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										 세계의 자동차 윤활유 시장 - 예측(2024-2029년)Automotive Lubricants Market - Forecasts from 2024 to 2029 | ||||||
세계 자동차 윤활유 시장은 예측 기간 동안 연평균 3.72%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예상됩니다.
자동차 윤활유는 자동차 부품에 효율적인 윤활을 제공하고 자동차의 마찰을 줄이는 역할을 합니다. 이 윤활은 또한 녹과 부식의 축적을 방지하여 엔진 부품을 청소하고 냉각하는 등 많은 부수적인 기능을 수행합니다. 이러한 자동차 윤활유는 고체, 유성, 플라스틱 또는 이 세 가지의 조합으로 알려져 있습니다. 오일과 그리스가 가장 일반적인 윤활유입니다.
자동차 윤활유 시장을 이끄는 주요 요인은 기술 발전입니다. 기술 발전은 효율적이고 고온 및 고압을 견딜 수 있는 새로운 윤활유 시장을 개척하여 시장 성장을 가속하고 있습니다. 윤활유 기술의 중요한 발전 중 하나는 더 높은 온도와 압력을 견딜 수 있는 능력입니다. 이를 통해 기존 윤활유가 고장 나거나 자주 교체해야 하는 고성능 응용 분야에서 윤활유를 효과적으로 사용할 수 있습니다.
엔진 오일은 다양한 유형의 자동차 내연기관을 효율적으로 윤활하는 역할을 합니다. 엔진 오일은 부식 방지 및 마모 감소와 같은 다양한 용도로도 사용되어 엔진 내부의 원활한 작동을 효과적으로 보장합니다.
독일은 아우디, BMW, 폭스바겐, 메르세데스-벤츠, 포르쉐 등 주요 자동차 제조 브랜드를 보유하고 있어 유럽의 자동차 제조 산업에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다. 이러한 자동차 제조의 주요 호스트 국가 및 지역은 연구개발 활동에 많은 투자를 하고 있으며, 그 결과 국내 자동차 생산량은 더욱 증가하고 있습니다. 독일 무역투자청(GTAI)에 따르면, 독일 자동차 제조업체들은 2021년에 1,560만 대 이상의 자동차를 생산하기 시작했습니다. 이로써 독일은 승용차 310만 대, 상용차 351,000대가 독일 공장에서 생산되어 유럽 자동차 생산의 선두주자가 되었습니다.
자동차 윤활유 세계 시장의 지리적 전망
중국, 일본, 인도, 한국 등 주요 경제국들이 아시아태평양을 지배하고 있습니다. 아세안 국가를 비롯한 신흥국들 중 빠르게 성장하고 있는 국가들도 이 지역에 속합니다.
아시아태평양의 자동차 윤활유 시장의 성장을 가속하는 요인은 인구 증가로 인한 자동차(특히 승용차) 생산 및 판매 증가 등 다양한 요인이 있습니다. 이 점에서 중국은 아시아태평양에서 가장 큰 자동차 윤활유 소비국으로 알려져 있으며, 자동차 생산 및 판매 증가에 있어 매우 중요한 역할을 하고 있습니다.
OICA가 제공한 데이터에 따르면 2023년 중국은 2,612만 3,767대의 자동차를 생산했고, 그 중 403만 7,209대가 상용차다. 인도는 478만 3,628대를 생산할 것이며, 그 중 106만 7,878대가 상용차다.
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The global automotive lubricant market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.72% during the forecast period.
Automotive lubricants are responsible for providing efficient lubrication for automotive parts, which reduces friction in vehicles. This lubrication also serves many secondary functions, such as cleaning and cooling down engine parts by preventing the build-up of rust and corrosion. These automotive lubricants are known to be solid, oil-based, plastic, or a combination of all three. Oil and grease are the most common lubricants.
The major factor driving the market of automotive lubricants is technological advancements, which are leading towards the development of new lubricants that are efficient and capable of withstanding high temperatures and higher pressures, propelling market growth. One of the imperative advancements in lubricant technology is its ability to withstand higher temperatures and pressure. This enables the effective use of lubricants in high-performance applications where the conventional lubricants are failing or require frequent replacement.
Engine oils efficiently lubricate internal combustion engines in different types of automobiles. They are also used in various other applications, such as corrosion protection and wear reduction, and effectively ensure the smooth operation of the engine internals.
Germany is expected to hold a prominent share in the automobile manufacturing industry in the European region as it hosts major car-making brands such as Audi, BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, Porsche, etc. With such major hosts in car making, the country and region have been investing exceedingly in research and development activities, further resulting in the increasing automotive production in the country. According to the Germany Trade and Invest (GTAI), German automobile manufacturers began producing over 15.6 million vehicles in 2021. This made Germany the European car production leader, with the production of 3.1 million passenger cars and 351,000 commercial vehicles, which were further manufactured in the German plant.
Global Automotive Lubricant Market Geographical Outlook
The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.
Various factors are driving the automotive lubricant market growth in the APAC region, such as the increasing population resulting in the rising production and sales of vehicles, particularly passenger vehicles. China, in this regard, is known to be the largest automotive lubricant consumer in APAC, playing a pivotal role in its increasing production and sale of vehicles.
According to the data provided by the OICA, in 2023, China produced 26,123,767 cars, of which 4,037,209 were commercial vehicles. India produced 4,783,628 cars, of which 1,067,878 were commercial vehicles.
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