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세계의 테이스트 모듈레이터 시장 예측(2023-2028년)

Taste Modulators Market - Forecasts from 2023 to 2028

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 134 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)


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세계의 테이스트 모듈레이터(Taste Modulators) 시장은 65억 8,300만 달러에 달했습니다. 2028년 10.97%의 CAGR로 성장하여 136억 4,400만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

테이스트 모듈레이터는 저칼로리 제품의 맛을 향상시킵니다. 감미 증강제, 감염제, 쓴맛 차단제가 가장 많이 사용되는 모듈레이터입니다. 테이스트 제조업체는 식품 조제나 풍미 증강에 있어 중요 역할을 합니다. 이들은 또한 풍미 증강제, 마스킹제, 쓴 맛 차단제, 당 연장제, 소금 대체제로도 알려져 있습니다.

테이스트 모듈레이터는 스낵 과자, 구운 과자, 가공 식품, 음료, 조리된 제품 등 다양한 음식과 식품에 사용됩니다. 따라서 가공식품과 간편식품 소비자 수요 증가가 분석 기간 동안 시장을 견인하는 주요 요인입니다. 저칼로리, 무당, 감염제품 수요 증가가 테이스트 모듈레이터 시장 확대의 원동력이 됩니다. 또한, 클린 라벨 제품 소비자 관심 증가가 테이스트 모듈레이터 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 소비자 선호도 변화와 가처분 소득 증가도 테이스트 모듈레이터 시장의 주요 촉진 요인입니다.

그러나 복잡한 법률, 규제, 부작용 가능성, 원재료 가격 상승 및 변동, 지식 부족은 분석 기간 동안 테이스트 모듈레이터 시장 성장을 방해하고 있습니다. 또한, 주요 시장 진출기업이 혁신적인 풍미와 식감을 가진 제품을 지속적으로 출시하는 것은 시장 진출기업에게 새로운 기회를 제공합니다.

식품 및 음료 수요가 증가함에 따라 테이스트 모듈레이터 수요가 증가하고 있습니다.

테이스트 모듈레이터 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나는 식품 및 음료 산업의 높은 수요입니다. 식품 및 식품 산업은 제품 기능, 식감 및 맛을 유지하면서 깨끗한 라벨, 저칼로리 및 저나트륨 제품을 찾기 위해 지속적으로 혁신하고 있습니다. 테이스트 모듈레이터는 페이스트리와 육류 수프, 소스, 베이커리 제품, 음료, 드레싱에 이르기까지 다양한 요리 카테고리에서 채택됩니다. 따라서 클린 라벨로 보존 효과가 있고, 맛있는 식품 수요 증가가 테이스트 모듈레이터 수요를 세계적으로 견인하고 있습니다.

최근 국제식품정보위원회 여론조사에 따르면 소비자 10명 중 3명이 영양성분 표시의 "총 탄수화물" 정보를 우선하며, 5명 중 1명 가까운 고객이 제품 라벨에"가당"을 요구하고 있습니다. 설탕을 피하는 사람이 많아질수록 저당질 식품 요구도 높아집니다. 일부 테이스트 모듈레이터는 제품 맛에 영향을 미치지 않고 탄수화물을 30% 줄일 수 있기 때문에 낮은 탄수화물 제품 수요는 시장을 더욱 확대할 것으로 보입니다. 또한 비만, 당뇨병 및 대사 증후군 환자 수가 증가하고 소비자 의식이 향상되면서 테이스트 모듈레이터의 적극적인 확대가 이어지고 있습니다. IDF에 따르면 당뇨병은 2021년 5억 3,700만 명에 영향을 미쳤습니다. 예측에 따르면 이 수치는 2030년 6억 4,300만 명, 2045년 7억 8,300만 명으로 증가할 전망입니다. 5억 4,100만 명이 2형 당뇨병을 발병할 위험이 있습니다.

아시아태평양은 세계의 테이스트 모듈레이터 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다.

아시아태평양은 테이스트 모듈레이터 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 이 지역은 소비자 건강 의식 확대, 도시화 진전, 가처분 소득 증가에 의해 예측 기간 동안 급속한 확대를 이룰 전망입니다. 테이스트 모듈레이터는 인도나 중국 등 신흥 시장에서 높은 수요가 있습니다. 이 지역 시장은 확립된 식음료 산업의 존재로 확대됩니다. 이 지역 시장은 식습관 변화와 낮은 칼로리 제품과 음료 수요 증가로 확대됩니다. 또한 IFF, Sensient, DSM Kerry Inc Synergy Flavors 등 주요 시장 기업 보급도 이 지역 미각조절제 성장에 박차를 가하고 있습니다. 혁신적인 풍미를 사용한 다양한 제품 출시도 성장에 박차를 가하고 있습니다.

