:

  • Dry
  • Liquid

Breakup by Process:

  • Batch Fermentation
  • Continuous Fermentation
  • Aerobic Fermentation
  • Anaerobic Fermentation

Breakup by Application:

  • Food and Beverages
  • Feed
  • Pharmaceutical
  • Paper
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc, AngelYeast Co. Ltd., Archer-Daniels-Midland Company, Associated British Foods plc, BASF SE, Cargill Incorporated, Chr. Hansen Holding A/S, Dohler, DuPont de Nemours Inc., Evonik Industries AG (RAG-Stiftung), Koninklijke DSM N.V., Lallemand Inc. and Lonza Group AG.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global fermented ingredients market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global fermented ingredients market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global fermented ingredients market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global fermented ingredients market?
  • 5.What is the breakup of the global fermented ingredients market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global fermented ingredients market based on the process?
  • 7.What is the breakup of the global fermented ingredients market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global fermented ingredients market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global fermented ingredients market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Fermented Ingredients Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Amino Acids
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Organic Acids
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Polymers
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Vitamins
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Industrial Enzymes
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Antibiotics
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Dry
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Liquid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Process

  • 8.1 Batch Fermentation
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Continuous Fermentation
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Aerobic Fermentation
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Anaerobic Fermentation
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Food and Beverages
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Feed
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Pharmaceutical
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Paper
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Others
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Ajinomoto Co. Inc
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 AngelYeast Co. Ltd.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
    • 15.3.3 Archer-Daniels-Midland Company
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Associated British Foods plc
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 BASF SE
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Cargill Incorporated
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Chr. Hansen Holding A/S
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Dohler
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 DuPont de Nemours Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Evonik Industries AG (RAG-Stiftung)
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Koninklijke DSM N.V.
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Lallemand Inc.
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
    • 15.3.13 Lonza Group AG
      • 15.3.13.1 Company Overview
      • 15.3.13.2 Product Portfolio
      • 15.3.13.3 Financials
      • 15.3.13.4 SWOT Analysis
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