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세계의 섬유 시장 : 예측(2024-2029년)

Global Fiber Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 섬유 시장 규모는 2024-2029년 예측 기간 동안 CAGR 6.1%로 성장할 것으로 예상됩니다.

섬유라는 용어는 끈이나 철사와 같이 가늘고 긴 구조를 가진 모든 재료를 지칭하는 데 사용됩니다. 그럼에도 불구하고, 이 용어는 필라멘트로 압출할 수 있는 길쭉한 모양으로 구성된 재료에 널리 적용되며, 꼬거나 다른 방식으로 조작하면 직물을 조립하는 데 사용할 수 있습니다. 섬유는 그 기원, 함량 및 특성에 따라 다양한 분류가 있습니다. 예를 들어, 양모와 실크와 같은 동물에서 얻은 동물 섬유, 면과 같은 식물 섬유, 폴리에스테르와 나일론과 같은 화학 공정을 통해 얻은 합성 섬유 등이 있습니다. 섬유는 의류, 가정용 섬유 산업, 산업용, 통신 분야에 이르기까지 다양한 산업에서 사용되고 있습니다.

또한, 시장 촉진요인 및 기회가 시장 성장을 가속:

  • 다양한 섬유를 사용할 수 있기 때문에 소비자의 취향과 비즈니스 요구사항이 다양하여 기술 혁신과 시장 확장을 촉진합니다. 면이나 울과 같은 천연섬유는 이상적인 원단이 가져야 할 편안함과 통기성을 제공하며, 폴리에스테르나 나일론과 같은 합성 섬유는 내구성이 뛰어나고 일반적으로 수분 흡수 특성을 가지고 있습니다. 예를 들어, 건식 성형 섬유는 스웨덴의 포장 기술 회사인 PulPac이 특허를 획득한 획기적인 섬유 성형 기술로, 일회용 플라스틱을 대체할 수 있는 세계적 수준의 기술입니다. PulPac과 대만의 턴키 파트너인 화롱 그룹(Huarong Group)은 소형의 확장 가능한 건식 섬유 성형기 플랫폼을 더욱 발전시키고 있습니다. 플랫폼을 개발하고 있습니다.

이러한 다양성을 통해 생산자는 의류, 섬유 제품, 자동차, 건설 제품 등 특정 목적에 따라 다양한 제품을 생산할 수 있습니다. 이는 수요 증가로 이어져 섬유 산업을 촉진할 수 있습니다. 전반적으로 사용 가능한 섬유의 다양성은 전체 산업의 경쟁력, 기술 혁신 및 시장 확장을 촉진합니다.

  • 지속가능성에 대한 인식이 높아짐에 따라 섬유산업이 활성화되고 환경과 윤리를 고려하여 생산된 상품으로 수요가 이동할 것으로 예상됩니다. 오가닉 코튼, 대마 섬유, 대나무 섬유와 같은 천연섬유와 생분해성 섬유의 판매가 증가할 것입니다. 지속가능성을 중시하는 브랜드는 시장에서 강력한 우위를 점하고 있으며, 그 결과 섬유 기술의 발전과 친환경 제품 개발이 활발히 이루어지고 있습니다. 예를 들어, 아비엔트는 세계 최대 플라스틱 박람회인 파쿠마 2021에서 새로운 바이오 충전 폴리머 등급을 발표했습니다. 이 새로운 서비스는 소비자의 요구를 충족시킬 뿐만 아니라 지속가능한 솔루션을 제공하는 회사의 능력을 향상시킬 수 있습니다. 차세대 reSound NF 바이오 충전 등급에는 폴리프로필렌과 같이 15-20%의 바이오 충전이 필요한 폴리머가 포함됩니다.

또한 BASF와 Inditex는 2024년 2월 섬유 재활용 공정을 강화하기 위한 개발 노력을 계속해 BASF는 섬유 재활용을 완전히 기반으로 한 폴리아미드 6(PA6, 나일론 6이라고도 함) 루프아미드를 발표했습니다. 이는 나일론 의류 최초의 순환형 시스템입니다. 종합적으로 볼 때, 지속가능성에 대한 초점은 시장 개척에 기여하고, 혁신을 촉진하고, 보다 환경 친화적이고 사회적으로 책임감 있는 방식으로 섬유 산업의 미래를 형성하는 데 도움이 될 것입니다.

