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세계의 인간 증강(Human Enhancement) : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Human Enhancement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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인간 증강 시장은 예측 기간 동안 CAGR 19.98%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 인간 증강은 첨단 인공지능(AI) 및 기타 기술을 사용하여 인간의 능력을 보완하고 개선하여 새로운 경험과 기술을 가능하게 합니다. 이 시스템은 인간의 지각, 인지, 운동 능력을 강화하여 인간의 존재감과 상호 작용을 향상시킵니다.
  • 국방 분야는 다양한 응용 분야로 인해 R&D 투자에서 큰 비중을 차지하고 있으며, 의족 및 외골격 보조금 제공이 성장을 견인하고 있습니다. 의족의 기능을 강화하고 자연스러운 움직임을 가능하게 하는 기술 혁신이 수요를 더욱 증가시키고 있습니다.
  • 전장이 더욱 복잡해지고, 첨단 기술이 활용될수록 국방 및 보안 요원에게 요구되는 작전적 요구사항과 기술적 과제는 증가합니다. 운영자와 시스템의 성능 및 보안 능력의 수준을 향상시키기 위해서는 인간 강화의 가능성을 모색하는 것이 필수적입니다. 예를 들어, 지난 5월 DASA는 다음과 같은 제품 출시를 발표했습니다. 또한, 시장 기업들은 인간의 능력을 강화하는 혁신적인 제품을 지속적으로 출시하고 있습니다.
  • 의족과는 별개로, 일반 인간의 최적 수준보다 높은 수준의 작업과 조작을 가능하게 하는 인간 기능 강화는 산업 상황과 국방 분야에서 향후 몇 년동안 견인력을 높일 것으로 예상되며, 다양한 기술 혁신이 진행 중입니다.
  • 코로나19 사태로 인해 스마트워치, 히어러블, 피트니스 트래커, 기타 전자기기 등 인간 향상 제품에 대한 수요는 공급망 문제와 관련하여 큰 혼란을 겪고 있습니다.

인간 증강 시장 동향

시장 성장을 주도하는 스마트워치

  • 스마트워치는 주로 손목시계와 유사한 웨어러블 컴퓨팅 장치로 터치스크린 디스플레이를 갖추고 있으며, 사용자는 화면을 탭하거나 스와이프하여 동작을 수행할 수 있습니다. 최근 스마트 워치에는 스마트폰이나 태블릿과 유사한 여러 가지 용도이 탑재되어 있습니다. 이러한 앱은 날씨 정보 표시, 운동 칼로리 계산, 지도 및 길 찾기 등의 추가 기능을 제공합니다. 현재 스마트워치는 전화를 걸거나 문자메시지를 주고받는데도 사용할 수 있습니다.
  • 스마트워치의 내부 하드웨어는 장치 구성에 따라 백라이트 LCD 또는 OLED 전자 시각 디스플레이를 갖추고 있습니다. 전력 소비를 줄이기 위해 투과형 액정 디스플레이나 전자 종이를 채택한 제품도 있습니다. 일반적으로 리튬 이온 배터리(충전식)로 구동됩니다. 그러나 체온을 전원으로 사용하려는 기술 기업도 있습니다.
  • 지난해 11월, 화웨이는 2가지 디자인과 6가지 색상 옵션을 선택할 수 있는 최초의 탈착식 스마트 무브먼트 스마트 워치 '워치 GT 사이버'를 출시했습니다. 이 시계의 다이얼은 터치스크린, 내장 프로세서, 칩, 센서, 충전식 배터리 등 독립적인 메커니즘을 가지고 있으며, 지능형 스포츠 건강 모니터링 기능을 지원합니다.
  • 일부 업체들은 의료기관과 제휴하여 기기 내에 내장할 수 있는 다양한 센서를 조사하여 건강과 관련된 다양한 질병과 문제를 감지하여 자사 브랜드의 스마트워치에 경쟁 우위를 제공하기도 합니다. 예를 들어

