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시장보고서
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세계의 의약품 포장 시장 예측(2024-2029년)Global Pharmaceutical Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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의약품 포장 시장은 2022년에 955억 3,800만 달러로 평가되었고 복합 연간 성장률(CAGR) 16.94%로 성장할 전망이며, 2029년에는 1,344억 7,600만 달러 규모에 이를 것으로 예측됩니다
의약품 포장 시장의 성장은 약물전달 장치 수요 증가, 기술 진보 및 기술 진보와 관련된 포장 비용 절감으로 이어집니다. 또한 재사용 가능하고 특수 포장에 대한 수요 증가도 일정 기간 동안 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다. 게다가 전자상거래와 온라인 구매 추세가 세계적으로 커지고 있는 가운데 의약품도 제품의 안전성을 고려한 견고한 포장이 필요합니다. 그러므로 전자상거래 산업의 성장은 또한 예측 기간 동안 및 향후 수년간 의약품 포장 시장의 성장을 가속하고 있습니다. 지역별로는 기술의 조기 도입과 선진국 중 가장 의료비가 높은 미국에 의해 북미가 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양은 급성장이 예상되고 있는데, 이는 특히 인도와 중국의 신흥 경제권에서 제약산업이 성장하고 있기 때문입니다. 또한 아시아태평양에서는 만성질환이 만연하고 있어 효과적인 치료법에 힘입어 의약품에 대한 수요가 증가하고 있기 때문에 의약품 포장 시장은 성장할 것으로 예측되고 있습니다. 게다가 세계 개인의 건강 의식 증가는 앞으로 몇 년동안 시장이 지속 가능한 속도로 성장할 수 있는 기회를 제공할 것으로 기대됩니다.
플라스틱 포장이 큰 시장 점유율을 차지
플라스틱은 범용성, 지속가능성, 내구성 및 유연성으로 인해 의약품 포장에 널리 사용되는 재료입니다. 의약품 포장에는 폴리비닐 클로라이드, 폴리에틸렌, 폴리프로필렌, 폴리스티렌 등 다양한 재료의 플라스틱 병이 사용됩니다. 이 업계에서 판매 및 보관에 사용되는 플라스틱은 투명하고 강도가 있고 가볍습니다. 비경구 용액 파우치, 물집 팩, 파우치, 프리필드 주사기와 흡입기, 병은 모두 플라스틱으로 포장되어 있습니다. 의약품 포장 재료는 취급이 용이하고 화학적으로 불활성이며 수증기에 대한 투과성이 낮아야 합니다. 또한 포장재료는 생물학적 제제나 의약품과 직접 접촉하기 때문에 규제기관이 정하는 엄격한 규제를 준수해야 합니다.
의약품 포장의 요구 증가
포장은 다른 형태의 포장과의 가혹한 경쟁에 직면합니다. 상업적 목적으로 제약 산업은 유리 재료의 포장을 요구합니다. 제약회사가 의약품 포장에 투자하는 이유는 적재성, 파손, 단가 등 다양합니다. 대체 옵션에 대응하기 위해 제조업체는 의약품용 튼튼하고 가벼운 병을 개발하고 있습니다. 의약품의 안전한 운송, 보관, 조제를 보장하기 위해서는 의약품에 적합한 포장을 설계,개발하는 것이 필수적입니다. 의약품 포장에 가장 자주 사용되는 재료는 플라스틱과 유리입니다. 유리가 선호되는 것은 세척이 용이하고 내용물이 보이는 특징이 있기 때문입니다.
북미는 예측 기간 동안 높은 성장이 예상됩니다.
의약품 포장 시장은 미국에서 가장 의료비가 높은 것, 의료 서비스가 매우 고액인 것, 국민의 대부분이 의료 보험에 가입하고 있는 것, 국민 모두 보험 제도가 없는 것 등으로부터, 최대 시장 공유를 차지하는 것으로 추정됩니다. 또한 미국에서는 개인이 양 기반 의료에서 가치 기반 의료로 전환하는 경향이 커지고 있습니다. 의료 시장 역학의 변화가 관찰되고, 그것은 더 저렴한 비용으로 더 나은 환자 결과로 이어집니다. 고령화와 만성 질환 환자 증가와 같은 인구 역학의 변화는 예측 기간 동안 의약품 포장 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 질병의 유병률이 높아짐에 따라 환자는 효과적인 치료를 기다리고 있으며, 이는 기술과 서비스의 진보로 이어져 소비자가 자신의 건강 관리를 더욱 제어하기 쉬워지고 있습니다. 다른 선진지역과는 다른 의료제도에 더해, 의식이 높고 호기심 왕성한 국민에게 맞춘 효과적인 의료전략의 개척이 예측기간 중 동지역의 의약품 포장 시장의 성장에서 나오는 보다 좋은 의료 서비스 제공에 대한 요구를 창출하고 있습니다.