섬유 시장 촉진요인:

  • 섬유 산업에서 섬유의 용도 확대

섬유 시장의 성장은 섬유 산업의 다양한 용도에 기인한 산업 성장에 의해 촉진될 것으로 예상됩니다. 상공부에 따르면 인도 국내 의류 및 섬유 제품 분야는 2022년 GDP의 약 2%, 금액 기준으로는 산업 생산의 7%를 차지할 것으로 예상됩니다. 인도는 전 세계 섬유 및 의류 무역의 4%를 차지하고 있습니다. 또한 2021-22년 인도의 전체 수출 바구니에서 섬유 및 의류 제품이 차지하는 비중은 10.33%입니다.

또한, 의류 제조업체들은 수분 관리 및 박테리아 분해와 같은 특성을 강화한 기능성 의류용 원단을 개발하고 있습니다. 라이크라 컴퍼니는 의류 및 퍼스널케어 산업을 위한 섬유 및 기술 솔루션을 설계하고 판매하는 기업 중 하나로, 라이크라, 라이크라 하이핏, 라이크라 T400, 쿨맥스, 써모라이트, 엘라스팬, 수플렉스, 타텔(TATTOOL) 등 다수의 유명 소비자 및 산업 브랜드를 보유하고 있습니다.

한편, 사테리는 세계 최대의 비스코스 섬유 제조업체입니다. 이 친환경적이고 생분해성 물질은 천, 물티슈, 위생용품 등 사람들이 매일 사용하는 물건에 사용됩니다. 사테리는 중국에 5개의 공장을 보유하고 있으며, 연간 약 180만 톤의 비스코스 섬유를 생산하고 있습니다.

  • 천연섬유 활용 확대

천연섬유의 소비 증가는 지속가능한 제품 채택의 필요성에 대한 사회적 인식이 높아진 결과입니다. 면, 양모, 황마, 대마와 같은 유기농 섬유는 생분해성, 재생 가능, 피부에 무해하기 때문에 환경 친화적인 소비자들은 이러한 섬유에 매력을 느낍니다. 이러한 배경에서 1세기 전, 아스파인월(Aspinwall)이라는 회사가 천연섬유 제품 제조 분야에 뛰어들었습니다. 이 회사는 처음에 알레피에 공장을 설립하고 수직기와 동력 직기로 러너와 매트를 생산했습니다. 100년에 걸친 그룹의 경험과 여러 세대에 걸쳐 이어져 온 위대한 예술가와 장인들의 성공의 유산이 이 회사의 걸작에 고스란히 녹아들어 있습니다.

또한, 지속가능한 제품에 대한 고객의 요구에 부응하기 위해 천연섬유는 섬유, 의류, 가정용 가구 및 포장재에 빠르게 사용되고 있습니다. 지속가능한 농업과 지역 개발 이니셔티브에 대한 정부의 노력도 천연섬유의 생산과 가공을 뒷받침하고 있습니다.

섬유 시장 - 지리적 전망

  • 예측 기간 동안 아시아태평양이 섬유 시장을 장악할 것으로 예상

아시아태평양 섬유 시장은 다양한 요인으로 인해 성장할 것으로 예상됩니다. 직물과 의류는 현재 발전하는 세계, 특히 아시아 국가에서 널리 요구되고 있습니다. 중국, 인도, 방글라데시, 베트남, 인도네시아는 섬유 및 공산품의 유력한 공급처로서 이 지역의 섬유 시장을 성장시킬 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다.

TexProcil이 발표한 데이터에 따르면 2023년 1월 일본의 의류 및 액세서리 수입은 21.6% 증가한 3,088억 4,700 만 엔(23억 196만 달러)을 기록했습니다. 극동 재무부의 잠정 무역 통계에 따르면 이 두 가지를 합치면 검토 기간 동안 총 수입액 10조 477억 8,300만 달러의 1%를 차지했습니다.

이 외에도 정부 통계에 따르면 중국 섬유 대기업의 2023년 총 수입은 전년 대비 7.2% 증가했습니다. 산업정보화부의 보고서에 따르면 이들 기업은 2022년 1,802억 위안(약 253억 8,000만 달러)의 수익을 올렸습니다. 그러나 이들 기업의 총 영업 수입은 4조 7,000억 위안으로 2022년 0.8%에서 계속 감소하고 있습니다.

India Brand Equity Foundation의 발표에 따르면 인도의 면화 생산량은 현재 소비자 수요 증가로 인해 2030년까지 720만 톤에 달할 것으로 추정됩니다. 인도의 섬유 및 의류 시장 규모는 국내 소비와 수출 모두 2030년까지 연평균 10%의 CAGR로 성장하여 3,500억 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 또한 정부는 2023년 6월 섬유 분야에서 740만 달러 규모의 연구개발 프로젝트를 승인했습니다.

