시장보고서
상품코드
1831974

인간 증강 시장 보고서 : 제품, 디바이스 유형, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Human Enhancement Market Report by Product (Exoskeleton, Smart Devices, Medical Devices, Implants, and Others), Device Type (Body Worn, Non-Body Worn), End User (Healthcare, Defense, Information Technology, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2024년 세계 인간 증강 시장 규모는 1,251억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 3,485억 달러에 달하고, 2025-2033년 11.45%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.

인간증강이란 개인의 인지적, 신체적 능력과 기능을 향상시키기 위해 자연적, 인공적, 기술적으로 신체를 변화시키는 것을 말합니다. 약물, 호르몬, 임플란트, 유전자 조작, 영양제, 미용성형수술 등을 통해 자기개선을 꾀합니다. 오늘날 인간 증강 기술의 발전으로 말라리아, 결핵, 라임병과 같은 질병에 대한 내성이 제공되고 있습니다. 또한, 인간면역결핍바이러스(HIV) 감염을 기능적으로 치료하기 위해 최신 진단과 CRISPR(clustered regularly interspaced short palindromic repeats) 등 유전체 편집 기술의 발전을 가능하게 하고 있습니다.

인간 증강 시장 동향 :

급성 및 만성 질환의 확산은 의료 서비스에 대한 접근성 증가와 함께 전 세계적으로 인간 증강 기술에 대한 수요에 긍정적인 영향을 미치는 중요한 요인 중 하나입니다. 이러한 기술에는 주로 나노기술, 정보기술(IT), 인지과학이 포함되며, 생물의학 개입의 고도화 및 다양한 질병의 진단과 치료를 지원합니다. 또한, 인간의 성능을 뛰어넘는 특성을 가진 의족을 만드는 데 도움이 되는 능동형 제어 시스템도 포함됩니다. 또한, 유전공학, 신경세포 임플란트, 뇌-컴퓨터 인터페이스, 3차원(3D) 바이오프린팅 등의 신기술이 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별개로, 국가 간 지정학적 긴장이 고조됨에 따라 일부 국가의 안보 기관은 전장에서의 성능을 향상시키기 위한 연구 프로그램에 투자하고 있습니다. 예를 들어, 프랑스 육군 윤리위원회는 강화된 병사를 개발하기 위한 인간 증강 기술 연구를 승인했습니다. 이 조사에는 약물에서 외골격에 이르기까지 표적을 결정할 때 군인을 강화하는 첨단 시스템을 사용하는 것도 포함됩니다. 이러한 요인들은 인간 증강 기술의 채택을 촉진하고 향후 몇 년 동안 시장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 인간 증강 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 인간 증강 시장 성장률 전망은?
  • 코로나19가 세계 인간 증강 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 인간 증강 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 세계 인간 증강 시장에서의 제품별 분류는?
  • 인간공학 세계 시장에서의 디바이스 유형별 분류는?
  • 세계 인간 증강 시장에서의 최종 사용자별 분류는?
  • 세계 인간 증강 시장에서 주요 지역은?
  • 세계 인간 증강 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 인간 증강 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 외골격
  • 스마트 디바이스
  • 의료기기
  • 임플란트
  • 기타

제7장 시장 분석 : 디바이스 유형별

  • 장착형
  • 비장착형

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 헬스케어
  • 방위
  • 정보기술
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • BrainGate
    • B-Temia Inc
    • Ekso Bionics
    • Google LLC
    • Magic Leap Inc
    • Raytheon Technologies Corporation
    • ReWalk Robotics Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Second Sight Medical Products Inc.
    • Vuzix Corporation
LSH

The global human enhancement market size reached USD 125.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 348.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.45% during 2025-2033.

Human enhancement refers to a natural, artificial, and technological alteration of the body to enhance cognitive and physical capabilities and functions of individuals. It is undertaken using drugs, hormones, implants, genetic engineering to dietary supplements and cosmetic surgeries for self-improvement. Nowadays, advances in human enhancement technologies provide resistance against diseases like malaria, tuberculosis, and Lyme. They also allow up-to-date diagnostic and advancements in genome editing technologies, such as clustered regularly interspaced short palindromic repeats (CRISPR) for a functional cure of human immunodeficiency virus (HIV) infection.

Human Enhancement Market Trends:

The growing prevalence of acute and chronic diseases, in confluence with the increasing access to healthcare services, represents one of the key factors positively influencing the demand for human enhancement technologies around the world. These technologies mainly include nanotechnology, information technology (IT), and cognitive science, which assist in upgrading biomedical interventions as well as diagnose and treat various diseases. They also comprise active control systems that help create limb prosthetics with characteristics that exceed human performance. Moreover, emerging technologies like genetic engineering, neuronal implants, brain-computer interfaces, and three-dimensional (3D) bioprinting are contributing to the market growth. Apart from this, due to rising geopolitical tension between countries, security agencies of several countries are investing in research programs to improve battlefield performance. For instance, the ethics committee in the French Army approved the research of human enhancement technologies for developing enhanced soldiers. This research also involves the utilization of advanced systems, ranging from drugs to exoskeletons, to enhance military personnel in targeting decisions. These factors are anticipated to drive the adoption of human enhancement technologies and influence the market positively in the coming years.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Exoskeleton
  • Smart Devices
  • Medical Devices
  • Implants
  • Others

Breakup by Device Type:

  • Body Worn
  • Non-Body Worn

Breakup by End User:

  • Healthcare
  • Defense
  • Information Technology
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BrainGate, B-Temia Inc, Ekso Bionics, Google LLC, Magic Leap Inc, Raytheon Technologies Corporation, ReWalk Robotics Ltd, Samsung Electronics Co. Ltd., Second Sight Medical Products Inc. and Vuzix Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global human enhancement market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global human enhancement market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global human enhancement market?
  • 4.What are the key factors driving the global human enhancement market?
  • 5.What is the breakup of the global human enhancement market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global human enhancement market based on the device type?
  • 7.What is the breakup of the global human enhancement market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global human enhancement market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global human enhancement market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Human Enhancement Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Exoskeleton
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Smart Devices
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Medical Devices
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Implants
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Device Type

  • 7.1 Body Worn
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Non-Body Worn
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Healthcare
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Defense
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Information Technology
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 BrainGate
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 B-Temia Inc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Ekso Bionics
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Google LLC
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Magic Leap Inc
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Raytheon Technologies Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 ReWalk Robotics Ltd
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Second Sight Medical Products Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Vuzix Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제