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시장보고서
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스포츠 드링크 시장 - 예측(2024-2029년)Sports Drink Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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스포츠 드링크 시장은 예측 기간 동안 CAGR 8.50%로 성장하여 2022년 294억 1,100만 달러에서 2029년 520억 6,900만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
스포츠 드링크는 운동선수 및 기타 활동적인 사람들이 운동 전, 운동 중, 운동 후 수분을 보충할 수 있도록 특별히 고안된 기능성 음료입니다(출처: 영국 청량음료협회). 스포츠 드링크는 물과 나트륨, 칼륨 등 전해질을 함유하고 있어 격렬한 운동이나 스포츠 후 체내 수분과 전해질 손실이 발생했을 때 보충할 수 있기 때문에 널리 보급되어 운동선수들 사이에서 선호되고 있습니다. 인체의 수분 보충의 중요성을 포함한 건강 인식의 증가는 세계 스포츠 드링크 시장의 성장을 촉진하는 주요 요인 중 하나입니다. 그러나 스포츠 드링크의 과다 섭취로 인한 치아 침식 가능성에 대한 우려는 최종사용자들 사이에서 시장 성장을 억제하는 데 큰 영향을 미칠 수 있습니다.
스포츠 산업에 대한 투자가 해마다 증가함에 따라 전 세계적으로 스포츠 이벤트의 수가 증가하고 있습니다. 방송되는 스포츠 이벤트의 수도 급격히 증가하고 있으며, 앞으로 더욱 증가할 것으로 예상됨에 따라 시장 기업들은 예측 기간 동안 스포츠 산업에 대한 투자를 늘려야 할 필요성이 있습니다. 또한, 스포츠 이벤트의 증가로 인해 주요 시장 기업들이 프로모션 및 신제품 출시와 같은 형태로 스포츠 드링크에 대한 투자를 늘리고 있으며, 이는 향후 몇 년 동안 시장 성장 기회를 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다.
또한, 일본의 스포츠 산업은 빠른 속도로 성장하고 있으며, 정부와 민간 기업은 국내 스포츠 활동 및 인프라 확장에 점점 더 많은 노력을 기울이고 있으며, 일본 스포츠를 해외에 전파하고 있습니다. 이러한 스포츠 산업의 성장은 스포츠 드링크에 대한 수요를 증가시키고 시장 성장을 증가시킬 것으로 예상됩니다.
최근 편의점, 백화점, 슈퍼마켓의 매출이 증가하고 있습니다. 편의점을 비롯한 소매업의 시장 개척과 성장은 경제 성장과 도시화 속도와 직결되어 있으며, 예측 기간 동안 시장 확대가 예상됩니다. 또한, 스마트폰 사용자 증가와 함께 인터넷 사용 시간이 늘어나면서 E-Commerce 플랫폼의 성장을 견인하고 있는 것도 스포츠음료의 유통 범위를 넓히고 있습니다.
북미 스포츠 드링크 시장은 큰 성장이 예상됩니다.
지역별로 보면 스포츠음료 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 구분됩니다. 북미 시장은 캐나다, 미국과 같은 국가에서의 제품 출시 수 증가와 더불어 주요 기업의 존재로 인해 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 또한, 건강에 대한 관심 증가와 라이프스타일의 변화로 인해 제품 수요가 증가하고 있으며, 다양한 맛의 가용성이 증가함에 따라 이 지역 시장을 더욱 견인할 것으로 예상됩니다.
또한 아시아태평양은 젊은 인구가 많아 성장 잠재력이 매우 큽니다. 중국, 일본과 같은 국가의 스포츠 산업이 순조롭게 성장하면서 스포츠 드링크의 수요가 급증하는 데 중요한 역할을 하고 있습니다. 또한 향후 몇 년 동안 이 지역에서 대규모 스포츠 이벤트가 개최될 것으로 예상되어 스포츠 드링크에 대한 수요가 더욱 증가할 것으로 예상됩니다. 유기농 스포츠 드링크의 제품 개발과 함께 스포츠 드링크의 건강상의 이점에 대한 소비자의 인식이 높아지면서 예측 기간 동안 이 지역의 시장 성장 기회를 촉발하고 있습니다. 또한, 가처분 소득과 생활수준의 증가로 인해 중국인과 인도인들이 서유럽식 라이프스타일을 받아들이고 있습니다.
The sports drink market is projected to grow at a CAGR of 8.50% over the forecast period, increasing from US$29.411 billion in 2022 to reach US$52.069 billion by 2029.
Sports drinks are functional drinks specifically designed to help athletes and other active people hydrate before, during, and after exercise (source: British Soft Drinks Association). Sports drinks are widely available and are preferred among athletes as they contain water and electrolytes like sodium and potassium, which provide replenishment when the body loses water and electrolytes after a heavy workout or sports activity. Growing health awareness, including the importance of hydration in the human body, is one of the major drivers driving the global sports drink market growth. However, concerns regarding the excessive intake of sports drinks leading to the possibility of tooth erosion may have a significant impact on restraining the market growth among the end-users.
The number of sports events has been increasing globally as there has been increasing investment in the sports industry over the years. The number of sports events that are being broadcast has also risen dramatically and is expected to increase even more, which is compelling the market players to invest more in the sports industry during the forecast period. Furthermore, due to the increasing number of sports events, there is increasing investment in sports drinks by major market players in the form of promotions and new product launches, which is further anticipated to propel the market growth opportunities in the coming years.
Furthermore, the sports industry in Japan is growing at a good pace, and the government and private players are increasingly focusing on expanding sporting activity and infrastructure in the country and also promoting Japanese sports overseas. This rise in the sports industry is expected to increase demand for sports drinks, hence augmenting the market growth.
In recent years, convenience and department stores with supermarkets have witnessed an increase in sales. The development and growth of convenience stores and other retail businesses are directly related to economic growth and the speed of urbanization which are projected to propel the market over the forecast period. Besides, with the growing number of smartphone users, time spent on the internet has also increased, driving the growth of e-commerce platforms, which is also expanding the scope of distribution of sports drinks.
The North American sports drink market is anticipated to grow significantly.
By geography, the sports drink market is segmented as North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The North American market is expected to hold a significant share of the market owing to the presence of major players coupled with the growing number of product launches in countries like Canada and the United States. In addition, a growing health-conscious population coupled with changing lifestyles are the factors boosting the demand for the product, and the rising availability of a variety of flavors is further expected to drive the market in the region.
Furthermore, the Asia Pacific region holds huge growth potential due to the presence of a significant young population. The good growth of the sports industry in countries like China and Japan is playing an important role in the burgeoning demand for sports drinks. The region is also expected to hold major sports events in the coming years, which is further boosting the demand for sports drinks. Growing consumer awareness regarding the health benefits of sports drinks coupled with the product development of organic sports drinks has also triggered market growth opportunities in the region over the forecast period. Additionally, rising disposable incomes and living standards are encouraging Chinese and Indians to adopt the Western lifestyle.