또 USDA에 따르면 방글라데시는 경제적으로 많은 문제를 겪고 있지만, Post는 원사 및 직물 수입을 줄임으로써 2023-24 년에 750만 봉의 면화를 수입 할 계획입니다. 따라서 2023-24년 첫 7개월 동안 서아프리카 면화 시장 점유율은 35%, 인도 22%, 브라질 14%, 미국 11%로 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 또한 기술 발전과 더불어 소비자 선호도 변화와 정부의 적극적인 정책은 아시아태평양 시장의 성장을 촉진하고 있습니다.

세계 섬유 시장의 주요 발전:

  • 2024년 3월, Oerlikon Neumag의 새로운 스테이플 섬유 기술 센터가 설립되었습니다. 이를 통해 고객은 폴리머 가공을위한 연속 인라인 파일럿 라인을 테스트 할 수 있습니다.
  • 2024년 2월, 메싸 그룹은 쿠라 섬유를 생산하는 첫 번째 상업용 공장에 대한 예비 조사를 실시했습니다. 쿠라 섬유는 메싸 그룹의 혁신 기업 메싸 스프링의 주요 구상 중 하나입니다. 그 목적은 지속가능하고 효율적이면서도 펄프 정제를 강화하는 것입니다.
  • 2023년 11월, 의류 및 퍼스널케어 분야에 혁신적이고 지속가능한 섬유 및 기술 솔루션을 제공하는 세계 선도기업인 라이크라는 새로운 니트용 섬유 '라이크라 FiT400'을 출시했습니다. 라이크라의 최신 에코메이드(EcoMade) 제품은 니트의 성능과 편안함을 향상시키기 위해 고안된 새로운 2성분 섬유입니다. LYCRA FiT400 섬유는 GRS 인증을 받았으며, 60%의 재생 PET와 14.4%의 바이오 유래 자원을 함유하고 있으며, 부드러운 질감이 오래 지속되고, 수축이 적고, 균일성이 우수합니다.
  • 2022년 7월, 세계 최대 비스코스 섬유 제조업체인 사테리는 에코코시, 리오셀, 파이넥스 등 세 가지 제로 탄소섬유 제품을 출시했으며, 세 제품 모두 PAS2060 탄소 중립 평가 인증을 획득하여 각 시장에 출시되었습니다. 이번 발표는 사테리의 친환경 저탄소 지속가능성을 향한 사테리 추진에 있어 중요한 이정표가 될 것입니다.

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 디자인
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 고성능 섬유 수요 증가
    • 섬유 제품 산업에서의 이용 비율 향상
  • 시장 성장 억제요인
    • 원재료 가격 변동
    • 대체품에서 위협
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 세계의 섬유 시장 : 유형별

  • 소개
  • 천연섬유
  • 합성섬유
  • 재생섬유
  • 특수섬유
  • 기타

제6장 세계의 섬유 시장 : 지역별

  • 세계의 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타 남미
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타 아시아태평양

제7장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병·인수·협정·협업
  • 경쟁 대시보드

제8장 기업 개요

  • The Fibre Co.
  • Natural Fiber Company
  • Blu Fiber Company
  • Camellia Fiber Company
  • LYCRA
  • Infinite Fiber
  • AFRY
  • Stein Fibers Ltd.
  • Secant Group
  • Atlantis Fiber
ksm 24.08.12

The global fiber market is anticipated to grow at a CAGR of 6.1% during the projection period 2024-2029.

The term fiber is used to describe any material that has a long and thin structure, like a string or wire. Nonetheless, it is applied broadly to materials that consist of long, thin shapes that can be extruded into filaments that, when twisted or otherwise manipulated, may be used to assemble fabrics. There are various classifications of fibers concerning their origin, content, and properties. For instance, they can be animal fibers, such as wool or silk, obtained from animals; plant fibers, such as cotton, or synthetic fibers, like polyester or nylon, obtained through a chemical process. Fibers are used in various industries ranging from clothing, home textile industries, industrial applications, and the telecommunication sector.

Further, the mentioned drivers and opportunities are upsurging the market growth:

  • The availability of various fibers caters to different consumer tastes and business requirements, promoting innovation and market expansion. There are natural fibers, such as cotton and wool, which provide the comfort and breathability that an ideal fabric should have, and synthetic fibers, such as polyester and nylon, boast durability and are normally associated with moisture-wicking characteristics. For example, dry molded fiber is a revolutionary fiber-forming technology that has emerged and been patented by PulPac, a Swedish packaging technology company, to replace single-use plastic at the global level. The technique also makes it possible to come up with an efficient packaging material that can be sustainable when it comes to natural resources, energy, and even cost. PulPac and Taiwanese turnkey partner Huarong Group are further developing a small and scalable dry-molded fiber machine platform.

