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식품 및 음료 자동판매기 시장 - 예측(2024-2029년)

Food and Beverage Vending Machine Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 126 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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식품 및 음료 자동판매기 시장은 2022년 131억 5,443만 1,000달러로 평가되며 CAGR 9.16% 성장하여 2029년에는 242억 8,777만 7,000달러의 시장 규모에 도달할 것으로 예상됩니다.

자동판매기 수요는 패스트푸드 및 음료 사업자들이 중간 유통업체를 배제하고, 수익성이 낮은 위치에 대한 투자를 줄이고, 수익성 있는 위치에 대한 투자를 줄이면서 수익성을 추구하게 되면서 확대되었습니다. 시장 성장의 대부분은 지난 10년간 음료 및 식품 산업, 특히 바로 마실 수 있는 병 음료의 엄청난 증가로 인해 이루어졌습니다. 예를 들어, 코카콜라는 2021년 3월 자동판매기 시장 점유율이 플러스 성장을 기록했다고 밝혔습니다.

또한, 식품 및 음료 자동판매기는 기업 사무실, 호텔, 대학, 공항, 철도 및 지하철 역, 패스트푸드점 등에서 점점 더 많이 보급되고 있습니다. 또한 최종사용자는 인스턴트 서비스, 스마트폰을 이용한 현금 없는 결제 방법 등 혁신에 익숙해지고 있습니다. 예를 들어, 2021년 5월 영국 소매점 Co-op의 브리지 로드 매장에 새로운 스마트 아이스크림 자동판매기가 등장했습니다. 고객은 아이스크림을 구매하기 위해 자동판매기의'NFC'태그에 휴대폰을 터치해야 합니다. 그 후 고객은 애플페이와 구글페이라는 우선 결제 방법을 확인하라는 메시지가 표시됩니다. 또한 기업들은 전략적 제휴를 통해 지속가능한 편리함과 계획적인 식습관을 촉진하는 목표를 추진하는 방법으로 건강한 자동판매기에 초점을 맞추고 있습니다. 이러한 신흥국 시장 개척은 기술 발전과 함께 향후 몇 년 동안 시장을 더욱 촉진할 것으로 보입니다. 예를 들어, 로스앤젤레스에 본사를 둔 건강 지향적 퀵 서비스 레스토랑(QSR)의 선구자인 로컬리(Locali)는 미국 전역의 다양한 커뮤니티에 유기농, 천연, 로컬리 브랜드 제품을 제공하는 자동판매기 프로그램을 시작한다고 발표했습니다.

시장 촉진요인:

  • 최종사용자 산업이 상승하는 것은 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

식품 및 음료 자동판매기 시장은 최종사용자 산업의 성장에 크게 영향을 받아 수요를 늘리고 시장 역학을 변화시킵니다. 기업 사무실, 교육 기관, 의료 시설, 교통 요충지 등 여러 산업이 증가함에 따라 언제 어디서나 휴대할 수 있는 간식에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 자동판매기는 근로자와 학생들의 빠르고 다양한 간식 수요를 충족시키기 위해 자동판매기는 필수적인 도구가 되었습니다. 식음료 자동판매기 시장은 다양한 산업의 요구를 충족시키기 위해 설치 수량과 사용자 정의가 급증하고 있습니다. 또한 다양한 대체 식품에 대한 요구와 건강한 생활에 대한 중요성이 높아지면서 자동판매기의 발전이 가속화되고 있습니다.

  • 자동판매기에 사용되는 기술 발전

식품 및 음료 자동판매기 부문은 고객 경험과 운영 효율성을 향상시키는 기술 개선으로 혁명을 일으켰습니다. 더 많은 거래가 현금 없이 이루어짐에 따라 모바일 결제 옵션과 신용카드/직불카드 스캐너는 현금 없는 결제 시스템의 필수 구성요소가 되었으며, IoT 기술을 기반으로 한 스마트 자동판매기 도입으로 운영자는 재고 수준 및 기계 상태 데이터에 실시간으로 액세스하여 보충 및 유지보수 절차를 최적화할 수 있게 되었습니다. 재고 수준 및 기계 상태 데이터에 실시간으로 액세스하여 보충 및 유지보수 절차를 최적화할 수 있습니다. 기존의 버튼은 터치스크린 인터페이스로 대체되어 보다 매력적이고 사용자 친화적인 인터페이스를 제공합니다. 또한 인공지능(AI)과 머신러닝을 결합하여 재고 관리 및 고객 선호도 예측 분석을 통해 기계가 수요에 맞는 제품을 재고로 보유할 수 있도록 보장합니다.

