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세계의 신에너지차 시장 : 예측(2025-2030년)

Global New Energy Car Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 신에너지차 시장 규모는 2025년 1조 227억 7,700만 달러로 평가되며, 2030년에는 1조 8,490억 4,900만 달러로 CAGR 13.12% 성장할 것으로 예상됩니다.

신에너지란 화석연료를 제외한 모든 대체 에너지를 말합니다. 신에너지차는 화석연료를 태우지 않고 전기, 태양광, 바이오가스 등 환경오염이 적거나 전혀 없는 대체 에너지원으로 구동되는 사륜자동차를 말합니다. 신에너지차 시장은 예측 기간 동안 급성장할 것으로 예상되는데, 그 주요 이유는 각국 정부가 친환경 에너지 기술을 채택한 자동차의 채택과 보급에 힘을 쏟고 있기 때문입니다. 또한, 선진국과 신흥국 모두에서 전기자동차(EV) 도입이 지속적으로 증가하고 있는 것은 가처분 소득의 증가, 연료 가격 상승, 전기자동차를 쉽게 도입할 수 있는 인프라를 구축하기 위한 정부 지출에 기인합니다.

이 시장에 진입하려는 기존 자동차 제조업체들의 투자가 증가함에 따라 향후 5년 동안 이 시장은 크게 성장할 것으로 예상되며, 추가적인 개척 가능성을 보여주고 있습니다. 또한, 교통 사업자들의 전기자동차 도입이 확대되고 있는 것도 향후 5년간 시장 성장에 큰 영향을 미치는 요인 중 하나입니다. 또한, 전기자동차의 유지보수 비용과 운영비용이 크게 낮다는 점도 전 세계 신에너지차의 채택을 보완하는 중요한 요소로 작용하고 있습니다.

신에너지차 시장 활성화 요인

  • 정부의 노력 강화가 시장 성장을 견인할 것임.

신에너지차 시장은 세계 각국 정부가 탄소 배출을 억제하고 환경을 보호하기 위해 자동차 분야에서 다양한 정책과 규제를 시행하고 있는 것이 주요 요인으로 작용하고 있습니다. 이에 따라 각국 정부는 필요한 인프라를 구축하기 위한 지출을 늘리고 있으며, 이를 통해 NEV 자동차를 쉽게 보급할 수 있도록 지원하고 있습니다.

또한, 전기자동차 판매를 촉진하기 위해 여러 국가 정부가 시행하고 있는 정책도 향후 5년간 시장 성장에 큰 도움이 될 것으로 보입니다. 예를 들어, 청정에너지 각료회의(CEM)에서 출범한 여러 정부의 정책인 전기자동차 이니셔티브는 세계 주요 경제국 에너지 장관들의 고위급 대화입니다.

이 정책의 주요 목적은 전 세계적으로 EV의 도입과 보급을 가속화하는 것입니다. 예를 들어, 2017년 6월 CEM의 EV30&30은 2030년까지 전기자동차 도입을 30% 가속화하여 향후 5년간 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 수 있도록 하는 것을 목표로 하고 있습니다. 마찬가지로 인도, 중국 등 신흥 경제국들은 정부가 전기자동차 판매와 생산을 촉진하기 위해 필요한 모든 조치를 취하고 있습니다.

또한, EV 인프라를 지원하는 몇 가지 정책은 예측 기간 동안 시장을 활성화시킬 것으로 예상되며, 2023년 2월, 바이든-해리스 행정부는 편리하고 신뢰할 수 있는 미국산 전기자동차 충전 네트워크를 구축하여 미국의 위대한 드라이브 여행을 전기화하기 위한 최신 조치를 발표했습니다. 이러한 조치는 미국이 기후 위기에 대한 바이든 대통령의 야심찬 목표를 달성하는 데 도움이 될 것입니다. 주요 목표에는 고속도로와 지역사회를 따라 전국적으로 50만 개의 전기자동차 충전기 네트워크를 구축하여 2030년까지 전기자동차 판매가 신차 판매의 50% 이상을 차지할 수 있도록 하는 것이 포함됩니다. 또한, 이러한 노력은 국내 전기자동차 및 전기자동차 충전기 산업을 강화하기 위한 산업 전략을 추진하며, 2050년까지 순배출량 제로를 달성하는 방법은 고임금 제조 및 설치 일자리를 창출하는 것입니다.

신에너지차 시장의 지리적 전망

  • 아시아태평양은 향후 몇 년 동안 유망한 성장세를 보일 것입니다.

지리적으로 북미와 유럽은 향후 5년 동안 주목할 만한 시장 점유율을 유지할 것으로 예상됩니다. 잘 구축된 인프라와 엄격한 공해 정책의 존재는 예측 기간 동안 신에너지차 시장에서 북미의 점유율을 보완하는 주요 요인으로 작용할 것입니다. 그러나 아시아태평양 시장은 예측 기간 동안 강력한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 이는 인도, 중국, 한국 등의 국가에서 전기자동차 판매 촉진에 대한 정부 지출이 증가하고 있기 때문입니다.