This diversity enables the producers to produce goods that are assorted for specific purposes, such as clothing and textile products and automobile and construction products. This leads to increased demand and, in turn, promotes the fiber products industry. Overall, the variety of available fibers promotes competitiveness, technical innovation, and market expansion across industries.

  • Increased consciousness regarding sustainability is anticipated to upsurge the fiber industry, shifting the demand towards the goods produced considering the environment and ethics. It increases the sale of natural fabrics such as organic cotton, hemp fabric, and bamboo fabric, as well as biodegradable fabrics. Sustainability-oriented brands have been found to have a strong market advantage, which in turn has caused advancement in fiber technologies and the development of sensitive environmental products. For instance, Avient unveiled new bio-filled polymer grades at Fakuma 2021, the world's biggest event for plastics. This new service can increase the company's capability to offer sustainable solutions besides catering to consumers' needs. The new generation of reSound NF bio-filled grades includes polymers like polypropylene with 15-20% required bio-filled content.

Additionally, BASF and Inditex continued their development efforts in February 2024 to enhance the textile recycling processes. BASF has further introduced loopamid, which is polyamide 6 (PA6, also called nylon 6), based fully on textile recycling. This is the first circular system of nylon clothing. Comprehensively, the focus on sustainability contributes to market development and stimulates innovation, leading to the shaping of the fiber industry's future in a more environmentally friendly and socially responsible way.

GLOBAL FIBER MARKET DRIVERS:

  • The growing application of fiber in the textile industry.

The upsurge in the fiber market is anticipated to be propelled by the growth in the textile industry owing to various applications in the industry. As stated by the Ministry of Commerce and Industry, the domestic clothing and textile sector in India accounts for around 2% of the country's GDP and 7% of industry production in value terms in 2022. India accounts for 4% of the total world textile and clothing trade. Moreover, textiles and apparel accounted for 10.33% of India's entire export basket in 2021-22.

In addition, apparel manufacturers have been developing fabrics for performance wear that exhibit enhanced characteristics such as moisture management and bacterial breakdown. The LYCRA Company is one such company that designs and markets fiber and technology solutions for the garment and personal care industries and holds many leading consumer and trade brands, including Lycra, Lycra Hyfit, Lycra T400, Coolmax, Thermolite, Elaspan, Suplex, and Tactel Brand Names.

Sateri, on the other hand, is the largest producer of viscose fiber in the world. This eco-friendly, biodegradable substance is used in items people use daily, including cloth, wipes, and hygienic products. Five mills of the company are in China, and they produce approximately 1.8 million tonnes of viscose fiber per year.

  • Growing utilization of natural fibers.

The increase in the consumption of natural fibers is a result of the growing consciousness in society of the need to adopt sustainable products. Organic fibers, including cotton, wool, jute, and hemp, are bio-degradable; they are renewable and not harmful to the skin; hence, environmentally conscious consumers are attracted to them. Owing to this, more than a century ago, a company known as Aspinwall entered the manufacturing area of natural fibre products. The company initially established plants in Alleppey that produced the handloom items and a power loom to manufacture the runners and the mats. The inspiring hundred years of experience of the Group, along with the heritage of generations of great artists and craftsmen implemented in its successes, are harmoniously embodied in the company's masterpieces.

Furthermore, natural fibers are rapidly being used in textiles, clothes, home furnishings, and packaging to meet customer demand for sustainable products. The government's commitment to sustainable agriculture and rural development initiatives also supports the manufacturing and processing of natural fibers.

GLOBAL FIBER MARKET - GEOGRAPHICAL OUTLOOK

  • The Asia Pacific region will dominate the fiber market during the forecast period.

The Asia Pacific fiber market is anticipated to grow, fueled by various factors. Fabrics and garments are widely required in the current progressing world, particularly in Asian countries. China, India, Bangladesh, Vietnam, and Indonesia have the potential to grow the regional fiber market as they are the prominent sourcing destinations of textile and industrial goods.

According to the data presented by TexProcil, in January 2023, the import of clothes and accessories to Japan went up by 21.6% to 3,08,847 million yen (US$ 2301.96 million). Combined, the two accounted for 1% of total imports of US$10,047,783 million during the review period based on the provisional trade statistics from the Far Eastern country's Ministry of Finance.