FDA는 체인 레스토랑, 동급 소매 식품점 및 자동판매기에 대해 메뉴와 메뉴판에 칼로리 정보를 표시하도록 의무화하는 두 가지 규정을 채택했습니다. 또한 미국인의 칼로리 소비의 3분의 1은 가정 밖에서 소비됩니다. 이러한 모든 요인으로 인해 주요 제조업체들은 모바일 결제, 비접촉식 카드, 디지털 사이니지, 사용자 상호 작용을 포함한 최첨단 기술에 도전하고 속도를 내고 있습니다.

북미는 주요 지역 시장이 될 것으로 예상됩니다.

지역별로 보면 식음료 자동판매기 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 나뉩니다. 미국에서는 급속한 도시화와 가처분 소득 증가로 인해 수년 동안 식음료에 대한 수요가 크게 증가했습니다. 또한 미국에서는 식음료 자동판매기 사용 범위가 넓은 대형 매장과 피트니스 클럽의 설립이 증가하고 있습니다. 예를 들어, 미국 소매업협회(National Retail Federation)에 따르면 2021년 미국의 신규 소매점 수는 8,100개에 달할 것으로 예상되며, 이는 지난 3년간 70%의 큰 폭으로 증가한 수치입니다. 식품 및 음료 자동판매기는 소매점에서는 다양한 스낵, 주스, 무알콜 음료에 사용되며, 피트니스 클럽에서는 프로틴바와 함께 에너지 및 청량음료에 사용됩니다. 미국에서는 음료 및 식품 기계가 적용 가능성이 높은 주요 공간의 설치가 증가하고 있기 때문에 예측 기간 동안 그 수요도 증가하여 미국 시장을 크게 촉진할 것으로 예상됩니다.

주요 개발 내용:

  • 2023년 3월, 코코 크런치(Koko Krunch)와 밀로(Milo) 리필 자동판매기는 일회용 포장의 필요성을 줄이기 위한 창의적인 방법을 찾기 위한 노력의 일환으로 네슬레가 테스트에 들어갔습니다. 인도네시아의 스타트업 기업 Qyos by Algramo와 함께 개발한 이 최신식 자동판매기는 인도네시아의 두 지역 상점에서 4-6개월 동안 시범 운영되었습니다.

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • CXO의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 식품 및 음료 자동판매기 시장 : 유형별

  • 소개
  • 스낵 자동판매기
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성
  • 음료 자동판매기
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 매출
  • 기타
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성

제6장 식품 및 음료 자동판매기 시장 : 최종사용자별

  • 소개
  • 기업용
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성
  • 공공 인프라
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성
  • 소매업체
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성
  • 기타
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성

제7장 식품 및 음료 자동판매기 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
  • 남미
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
  • 유럽
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 유형별
    • 최종사용자별
    • 국가별

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의와 협업
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 개요

  • Innovative Vending Solutions
  • Bulk Vending Systems Ltd.
  • UK Vending Ltd
  • Grupo Azkoyen
  • Bianchi Industry S.p.A.
  • Automated Merchandising Systems Inc.(Seaga Manufacturing)
  • Fuji Electric Co., Ltd.
  • Crane Payment Innovating
ksm 24.04.04

The food and beverage vending machine market is evaluated at US$13,154.431 million for the year 2022 growing at a CAGR of 9.16% reaching the market size of US$24,287.777 million by the year 2029.

Vending machine demand has grown as fast food and beverage businesses have become more profit-driven, cutting out middlemen and investing less in unprofitable locations while striving for prime locations. The market growth has mostly been driven by the tremendous rise of the food and beverage industry over the past decade, particularly in terms of ready-to-drink bottled beverages. For instance, Coca-Cola revealed in March 2021 that a vending machine market share showed positive growth.

Furthermore, food & beverage vending machines are becoming increasingly prevalent in places like corporate offices, hotels, colleges and universities, airports, train or metro stations, and fast-service restaurants. Additionally, end users are becoming more accustomed to instant service and innovations like cashless payment methods using smartphones. For instance, a new smart ice cream vending machine debuted in the UK retailer Co-op's Bridge Road location in London in May 2021. Customers must tap their phones on the vending machines' "NFC" tag to purchase ice cream products. Following that, customers are prompted to verify their preferred payment options, namely Apple Pay and Google Pay. Additionally, companies are putting more of an emphasis on healthy vending as a way to advance their aim of promoting sustainable convenience and deliberate eating by forming strategic alliances. Such developments coupled with technological advancements will further propel the market in the coming years. For instance, Locali, a pioneering, health-conscious quick service restaurant (QSR) company with headquarters in Los Angeles, announced the start of its vending machine program, which would provide organic, natural, and Locali-branded goods to a variety of communities around the country.

