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세계의 당뇨병식 시장 : 예측(2025-2030년)

Global Diabetic Food Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 121 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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당뇨병 식품 시장은 연평균 6.04% 성장하여 2025년 113억 1,400만 달러에서 2030년에는 151억 6,900만 달러에 달할 것으로 추정됩니다.

당뇨병식은 혈당를 유지 및 조절하는 데 도움이 되는 음식입니다. 또한, 체중 유지에도 도움이 됩니다. 전 세계적으로 당뇨병 환자가 증가함에 따라 당뇨병식에 대한 수요도 크게 증가할 것으로 예상됩니다. 다양한 유형의 당뇨병(1형 및 2형)의 유병률이 증가함에 따라, 당뇨병 환자가 더 많은 합병증을 겪을 가능성을 줄이기 위해 건강한 당뇨병식을 섭취하는 것의 중요성이 더 많이 인식되고 있습니다. 최근 몇 년동안 당뇨병의 유병률이 증가하고 있으며, 젊은 세대부터 노인에 이르기까지 당뇨병은 개인에게 큰 부담이 되고 있습니다.

당뇨병식에 대한 세계 수요는 식품 기술의 발전과 함께 크게 증가할 것으로 예상됩니다. 인공 감미료와 고섬유질 성분과 같은 새로운 식음료 성분의 도입은 당뇨병식의 효율성을 높일 것으로 예상됩니다. 마찬가지로 전 세계 노인 인구가 증가함에 따라 이러한 제품에 대한 수요도 크게 증가할 것으로 예상됩니다.

당뇨병식 시장 성장 촉진요인

  • 전 세계 당뇨병 환자 증가

전 세계 당뇨병 환자 수 증가는 예측 기간 동안 당뇨병 식품에 대한 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다. 전 세계 당뇨병 환자 수는 크게 증가하고 있으며, 그 주요 원인은 가공 식품 및 음료 소비 증가와 건강에 해로운 생활 습관의 확산에 기인합니다.

영국당뇨병협회(The British Diabetic Association)는 세계 보고서에서 2022-23 회계연도 동안 영국에서 총 440만 명이 당뇨병을 앓고 있으며, 이중 120만 명이 제 2형 당뇨병을 앓고 있다고 밝혔습니다. 이 기관에 따르면 2022-23 회계연도 당뇨병 환자 수는 2021-22 회계연도에 비해 167,822명 증가했다고 합니다. 국내에서는 당뇨병 환자의 약 90%가 2형 당뇨병인 반면, 전체 당뇨병 환자의 약 8%는 1형 당뇨병입니다.

마찬가지로 미국 질병예방통제센터(CDC)는 보고서에서 2021년 8월과 2023년 8월 이후 당뇨병 유병률이 15.8%를 기록했다고 밝혔습니다. 센터는 미국 전체 당뇨병 유병률 중 미진단 당뇨병은 4.5%, 진단된 당뇨병은 11.3%라고 밝혔습니다. 20-39세의 당뇨병 유병률은 3.6%, 40-59세는 17.7%, 60세 이상은 27.3%로 나타났습니다고 밝혔습니다.

아시아태평양이 당뇨병 식품 시장에서 큰 비중을 차지할 것으로 예상됩니다.

아시아태평양은 예측된 타임라인에서 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 이 지역에서는 당뇨병 환자 수가 증가하고 있으며, 이는 당뇨병식의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 인도, 중국, 일본, 싱가포르 등 이 지역의 여러 국가에서 당뇨병 환자가 크게 증가하고 있습니다. 예를 들어, 세계보건기구(WHO)는 보고서에서 인도에서 18세 이상 인구 중 7,700만 명이 제 2형 당뇨병을 앓고 있다고 밝혔습니다. 또한, 18세 이상 당뇨병 환자 수는 2,500만 명에 달할 전망입니다. 마찬가지로 중국, 싱가포르, 일본과 같은 이 지역의 다른 국가들에서도 지난 몇 년동안 당뇨병 환자 수가 크게 증가했습니다.

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분석 범위

  • 과거 데이터 및 예측(2022-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 수익 성장률 및 예측 분석 : 부문별, 지역별(국가별)
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무정보, 주요 동향 등)

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 분석 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도 및 예측연도 타임라인
  • 이해관계자에 있어서의 주요 이점

제2장 분석 방법

  • 분석 디자인
  • 분석 프로세스

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter의 Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 애널리스트의 견해

제5장 세계의 당뇨병식 시장 : 식품 유형별

  • 서론
  • 제과
  • 아이스크림 미 젤리
  • 다이어트 음료
  • 스낵
  • 제과
  • 유제품
  • 기타

제6장 세계의 당뇨병식 시장 : 유통 채널별

  • 서론
  • 온라인
  • 오프라인
    • 슈퍼마켓
    • 전문점
    • 기타

제7장 세계의 당뇨병식 시장 : 지역별

  • 서론
  • 북미
    • 식품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 남미
    • 식품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 유럽
    • 식품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 중동 및 아프리카
    • 식품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별
  • 아시아태평양
    • 식품 유형별
    • 유통 채널별
    • 국가별