Apart from this, Government statistics disclosed that the overall revenues of China's textile giants rose by 7.2 % from year on year in 2023. These enterprises, as reported by the Ministry of Industry and Information Technology, produced 180.2 billion yuan (approximately US$25.38 billion) in earnings in 2022. However, the total operation income of these enterprises was 4.70 trillion yuan, continuing its decline from 0.8 percent in 2022, as revealed by the ministry.

The current growth rate of cotton production in India has been estimated to reach 7.2 million tonnes by 2030, as stated by the Indian Brand Equity Foundation, mainly due to the increase in consumer demand. The market size of Indian textiles and apparel for both domestic consumption and exports is expected to grow at a CAGR of 10% to US$ 350 billion by 2030. The government also sanctioned R&D projects of US$7.4 million in June 2023 in the textile sector.

Furthermore, as per USDA, although Bangladesh has many problems in its economy, Post plans to import 7.5 million bales of cotton in 2023/24 by reducing yarn and fabric imports. Thus, during the first seven months of MY 2023/24, West African cotton had the largest market share (35%), while India occupied 22%, Brazil 14%, and the United States 11%. In addition, technological advancements, along with changes in consumer preferences and positive government policies, are driving the Asia Pacific market expansion.

Global Fiber Market Key Developments:

  • In March 2024, Oerlikon Neumag's new staple fiber technology center was established. This will allow customers to test continuous inline pilot lines for polymer processing. The cutting-edge technological center initially concentrated on the advancement of polyester fibers.
  • In February 2024, Metsa Group conducted a preliminary study for the first commercial mill producing Kuura textile fiber. Kuura is one of the key initiatives of Metsa Group's innovation firm, Metsa Spring. The objective is to enhance pulp refining while being sustainable and efficient.
  • In November 2023, the LYCRA Company, a global pioneer in providing innovative and sustainable fiber and technology solutions for the garment and personal care sectors, launched the new LYCRA FiT400 fiber for knits. The company's most recent EcoMade product is a novel bicomponent fiber designed to improve the performance and comfort of knits. Fabrics benefit from a long-lasting soft hand, minimal shrinkage, and good uniformity. LYCRA FiT400 fiber is GRS-certified and contains 60% recycled PET and 14.4% bio-derived resources.
  • In July 2022, Sateri, the world's biggest viscose fiber maker, started offering three zero-carbon fiber products: EcoCosy, Lyocell, and FINEX. All three products have received PAS2060 evaluation certification for carbon neutrality and have been released into their respective markets. The unveiling represents a milestone in Sateri's drive towards green and low-carbon sustainability.

The global fiber market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Natural Fibers
  • Synthetic Fibers
  • Regenerated Fibers
  • Specialty Fibers
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates
  • Rest of Middle East and Africa
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Increasing Demand for Performance Fibers
    • 4.1.2. Rising Utilization in the Textile Industry
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Fluctuating Raw Material Prices
    • 4.2.2. Threats from Substitutes
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL FIBER MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Natural Fibers
  • 5.3. Synthetic Fibers
  • 5.4. Regenerated Fibers
  • 5.5. Specialty Fibers
  • 5.6. Others

6. GLOBAL FIBER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Global Overview
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. United States
    • 6.2.2. Canada
    • 6.2.3. Mexico
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. Brazil
    • 6.3.2. Argentina
    • 6.3.3. Rest of South America
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. United Kingdom
    • 6.4.2. Germany
    • 6.4.3. France
    • 6.4.4. Italy
    • 6.4.5. Spain
    • 6.4.6. Rest of Europe
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. Saudi Arabia
    • 6.5.2. United Arab Emirates
    • 6.5.3. Rest of Middle East and Africa
  • 6.6. Asia-Pacific
    • 6.6.1. China
    • 6.6.2. India
    • 6.6.3. Japan
    • 6.6.4. South Korea
    • 6.6.5. Taiwan
    • 6.6.6. Thailand
    • 6.6.7. Indonesia
    • 6.6.8. Rest of Asia-Pacific

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. The Fibre Co.
  • 8.2. Natural Fiber Company
  • 8.3. Blu Fiber Company
  • 8.4. Camellia Fiber Company
  • 8.5. LYCRA
  • 8.6. Infinite Fiber
  • 8.7. AFRY
  • 8.8. Stein Fibers Ltd.
  • 8.9. Secant Group
  • 8.10. Atlantis Fiber
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