시장 동향:

  • 2022년 7월 독일 효모 제조 회사 Ohly는 식물성 식품 기능성을 가진 3개 탄소 중립 성분을 발표했습니다. 이러한 성분은 채식주의자를 위한 Plant Protein Taste Toolbox 솔루션의 일부입니다. Flav-R-Max는 새로운 탄소 중립 천연 효모 테이스트 모듈레이터로 강한 맛 영향을 가지고 식물성 단백질 맛을 숨깁니다. 또한 대용고기의 염분 저감에도 사용할 수 있습니다.
  • 2022년 5월, 풍미 켐은 Taste Mod Sweet를 발표했습니다. 이 테이스트 모듈레이터는 맛과 영양을 희생하지 않고 음료 용도의 단맛을 향상시키고 회사 음료의 단맛을 향상시키기 위해 배합됩니다. Taste Mod Sweet는 다양한 음료 용도와 pH 수준 효과를 발휘합니다. 채식주의자, 코셔, 비유전 재조합으로 "내추럴 맛"으로 표시할 수 있습니다.
  • 2021년 11월, 미각과 영양의 세계적인 선두 기업인 켈리는 미국 음료 업계 최초 유기농 인증 감미 모듈레이터인 Taist SensTM Suite 유기농 서티파이드를 출시했습니다. 이 참신한 테이스트 모듈레이터는 유기농 인증 음료에 다양한 용도가 있으며 뛰어난 입맛과 균형 잡힌 맛을 가진 깔끔한 단맛을 제공합니다. 이 테이스트 모듈레이터는 스파클링 워터, 무당 음료, 기능성 음료, 에너지 음료, 고, 저 ABV 알코올 음료에도 사용할 수 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

  • 시장 주요 요약
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준년과 예측년 타임라인

제2장 조사 방법

  • 조사 데이터
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 조사 하이라이트

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진 요인
  • 시장 성장 억제 요인
  • 포터의 5세력 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 세계의 테이스트 모듈레이터 시장 : 유형별

  • 소개
  • 단맛 모듈레이터
  • 짠맛 조절제
  • 지방조절제

제6장 세계의 테이스트 모듈레이터 시장 : 용도별

  • 소개
  • 식품
    • 베이커리, 과자류 제품
    • 유제품
    • 스낵, 세이보리 제품
    • 육제품
    • 기타
  • 음료
    • 알코올 음료
    • 무알코올 음료

제7장 세계의 테이스트 모듈레이터 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 이스라엘
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 인도네시아
    • 태국
    • 기타

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 신흥기업과 시장수익성
  • 합병, 인수, 합의 및 협업
  • 벤더 경쟁력 매트릭스

제9장 기업 프로필

  • DSM NV
  • International Flavors& Fragrances Inc
  • Sensient Technologies Corporation
  • The Flavor Factory
  • Kerry Inc
  • Givaudan
  • Ingredion Incorporated
  • Flavorchem Corporation
  • Firmenich
  • Synergy Flavors
NJH 23.08.29

The taste modulators market is expected to grow at a CAGR of 10.97% from a market size of US$6.583 billion in 2021 to reach US$13.644 billion in 2028.

Taste modulators improve the flavor and taste of goods with lower calorie content. Sweetness boosters, salt reducers, and bitterness blockers are the most often used modulators. Tastemakers play a significant role in food formulation and flavor enhancement. They are also known as flavor enhancers, masking agents, bitterness blockers, sugar extenders, and salt replacers.

Taste modulators are employed in various food and beverages such as snacks, baked goods, processed foods, drinks, ready-to-eat products, etc. Thus, growing consumer demand for processed and convenience foods is a major factor driving the global market during the analysis period. Rising demand for low-caloric, sugar-free, low-sodium products is driving the global taste modulator's market expansion. Furthermore, growing consumer interest in clean-label products is projected to drive growth in the taste modulators market. Changing consumer preferences and rising disposable income are also significant drivers of the market for taste modulators.

However, complex laws, restrictions, possible side effects, high & volatile prices of raw materials, and a lack of knowledge obstruct the growth of the global market for taste modulators during the analysis period. Moreover, a continuous product launched by key market players with innovative flavors and textures is providing new opportunities to market participants during the forecast period.

