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세계의 스크린리스 디스플레이 시장 : 예측(2024-2029년)

Screenless Display Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 120 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 스크린리스 디스플레이 시장 규모는 2024년 37억 1,300만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간 동안 CAGR 17.52%로 성장하여 2029년에는 83억 2,300만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

스크린리스 디스플레이는 디지털 스크린을 사용하지 않고 영상과 정보를 투사하는 기술입니다. 이 기술은 아직 개발 단계에 있지만, 기기 소형화 문제를 해결하는 효과적인 솔루션으로 입증되고 있습니다. 인간의 제스처를 통한 지시나 공중 조작이 필요하며, 표시되는 정보와 사용자 사이의 인터페이스 역할을 합니다.

주로 의료용 홀로그래피 이미징에 사용되지만, 이러한 기술은 가전, 항공우주, 국방 등 다른 분야에서도 점차 확산되고 있으며, 시장은 더욱 확대될 것으로 예상됩니다. 이 신흥 시장은 만족스러운 제품을 개발하기 위한 높은 비용과 기술적 실현가능성이라는 도전에 직면해 있습니다.

스크린리스 디스플레이는 게임 플레이 경험을 완전히 바꿔놓음으로써 게임 분야에도 패러다임의 변화를 가져올 것으로 보입니다. 유형별 부문인 망막 디스플레이는 더 높은 해상도와 픽셀 밀도로 더 나은 시각적 경험을 제공하기 때문에 디스플레이 시장에서 획기적인 제품입니다. 또한, 눈의 피로도를 낮춰 소비자들이 기존 터치스크린을 대체할 수 있는 큰 이유가 될 수 있을 것으로 기대됩니다.

시장 촉진요인

  • 터치 디스플레이의 발전이 시장 성장을 주도

기기의 소형화가 강조되면서 터치 디스플레이의 크기가 고정되거나 제한되어 휴대가 간편해진 것이 스크린리스 디스플레이 시장 성장의 큰 원동력이 되고 있습니다. 스마트폰, 태블릿 및 기타 전자기기가 직면한 프라이버시 문제는 망막 이미징을 이용한 스크린리스 디스플레이로 해결할 수 있습니다. 또한, 스마트폰 및 가전제품의 보급률 증가와 소비자의 기술 지식 증가는 각국의 스크린리스 디스플레이 판매를 촉진할 것으로 예상됩니다.

대형 기술 기업들은 스크린리스 디스플레이에 투자하고 그 채택을 개선하고 있습니다. 예를 들어, 애플의 '비전 프로(Vision Pro)'는 3D 가상공간을 구현함으로써 스크린리스 컴퓨팅의 시작을 상징합니다. 또한, 2D에서 3D 가상 환경으로의 전환이 가속화되고 메타버스가 활성화되고 있는 것도 시장 성장을 더욱 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 예를 들어, 액센츄어는 2023년 2월 홀로그램 기업 룩킹 글래스 팩토리(Looking Glass Factory)에 대한 투자를 발표하며, 헤드셋이나 헤드 트래킹 없이도 3D 실물 같은 패턴으로 컨텐츠를 표시하는 엔드 투 엔드 홀로그램 플랫폼의 개발을 강화하고 있습니다.

  • 의료용 영상에 대한 응용 확대가 시장 성장을 촉진

스크린리스 디스플레이는 주로 의료 영상 애플리케이션에 사용되며, 장기 및 신체 내부의 3D 이미지를 생성하여 의사와 의료 전문가가 질병과 부상을 효과적으로 평가하고 정확한 진단을 내릴 수 있도록 돕습니다. 의료 진단 프로세스 개선에 대한 관심이 높아짐에 따라 새로운 기술 혁신에 대한 필요성이 증가하여 의료 분야의 스크린리스 디스플레이 기술 시장 수요에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

또한 최소침습수술의 보급이 더욱 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 미국 성형외과 학회가 제공한 데이터에 따르면, 2022년 미국의 미용 최소침습 수술은 2019년 대비 73%의 큰 폭의 성장세를 보였습니다.

또한, 홀로그래피와 같은 첨단 기술 혁신은 헬스케어 분야에서도 다양한 투자와 협업이 이루어지고 있습니다. 예를 들어, 2024년 4월 HoloSurge는 Horizon Europe으로부터 890만 유로의 보조금을 지원받아 장기 홀로그램 기술 개발을 강화하여 전반적인 외과적 의사 결정 능력을 향상시킬 수 있게 되었습니다.

  • 가전제품이 상당한 시장 점유율을 차지할 것으로 예상

가전 부문은 괄목할만한 성장세를 보이고 있으며, 소비자 트렌드 변화에 대응하기 위한 AR/VR에 대한 투자와 함께 새로운 기술의 도입으로 스크린리스 디스플레이는 긍정적인 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 이 기술은 아직 개발 중이지만 향후 몇 년 동안 큰 성장 잠재력을 가지고 있습니다. 터치스크린의 휴대성 제약은 스크린리스 디스플레이를 통해 극복할 수 있습니다. 또한 기존 스크린에 비해 스크린리스 디스플레이는 배터리 소모가 적고 보안 기능이 추가되어 가전 제품에서 이러한 기술에 대한 시장 수요가 더욱 높아질 것으로 예상됩니다.