제8장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 기업인수합병(M&A), 합의, 사업 협력
  • 경쟁 대시보드

제9장 기업 개요

  • Nestle
  • Unilever
  • KELLOG Company
  • Mondelez International
  • PepsiCo
  • Dr. Reddy's Laboratories Ltd
  • Ayura Origins
  • Fifty 50 Foods, LP.
  • The Hershey Company
  • Diabe Smart(Bajo Foods Pvt. Ltd.)
  • Sriram 당뇨병식s
  • Diabliss Consumer Products Pvt Ltd
  • Diabetic Kitchen
  • Diabexy
  • Danone S.A.
LSH 25.02.17

The Global Diabetic Food market is estimated to grow at a CAGR of 6.04%, attaining US$15.169 billion by 2030, from US$11.314 billion in 2025.

A diabetic food is a type of food product that helps in maintaining and regulating blood glucose levels. It also helps in maintaining body weight. With the increasing global cases of diabetes, the demand for diabetic foods is also expected to witness significant growth. The rising prevalence of the different types of diabetes (type 1 and type 2) among the population is making them more aware of the importance of consuming healthy diabetic food to mitigate the chances of suffering from further complications. There has been a rise in the prevalence of diabetes over the past few years, and it poses a major burden to the individuals in the population of both younger and older generations.

The global demand for diabetic food products is expected to witness major growth with the increasing advancements in food technologies. Introducing new food and beverage ingredients, like artificial sweeteners and high-fiber ingredients, is expected to increase the efficiency of diabetic food products. Similarly, with the increasing global population of the older population, the demand for these products will surge significantly.

Global diabetic food market drivers

  • Increasing global cases of diabetes

The increasing number of diabetes cases worldwide is expected to propel the demand for diabetic foods during the forecasted timeline. The global cases of diabetes have increased massively, which can majorly be attributed to the increasing consumption of processed foods and beverage products and the prevalence of unhealthy lifestyles.

The British Diabetic Association, in its global report, stated that during the 2022-23 financial year, a total of 4.4 million individuals in the nation had diabetes, along with 1.2 million individuals living with type 2 diabetes. The agency stated that the total cases of diabetes in 2022-23 witnessed an increase of 167,822 cases compared to the 2021-22 financial year. In the nation, about 8% of the total individuals living with diabetes have type 1, whereas about 90% of diabetes patients suffer from type 2 diabetes.

Similarly, the Centers for Disease Control and Prevention of the USA, in its report, stated that since August 2021 and 2023, the prevalence of diabetes was recorded at 15.8%. The agency stated that in the total prevalence of diabetes in the nation, undiagnosed diabetes accounts for 4.5%, and diagnosed diabetes accounts for 11.3%. The agency further stated that the prevalence of diabetes in the age group between 20 and 39 years was recorded at 3.6%, 17.7% for the age between 40 and 59 years, and 27.3% for the age group above 60 years.

Asia Pacific is forecasted to hold a major share of the global diabetic food market.

The Asia Pacific region is expected to grow significantly in the forecasted timeline. The increasing number of cases of diabetic food products in this region is expected to boost the growth of diabetic foods. Various countries in the region, like India, China, Japan, and Singapore, witnessed massive growth in diabetes cases. For instance, the World Health Organization, in its report, stated that in India, 77 million people over 18 years had type 2 diabetes. The agency stated that for individuals above 18 years, the prevalence of prediabetes was recorded at 25 million. Similarly, the cases of diabetes in other nations in the region, like China, Singapore, and Japan, also witnessed significant growth in the total diabetes cases in the past few years.

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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Diabetic Food market is segmented and analyzed as follows:

By Food Type

  • Confectionary
  • Ice Creams and Jellies
  • Dietary Beverages
  • Snacks
  • Baked Products
  • Dairy Products
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Supermarkets
  • Specialty Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL DIABETIC FOOD MARKET BY FOOD TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Confectionary
  • 5.3. Ice Creams and Jellies
  • 5.4. Dietary Beverages
  • 5.5. Snacks
  • 5.6. Baked Products
  • 5.7. Dairy Products
  • 5.8. Others

6. GLOBAL DIABETIC FOOD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Supermarkets
    • 6.3.2. Specialty Stores
    • 6.3.3. Others

7. GLOBAL DIABETIC FOOD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Food Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Food Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Food Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Food Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Israel
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Food Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Australia
      • 7.6.3.6. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Nestle
  • 9.2. Unilever
  • 9.3. KELLOG Company
  • 9.4. Mondelez International
  • 9.5. PepsiCo
  • 9.6. Dr. Reddy's Laboratories Ltd
  • 9.7. Ayura Origins
  • 9.8. Fifty 50 Foods, LP.
  • 9.9. The Hershey Company
  • 9.10. Diabe Smart (Bajo Foods Pvt. Ltd.)
  • 9.11. Sriram Diabetic Foods
  • 9.12. Diabliss Consumer Products Pvt Ltd
  • 9.13. Diabetic Kitchen
  • 9.14. Diabexy
  • 9.15. Danone S.A.
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