주요 시장 투입
The global pharmaceutical packaging market is evaluated at US$95.538 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 16.94% reaching the market size of US$134.476 billion by the year 2029.
The growth of the pharmaceutical packaging market is driven by the increasing demand for drug delivery devices, technological advancements, and a reduction in the packaging cost with the advancement in technology. A rise in the demand for reusable and speciality packaging is also expected to bolster the market growth during the given time frame. Additionally, with the growing e-commerce and online purchasing trend worldwide, drugs also need robust packaging keeping in view the safety of the product. Hence, the growing e-commerce industry is also driving the growth of the global pharmaceutical packaging market in the forecast period and in the upcoming years. On the basis of geography, North America is expected to hold a major share owing to the early adoption of technology, and the highest health expenditure of the United States among all the developed regions of the world. While the Asia Pacific region is expected to be the fastest-growing, this is due to the growing pharmaceutical industry, especially in the emerging economies of India and China. Also, with the prevalence of chronic diseases in the APAC region, the market for pharmaceutical packaging is projected to thrive due to the increasing demand for drugs supported by effective treatment procedures. Furthermore, growing health awareness among individuals worldwide is expected to provide an opportunity for the market to grow at a sustainable pace in the upcoming years.
Plastic packaging holds a significant market share
Plastic is a widely used material for pharmaceutical packaging due to its versatility, sustainability, durability, and flexibility. Plastic bottles made of different materials, such as polyvinyl chloride, polyethylene, polypropylene, and polystyrene, are used in pharmaceutical packaging. The plastic used in this industry for marketing and storage is clear, strong, and lightweight. Parenteral solution pouches, blister packs, sachets, prefilled syringes and inhalers, and bottles are all packaged with plastics. Pharmaceutical packaging materials must be easily handled, chemically inert, and have a low permeability to water vapour. Furthermore, packaging materials must adhere to stringent regulations set forth by regulatory bodies because they come into direct contact with biological agents and pharmaceuticals.
Growing need for pharmaceutical packaging
The packaging faces stiff competition from other forms of packaging. For commercial purposes, the pharmaceutical industry is also looking for glass material packaging. Pharma companies invest in pharmaceutical packaging for a variety of reasons, including loadability, breakages, and unit cost. To compete with alternative options, manufacturers are creating sturdy, lightweight bottles for pharmaceuticals. It is imperative to design and develop suitable packaging for pharmaceutical items in order to guarantee the safe transportation, storage, and dispensing of medications-some of which have the potential to save lives. The two materials most frequently used in pharmaceutical packaging are plastic and glass. Glass is usually preferred because of its features that make it easy to clean and allow you to see what's inside.
North America is expected to grow at a high rate during the forecast period.
The global pharmaceutical packaging market is estimated to hold the largest market share owing to the highest health spending in the United States, healthcare services are very expensive, most of the people in the country have medical insurance, and the country does not have a universal healthcare system. Additionally, there is a rising trend in the United States where individuals are moving from volume-based to value-based care. A shift in the healthcare market dynamics is being observed which is further leading to better patient outcomes at lower costs. Changing demographics like an aging population, and a high prevalence of people with chronic diseases are further driving the growth of the pharmaceutical packaging market in the forecast period. With the high prevalence of diseases, patients look forward to effective treatments and this has led to advancements in technology and services providing consumers be in greater control of their own health management. Designing effective healthcare strategies according to the highly aware and curious citizens in addition to the unique healthcare system among the other developed regions has created a need for the provision of better health services emanating from the growth of the global pharmaceutical packaging market in this region during the forecast period.
Market key launches