급격한 도시화와 생활수준의 향상으로 스마트폰과 같은 전자제품의 소비가 크게 증가하고 있으며, 향후 몇 년 동안 더욱 증가할 것으로 예상되며, GSMA의 'Mobile Economy 2023' 보고서에 따르면 2022년 말까지 54억 명이 모바일 서비스에 가입할 것으로 예상됩니다. 전 세계 인구의 76%가 스마트폰을 사용하게 될 것이라고 밝혔습니다. 이 비율은 2030년에는 90%에 달할 것으로 예상됩니다. 스크린리스 디스플레이 기술은 향후 스마트폰의 변화에서 중요한 역할을 할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양이 스크린리스 디스플레이 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상

아시아태평양은 가전제품 수요 증가와 함께 지역 주요 경제권의 헬스케어 및 항공우주 분야의 성장 강화로 인해 높은 연평균 복합 성장률을 기록할 것으로 예상됩니다. 공업정보화부에 따르면 2022년 1월부터 8월까지 일본 전자정보제조업은 꾸준히 성장하여 주요 기업의 주요 부가가치가 전년 동기 대비 9.3% 증가했다고 합니다. 전자기기 제조업을 강화하기 위한 '생산 연동형 장려금 제도'와 같은 유리한 제도가 새로운 성장 전망을 가져오고 있습니다.

또한, 이 지역 대학과 대기업의 연구개발에 대한 막대한 투자와 연계된 홀로그래피의 지속적인 기술 혁신도 이 지역의 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 2월 국제 홀로그램 제조업체 협회(IHMA)는 지역 무역 단체인 'Secure Identification Union(SIS)'과 협약을 체결하여 주요 홀로그래피 시장 중 하나인 중국 시장에 진출할 수 있게 되었습니다. 이번 협약을 통해 IHMA 회원사들은 행정 당국, 은행, 제조 시설 등에 홀로그램 기술을 보급할 수 있게 됐습니다.

주요 발전

  • 2022년 7월: Holo Industries LLC는 환자 모니터, 의료용 카트 및 기타 제품을 위한 홀로그램 인서트 'HoloMed(TM)' 라인을 출시했습니다. 이 솔루션은 표면 접촉과 접촉 가능성을 제거함으로써 병원 직원과 환자가 일반적인 감염에 걸릴 가능성을 줄여줍니다.

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 스크린리스 디스플레이 시장 : 유형별

  • 소개
  • 시각 이미지
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트
  • 망막 디스플레이
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트
  • 시냅스 인터페이스
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트

제6장 스크린리스 디스플레이 시장 : 용도별

  • 소개
  • 홀로그램 투영
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트
  • 헤드 마운트 디스플레이
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트
  • 헤드업 디스플레이
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트

제7장 스크린리스 디스플레이 시장 : 업계별

  • 소개
  • 헬스케어
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트
  • 항공우주 및 방위
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트
  • 가전
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트
  • 기타
    • 시장 동향과 기회
    • 성장 전망
    • 지리적 수익성에 관한 인사이트

제8장 스크린리스 디스플레이 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 유형별
    • 용도별
    • 업계별
    • 국가별
  • 남미
    • 유형별
    • 용도별
    • 업계별
    • 국가별
  • 유럽
    • 유형별
    • 용도별
    • 업계별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 유형별
    • 용도별
    • 업계별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 유형별
    • 용도별
    • 업계별
    • 국가별

제9장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병·인수·협정·협업
  • 경쟁 대시보드

제10장 기업 개요

  • Avegant Corporation
  • Google, Inc.(Virtual Reality Goggles)
  • EON Reality, Inc.(AIS Future Experience)
  • Displair, Inc.
  • Leia Inc.
ksm 24.08.01

The screenless display market is expected to grow at a CAGR of 17.52% over the forecast period to reach US$8.323 billion by 2029, increasing from estimated value of US$3.713 billion in 2024.

The screenless display involves projecting visuals and information without digital screens. Though the technology is in the development stages, still it is proving to be an effective solution to address issues related to device miniaturization. It needs human gestures to direct it and manipulate it in the air, which serves as an interface between the information to be displayed and the user.

It is predominantly used for imaging in medical holography; however, such technology is also slowly gaining popularity in other sectors as well such as consumer electronics, aerospace, and defense which is projected to further the market expansion. This market faces challenges in terms of the high cost and technical feasibility of developing a satisfactory product.

A screenless display will bring a paradigm shift in the gaming segment too, by turning around the experience of playing games. Retinal Display, a segment by type, is a breakthrough in display markets as it will provide a better visual experience at higher resolution and pixel density. Additionally, it is expected to cause less strain on the eyes, which could be a major reason why consumers would want to switch to traditional touchscreens.

Market Drivers

  • Growing advancements in touch displays are driving the market growth.