이 보고서를 구입해야 하는 이유

  • 통찰력 있는 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업 및 기타 하위 부문에 초점을 맞춘 주요 지역 및 신흥 지역을 포괄하는 심층적인 시장 분석을 얻을 수 있습니다.
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  • 시장 동향과 촉진요인 : 역동적인 요인과 매우 중요한 시장 동향, 그리고 이들이 향후 시장 발전을 어떻게 형성할 것인지에 대해 알아봅니다.
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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 자본 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022-2030년 실적 데이터 및 전망
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 국가를 포함한 지역별 매출 성장 및 예측 분석
  • 기업 개요(주로 전략, 제품, 재무 정보, 주요 개발 등)

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 신에너지차 시장 : 유형별

  • 소개
  • 배터리 전기자동차
  • 플러그인 하이브리드 전기자동차
  • 기타

제6장 신에너지차 시장 : 최종사용자별

  • 소개
  • 개인
  • 기업

제7장 신에너지차 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병·인수·협정·협업
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 개요

  • BYD Company Ltd
  • Tesla, Inc.
  • BAIC Automotive Group Co., Ltd.
  • General Motors Company
  • Honda Motor Company, Ltd.
  • Ford Motor Company
  • Hyundai Motor Company
  • Volkswagen AG
  • Mercedes-Benz Group AG
  • TATA Motors Limited
  • Suzuki Motor Corporation
  • Bayerische Motoren Werke AG
  • The Volvo Group
  • Groupe Renault
  • The Nissan Motor Company, Ltd
ksm 25.01.31

The global new energy car market size was evaluated at US$1,022.777 billion in 2025 and is estimated to reach US$1,849.049 billion by 2030, growing at a CAGR of 13.12%.

New energy refers to all alternative energy other than fossil fuels. New energy cars are four-wheelers that run with the help of alternative energy sources that do not burn fossil fuels and even cause less or no harm to the environment, such as electricity, solar, and biogas. The new energy cars market is projected to witness rapid growth over the forecast period, primarily due to the growing government focus on adopting and promoting vehicles with greener energy technologies. Furthermore, the constantly growing adoption of electric vehicles (EVs) in both developed and developing economies is owing to the growing disposable income, increasing fuel prices, and government spending to set up the necessary infrastructure for the easy deployment of electric vehicles.

The market is expected to experience significant growth due to increasing investments from existing automotive manufacturers aiming to enter the market, indicating the potential for further development over the next five years. Additionally, the growing efforts by transport providers for adopting the electric fleet is also one of the key factors significantly shaping the market growth in the coming five years. Moreover, the considerably lower maintenance and running costs of these vehicles are also key factors supplementing the adoption of new energy cars globally.

Global New Energy Car Market Drivers

  • Increased Government efforts are driving the market growth.

The new energy car market is primarily driven by the governments of several countries worldwide implementing various policies and regulations in the automotive sector to curb carbon emissions and protect the environment. This has further led to increased spending by the governments of different countries to set up the necessary infrastructure, enabling them to deploy NEV cars hassle-free.

Furthermore, the policies implemented by several countries' governments to promote EV sales are also significantly driving market growth in the next five years. For example, the Electric Vehicle Initiative, a multi-government policy launched under the Clean Energy Ministerial (CEM), is a high-level dialogue among the Energy ministers of the major economies worldwide.

The main aim of this policy is to accelerate the introduction and adoption of EVs worldwide. For example, in June 2017, EV30@30 by the CEM began to accelerate the deployment of electric vehicles by 30% by 2030, thereby positively influencing the market growth over the next five years. Similarly, in developing economies like India and China, among others, governments are taking all the necessary steps to promote sales and producing electric vehicles.

Additionally, several policies supporting the EV infrastructure are anticipated to fuel the market in the projected period. In February 2023, the Biden-Harris Administration announced its latest set of actions to build a convenient, reliable, and Made-in-America electric vehicle charging network so that the great American road trip can be electrified. These steps will support the United States in achieving President Biden's ambitious goals for addressing the climate crisis. Key objectives include building a national network of 500,000 EV chargers along highways and communities and ensuring that EVs account for at least 50 percent of new car sales by 2030. Additionally, these efforts will promote an industrial strategy aimed at strengthening the domestic EV and EV charging industry. The way to net-zero emissions by 2050 is by creating good-paying manufacturing and installation jobs.

Global New Energy Car Market Geographical Outlook

  • APAC to show promising growth in the coming years.

Geographically, North America and Europe are anticipated to hold noteworthy market shares throughout the next five years. The presence of a well-established infrastructure and strict pollution policies are key factors supplementing the share of the North American region in the new energy cars market throughout the forecast period. However, the market in the Asia Pacific region is expected to show robust growth during the forecast period. This is owing to the increased government spending on the promotion of sales of electric vehicles in countries like India, China, and South Korea, among others.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global New Energy Vehicle market is segmented and analyzed as given below:

By Type

  • Battery Electric Vehicle
  • Plug-In Hybrid Electric Vehicle
  • Others

By End-User

  • Individual
  • Enterprise

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. NEW ENERGY CAR MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Battery Electric Vehicle
  • 5.3. Plug-In Hybrid Electric Vehicle
  • 5.4. Others

6. NEW ENERGY CAR MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Individual
  • 6.3. Enterprise

7. NEW ENERGY CAR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. UK
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BYD Company Ltd
  • 9.2. Tesla, Inc.
  • 9.3. BAIC Automotive Group Co., Ltd.
  • 9.4. General Motors Company
  • 9.5. Honda Motor Company, Ltd.
  • 9.6. Ford Motor Company
  • 9.7. Hyundai Motor Company
  • 9.8. Volkswagen AG
  • 9.9. Mercedes-Benz Group AG
  • 9.10. TATA Motors Limited
  • 9.11. Suzuki Motor Corporation
  • 9.12. Bayerische Motoren Werke AG
  • 9.13. The Volvo Group
  • 9.14. Groupe Renault
  • 9.15. The Nissan Motor Company, Ltd
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