The growing demand for food & beverage products is augmenting the demand for taste modulators.

One of the primary factors driving the growth of taste modulators is their high demand from the food and beverage industry. The food and beverage industry is constantly innovating to find clean-label low sugar, low-calorie, and low-sodium products while retaining the product's functionality, texture, and taste. Taste modulators are employed in various cuisine categories ranging from pastries and meats to soups, sauces, bakery goods, beverages, and dressings. Therefore growing demand for clean-label, shelf-stable, and delicious food products is driving the demand for taste modulators globally.

According to a recent International Food Information Council poll, three out of ten consumers prioritize "Total Sugars" information on the Nutrition Facts label, while nearly one in five seek "Added Sugars" on product labels. As the number of individuals who avoid sugar rises, so will the need for low-sugar solutions. Since certain taste modulators can reduce sugar by 30% without affecting the taste of the product, the demand for low-sugar products will expand the market even further. Moreover, an increasing number of cases of obesity, diabetes, and metabolic syndrome, along with improved consumer awareness, has resulted in a positive expansion of taste modulators. Diabetes has affected 537 million people in 2021, according to the IDF. According to forecasts, this figure is expected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. 541 million people are at risk of developing type 2 diabetes.

Asia Pacific is anticipated to hold a significant share of the global taste modulators market during the forecast period.

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in taste modulators. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to expanding consumer health consciousness, greater urbanization, and rising disposable income. Taste modulators are in high demand in rising markets such as India and China. This region's market is expanding due to the presence of a well-established food & beverage industry. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for low-calorie products and drinks. In addition, the prevalence of key market players such as IFF, Sensient, DSM Kerry Inc Synergy Flavors., is also spurring the growth of taste modulators in this region. Various product launches with innovative flavors are also spurring growth during the forecast period.

Market Developments:

  • In July 2022, Ohly, a German yeast manufacturing company, introduced three carbon-neutral components with plant-based food product functionality. The components are part of the Plant Protein Taste Toolbox solutions aimed toward vegan diets. Flav-R-Max, a novel carbon-neutral natural yeast flavor modifier, has a strong umami impact and hides the off-notes of plant proteins. It can also be used to reduce the salt content of meat substitutes.
  • In May 2022, Flavorchem introduced Taste Mod Sweet. This taste modulator is formulated to enhance the sweetness in beverage applications without sacrificing taste or nutrition and enhancing the sweetness of their reduced-sugar drinks. Taste Mod Sweet is effective in various beverage applications and pH levels. It's vegan, kosher, and non-GMO and can be labeled "natural flavor."
  • In November 2021, Kerry, the world's leading taste and nutrition firm, released TastesenseTM Sweet Organic Certified, the first organic-certified sweet modulator for the US beverage industry. This novel taste modulator has various uses for Organic Certified drinks, providing a clean, sweet taste with outstanding mouthfeel and a balanced flavor profile. This taste modulator can also be used in sparkling water, low- or no-sugar beverages, functional and energy drinks, and alcoholic beverages with high and low ABV.

Market Segmentation:

By Type

  • Sweet Modulators
  • Salt Modulators
  • Fat Modulators

By Application

  • Food
  • Bakery and Confectionery Products
  • Dairy Products
  • Snacks & Savory Products
  • Meat Products
  • Others
  • Beverage
  • Alcoholic Beverages
  • Non-Alcoholic Beverages

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL TASTE MODULATORS MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Sweet Modulators
  • 5.3. Salt Modulators
  • 5.4. Fat Modulators

6. GLOBAL TASTE MODULATORS MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food
    • 6.2.1. Bakery and Confectionery Products
    • 6.2.2. Dairy Products
    • 6.2.3. Snacks & Savory Products
    • 6.2.4. Meat Products
    • 6.2.5. Others
  • 6.3. Beverage
    • 6.3.1. Alcoholic Beverages
    • 6.3.2. Non-Alcoholic Beverages

7. GLOBAL TASTE MODULATORS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. DSM N.V
  • 9.2. International Flavors & Fragrances Inc
  • 9.3. Sensient Technologies Corporation
  • 9.4. The Flavor Factory
  • 9.5. Kerry Inc
  • 9.6. Givaudan
  • 9.7. Ingredion Incorporated
  • 9.8. Flavorchem Corporation
  • 9.9. Firmenich
  • 9.10. Synergy Flavors
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