Growing emphasis on device miniaturization has led to fixed or limited size of the touch display to make them easily portable, which is acting as the major driving factor for the screenless display market growth. The privacy issue that smartphones, tablets, and other electronic gadgets face can be handled with the screenless display using retinal imaging. Additionally, rising smartphone and consumer electronics penetration coupled with growing technical how among consumers is expected to drive sales of screenless displays across countries.

Major techno-companies are investing in screenless displays and improving their adoption. For instance, Apple's "Vision Pro" represents the dawn of screenless computing by creating a 3D virtual space. Moreover, the growing shift from a 2D to a 3D virtual environment followed by the booming Metaverse is also acting as an additional driver for the market growth. For instance, in February 2023, Accenture announced the investment in hologram company Looking Glass Factory to bolster the latter in the development of its end-to-end hologram platform that showcases content in 3D life-like pattern without requiring headset or head-tracking usage.

  • Growing applicability in medical imaging is stimulating market growth.

Screenless display is primarily used in medical imaging applications for creating a 3D image of the organs and inside of the body which enables the doctors and healthcare professionals to effectively evaluate the illness and injuries thereby reaching on precise diagnosis. The growing emphasis on improving the medical diagnosis process bolstered the need for new technological innovations which is expected to positively impact the market demand for screenless display technology in the medical sector.

The growing prevalence of minimally invasive surgeries is further acting as an additional driving factor. As per the data provided by the American Society of Plastic Surgeons, in 2022, USA's cosmetics minimal invasive surgeries witnessed a significant 73% growth over 2019.

Moreover, advanced technological innovations such as holography are also finding their way in the healthcare sector with various investments and collaboration being taking place. For instance, in April 2024, HoloSurge was awarded an €8.9 million grant from Horizon Europe to bolster the development of organ hologram technology that would improve the overall surgical-decision decision-making capabilities.

  • Consumer electronics is anticipated to account for a considerable market share.

The consumer electronics sector is witnessing significant growth and with the implementation of new technologies coupled with investment in AR/VR to adapt to changing consumer dynamics, screenless display is anticipated to show positive growth. Though the technology is still developing, however, in the coming years it holds huge growth potential. The portability constraint with touch screens can be overcome by screenless displays. Additionally, in comparison to traditional screens, the screenless display offers low battery consumption and additional security features which is estimated to further the market demand for such technology in consumer electronics.

Owing to rapid urbanisation and improvement in living standards the consumption of electronics such as smartphones has witnessed a significant growth and is further expected to grow in the coming years. According to the GSMA's "Mobile Economy 2023" report, by the end of 2022, 5,4 billion people subscribe to mobile services and the same source stated that 76% of the global population adopted smartphones. The percentage figure is expected to reach 90% by 2030. Screenless-display technology is anticipated to play a significant role in the transformation of future smartphones.

Asia Pacific region is expected to hold a substantial share of the screenless display market.

The Asia-Pacific region is also expected to grow at a high compound annual growth rate owing to increasing demand for consumer electronics coupled with the bolstering growth in the healthcare as well aerospace sectors in major regional economies. According to the Ministry of Industry and Information Technology, from January to August 2022, the country's electronics information manufacturing witnessed steady growth, and the major value added of the major firms 9.3% year-on-year increase. Favorable schemes such as the "Production Linked Incentive Scheme" to bolster electronics manufacturing have provided new growth prospects.

Additionally, the ongoing technical innovations in holography in conjunction with heavy investments in research and development by universities and big players in this region, are also stimulating the regional market growth. For instance, in February 2024, the International Hologram Manufacturers Association (IHMA) formed an agreement with the regional trade body "Secure Identification Union (SIS)" which enabled the former to enter the Chinese market which is one of the major holography markets. As per the agreement, IHMA's member companies can promote their hologram technology among governing authorities, banks, and manufacturing facilities among others.

Key Developments:

  • In July 2022: Holo Industries LLC launched the "HoloMed(TM)" line of holographic inserts for patient monitors, medical carts, and other products. The solution eliminates the chances of surface contact and touchpoints thereby reducing the prevalence of hospital staff and patients catching common infections.

Segmentation:

By Type

  • Visual Image
  • Retinal Display
  • Synaptic Interface

By Application

  • Hologram Projection
  • Head-Mounted Display
  • Head-Up Display

By Industry Vertical

  • Healthcare
  • Aerospace and Defense
  • Consumer Electronics
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Visual Image
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 5.3. Retinal Display
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 5.4. Synaptic Interface
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness Insight

6. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hologram Projections
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.3. Head-Mounted Display
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.4. Head-Up Display
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness Insight

7. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY INDUSTRY-VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Healthcare
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.3. Aerospace and Defense
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.4. Consumer Electronics
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.5. Others
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness Insight

8. SCREENLESS DISPLAY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Industry Vertical
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Industry Vertical
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Industry Vertical
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. Indonesia
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Thailand
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Taiwan
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. South Korea
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Avegant Corporation
  • 10.2. Google, Inc. (Virtual Reality Goggles)
  • 10.3. EON Reality, Inc. (AIS Future Experience)
  • 10.4. Displair, Inc.
  • 10.5. Leia Inc.
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