아시아태평양이 가장 높은 성장률 기록

  • 아시아태평양(APAC)은 가격 하락과 인터넷 접속 인구 증가로 인한 커넥티드 웨어러블 기기의 급격한 성장으로 인해 인간 증강 시장이 가장 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다. 인간 증강 시장의 주요 기업들은 최근 몇 년동안 수익 확대를 위해 다양한 제품을 출시하고 있습니다.
  • 스마트 기기의 등장은 디지털 인디아라는 비전의 핵심입니다. 인도 정부는 디지털 기술을 활용하여 모든 국민이 지식과 디지털 서비스, 정보에 접근할 수 있도록 함으로써 국가를 변화시키고 모든 국민에게 기회를 창출할 계획입니다. 이러한 요인들이 인간 증강 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 또한, 이 시장의 기업들은 인간의 능력을 향상시키는 혁신적인 제품을 지속적으로 출시하고 있습니다. 예를 들어, 지난해 11월 교세라(Kyocera Corporation)는 일본에서 보행 감지 코칭 시스템, 신체 아바타, 청각 확장 장치를 포함한 인간 증강을 위한 3가지 새로운 솔루션 프로토타입을 개발했다고 발표하였습니다. 이러한 개발은 이 지역의 인간 증강 솔루션에 대한 수요를 촉진하고 있습니다.
  • 또한, Microsoft IoT signals report 2021에 따르면, 아시아태평양의 조직들은 성공을 위한 주요 비즈니스 목표를 결정하기 위해 사전에 숙고하고 시간을 투자함으로써 높은 수준의 IoT 도입(호주 96%), 중요성(중국 99%), 전반적인 만족도를 보고하고 있습니다.), 중요성(중국에서는 99%의 기업이 IoT가 비즈니스 성공에 필수적이라고 응답), 그리고 전반적인 만족도를 보고하고 있으며, IoT의 조기 도입으로 이 지역 국가들은 특히 스마트워치와 같은 인간 향상 장치를 더 많이 도입할 수 있을 것으로 보입니다.

인간 증강 산업 개요

인간 증강 시장은 경쟁이 치열하며, 여러 기존 및 신흥 기업로 구성되어 있습니다. 많은 기업들이 신규 계약 체결, 신제품 출시, 전략적 파트너십 및 인수합병을 통해 시장에서의 입지를 강화하고 있습니다. 이 시장의 주요 기업으로는 Vuzix Corporation, Ekso Bionics Holdings Inc., Google LLC, B-Temia Inc., Samsung Electronics 등이 있습니다. 트레이닝을 시뮬레이션하는 피트니스 프랜차이즈 Air Locker Training은 귀에 착용하는 맥박 산소 측정기 OxiWear와 MoU를 체결하고 전 회원에게 해당 기기를 배포한다고 발표했습니다.

기타 특전:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 상정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계 매력-Porter’s Five Forces
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인

제6장 시장 세분화

  • 제품별
    • 스마트워치
    • 헤드 마운트 디스플레이(HMD)
    • 스마트 웨어
    • 귀걸이형
    • 피트니스 트래커
    • 신체 장착형 카메라
    • 외골격
    • 의료기기
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계 기타 지역

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Vuzix Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Second Sight Medical Products Inc.
    • Rewalk Robotics Ltd
    • Raytheon Company
    • Magic Leap Inc.
    • Google LLC
    • Ekso Bionics Holdings Inc.
    • Braingate Company
    • B-Temia Inc.

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

LSH 25.03.27

The Human Enhancement Market is expected to register a CAGR of 19.98% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Human augmentation uses advanced artificial intelligence (AI) and other technologies to enable new experiences and skills by complementing and improving human abilities. The systems are meant to enhance human perception, cognition, and motor skills and improve human presence and interaction.
  • The defense sector drives a prominent share of the research and development investment due to the sheer number of applications, and subsidized offerings for prosthetics and exoskeletons are fueling the growth. Technological innovation enhancing the capabilities of prosthetics and allowing natural movement further increases the demand.
  • As the battlefield becomes more complex and more advanced technologies become available, the operational demands and technical challenges on defense and security personnel will increase. It is essential to explore the potential of human enhancement for improving the level of operator and system performance and security capabilities. For instance, in May last year, DASA announced the launch of Moreover, the players in the market are constantly launching innovative products to enhance human abilities.
  • Apart from prosthetics, human enhancements that enable humans to work and operate at higher than the optimal levels of normal humans are expected to gain traction over the coming years in industrial situations and the defense sector; various technological innovations are underway.
  • With the COVID-19 outbreak, the demand for human enhancement products has experienced significant disruptions pertaining to supply chain issues in markets, such as smartwatches, hearables, fitness trackers, and other electronics.