MARKET DRIVERS:

  • The rising end-user industry is anticipated to propel the market.

The food and beverage vending machines market is greatly impacted by the growing end-user sector, which pushes up demand and modifies market dynamics. As several industries, including corporate offices, educational institutions, healthcare facilities, and transportation hubs, increase, so does the demand for portable, anytime refreshments. To satisfy the rapid and varied snacking needs of an expanding worker and student population, vending machines have become indispensable tools. The market for food and beverage vending machines sees a spike in installations and customization as operators attempt to meet the particular needs of various sectors. Additionally, the need for a range of food alternatives and the increasing emphasis on leading healthy lives are driving advancements in vending machines.

  • Advancement in technology used in vending machines.

The food and beverage vending machine sector has undergone a revolution because of technological improvements that have improved customer experience and operational efficiency. As more and more transactions become cashless, mobile payment choices and credit/debit card scanners have become essential components of cashless payment systems. With the introduction of smart vending machines, which are driven by IoT technology, operators can optimize restocking and maintenance procedures by having real-time access to inventory levels and machine health data. Traditional buttons have been replaced with touchscreen interfaces, which offer a more engaging and user-friendly interface. Furthermore, predictive analytics for inventory management and customer preferences are made possible by the combination of artificial intelligence (AI) and machine learning, guaranteeing that machines are stocked with in-demand goods.

The FDA has adopted two regulations mandating chain restaurants, comparable retail food outlets, and vending machines to display calorie information on their menus and menu boards. Moreover, a third of American calorie consumption is consumed outside the home. As a result of all these factors, leading manufacturers are setting the pace by trying cutting-edge technology including mobile payments, contactless cards, digital signage, and user interaction.

North America is anticipated to be the major regional market.

Based on geography, the food and beverage vending machine market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The demand for food and beverages has shown a significant increase USA over the years owing to rapid urbanization and growing disposable incomes. The country is also witnessing an increase in the establishments of major stores and fitness clubs where food and beverage vending machines hold a wider scope of usage. For instance, according to the National Retail Federation, in 2021, the number of new retail stores in the USA stood at 8,100 which showed a significant increase of 70% over the last three years. Food and beverage vending machines are used in retail stores for various snacks, juices, and non-alcoholic beverages, whereas in fitness clubs the machines are used for energy & soft drinks along with protein bars. Owing to such growing establishments of major spaces in the USA where food and beverage machines have high applicability, their demand is also projected to increase during the forecast period thereby giving a major boost to their market in the USA.

Key Developments:

  • In March 2023, refillable vending machines for Koko Krunch and Milo were tested by Nestle as part of their quest to find creative ways to reduce the need for single-use packaging. The cutting-edge devices, developed in association with the Indonesian start-up Qyos by Algramo, were offered for trial for four to six months at two regional Indonesian merchants.

Segmentation:

By Type

  • Snacks Vending Machine
  • Beverage Vending Machine
  • Others

By End User

  • Corporate
  • Public Infrastructure
  • Retailer
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • U.K.
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • South Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • Taiwan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FOOD AND BEVERAGE VENDING MACHINE MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Snacks Vending Machine
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Beverage Vending Machine
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Others
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. FOOD AND BEVERAGE VENDING MACHINE MARKET, BY END USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Corporate
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Public Infrastructure
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Retailer
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. FOOD AND BEVERAGE VENDING MACHINE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By End User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By End User
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By End User
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Others
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By End User
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. UAE
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. South Africa
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Saudi Arabia
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.5. Others
        • 7.5.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By End User
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Australia
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. South Korea
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Innovative Vending Solutions
  • 9.2. Bulk Vending Systems Ltd.
  • 9.3. UK Vending Ltd
  • 9.4. Grupo Azkoyen
  • 9.5. Bianchi Industry S.p.A.
  • 9.6. Automated Merchandising Systems Inc. (Seaga Manufacturing)
  • 9.7. Fuji Electric Co., Ltd.
  • 9.8. Crane Payment Innovating
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