Human Enhancement Market Trends

Smartwatch to Drive the Market Growth

  • A smartwatch is a wearable computing device that mostly resembles a wristwatch and has a touchscreen display that allows users to perform actions by tapping or swiping on the screen. Modern smartwatches have several applications similar to that of smartphones and tablets. These apps offer additional functionality, such as displaying weather information, counting calories burnt through exercises, and displaying maps and directions. Currently, smartwatches can also be used to make phone calls and send and receive text messages.
  • The smartwatch's internal hardware varies depending on the device's configuration; it has an electronic visual display of either a backlit LCD or OLED. Some of the devices use a transflective liquid crystal display or electronic paper to consume less power. They are usually powered by a lithium-ion battery (rechargeable). However, some technology companies are trying to utilize body heat as a power source.
  • In November last year, Huawei launched Watch GT Cyber, the first detachable smart movement smartwatch that comes in two designs and six color options. The dial of this watch has an independent mechanism, including a touch screen, built-in processors, chips, sensors, and rechargeable batteries, and it supports intelligent sports health monitoring functions.
  • Some of the market vendors are partnering with healthcare institutes to research various sensors that can be embedded within the device, to detect various health-related diseases or problems and provide a competitive advantage to their brand of smartwatches. For instance

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • Asia-Pacific (APAC) is projected to witness the most rapid human enhancement market growth due to the burgeoning sales of connected wearable devices due to a reduction in their prices and a rise in the number of people with Internet access. Key companies in the human enhancement market have unveiled a slew of products in recent years to augment their revenue.
  • The advent of smart devices is the key to the vision of a Digital India. The Indian government plans to transform the country and create opportunities for all citizens by utilizing digital technologies to empower every native with access to knowledge, digital services, and information. This factor is expected to drive the human enhancement market.
  • Moreover, the players in the market are constantly launching innovative products to enhance human abilities. For instance, In November last year, Kyocera Corporation announced the development of three new solution prototypes in Japan for human augmentation, which include a Walk Sensing and Coaching System, a Physical Avatar, and an Auditory Augmentation Device. Such developments are boosting the demand for human enhancement solutions in the region.
  • Moreover, According to Microsoft IoT signals report 2021, Organizations in the Asia-Pacific region report high levels of IoT adoption (96% in Australia), importance (99% of companies in China say IoT is critical to business success), and general satisfaction by thinking through and taking time in advance to determine the key business objectives for success. The early adoption of IoT would allow the countries in the region to adopt more and more human enhancement devices like smartwatches, among others.

Human Enhancement Industry Overview

The human enhancement market is competitive and consists of several existing and emerging players. Many companies are increasing their market presence by securing new contracts, launching new products, and entering into strategic partnerships and acquisitions. Some key players in the market are Vuzix Corporation, Ekso Bionics Holdings Inc., Google LLC, B-Temia Inc., and Samsung Electronics Co. Ltd. In November 2022, Air Locker Training, an Australia-based fitness franchise that simulates altitude training in its studios, announced that it had signed an MoU with OxiWear, an ear-worn pulse oximeter, to distribute the device to all its members.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.2.1 Bargaining Power of Supplier
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Incremental Technological Advancements in Wearables Aiding the Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Costs and Data Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product
    • 6.1.1 Smartwatch
    • 6.1.2 Head-mounted Display
    • 6.1.3 Smart Clothing
    • 6.1.4 Ear-worn
    • 6.1.5 Fitness Tracker
    • 6.1.6 Body-worn Camera
    • 6.1.7 Exoskeleton
    • 6.1.8 Medical Devices
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Vuzix Corporation
    • 7.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.3 Second Sight Medical Products Inc.
    • 7.1.4 Rewalk Robotics Ltd
    • 7.1.5 Raytheon Company
    • 7.1.6 Magic Leap Inc.
    • 7.1.7 Google LLC
    • 7.1.8 Ekso Bionics Holdings Inc.
    • 7.1.9 Braingate Company
    • 7.1.10 B-Temia Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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